Pomógł: 18 razy Wiek: 33 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 1578 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2009-02-09, 16:23
Po pierwsze - TVK oczywiście jak zwykle informuje o wydarzeniach z niesamowitą szybkością. Rozkład jazdy zmienił się w połowie grudnia, a w TVK powiedzieli o tym na początku lutego. Brawa za szybkość, panowie!
Po drugie - bezpośrednie połączenie z Wrocławiem jest możliwe tylko wtedy, gdy generalny remont przejdą tory na odcinku Kępno - Oleśnica (tory tam są, jednak nie nadają się do jazdy z powodu złego stanu). O przeprowadzenie remontu stara się właśnie przewodniczący Związku Kolejarzy pan Stanisław Kokot.
_________________ I'd agree with you, but then we'd both be wrong
szkoda że nie uwzględniono na tablicy odjazdów do Wielunia Dąbrowy - można by było wywnioskować na tej podstawie godziny przyjazdów pociągów ze Śląska (Ktw i TG), a tak trzeba pytać.
Spooky napisał/a:
Podobnie jak nie uwzględniono odjazdów do Pątnowa Wieluńskiego - nie wiedzieć czemu.
Chyba ktoś z PKP odwiedził nasze forum (rozkład uzupełnili)
PapaD napisał/a:
Poprosze o jakis aktualny skan rozkładu jazdy pociagów?
Proszę
Edycja z dn. 29-03-2009 - ulepszenie załącznika
rozklad.jpg podmieniony
Plik ściągnięto 195 raz(y) 96,4 KB
Ostatnio zmieniony przez Stefan 2009-03-29, 18:11, w całości zmieniany 2 razy
Znowu kradzież sieci trakcyjnej. I ponownie na jednotorowym odcinku między Herbami Nowymi a Pankami.
Jak poinformowało wojewódzkie centrum zarządzania kryzysowego, zniszczenia odkryto w sobotę około godz. 23. Kolejarze musieli wstrzymać ruch pociągów. Składy pospieszne kierowali objazdem przez Lubliniec i Kluczbork. Pociągi osobowe kursujące między Wieluniem a Śląskiem docierały do stacji Herby Nowe lub Panki. Między tymi miejscowościami pasażerowie jechali autobusami. Naprawa sieci trwała przez całą niedzielę. Ten leśny odcinek linii kolejowej jest jednym z najbardziej ulubionych przez złodziei w tej części województwa śląskiego. Do poprzednich kradzieży dochodziło tu w grudniu i styczniu.
źródło: http://miasta.gazeta.pl/c...to_miejsce.html
i wrześniu ... itd tamtego roku
Takie zdarzenia zniechęcają podróżnych do korzystania z usług PKP. Dzisiaj na wieluńskiej stacji odprawiano z kwitkiem ludzi chcących wsiąść do pociągów pośpiesznych - które niestety musiały zostać przekierowane na inną linię.
Między tymi stacjami trakcja znika średnio co dwa miesiące ...... Złomiarze chyba wykończą tę linię....
Pomógł: 18 razy Wiek: 33 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 1578 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2009-05-06, 14:47
Oba pociągi dalekobieżne jeżdżące obecnie przez Wieluń ("Barbakan" i "Wiking") jadą do Szczecina przez Poznań. Ten o którym mówimy to "Barbakan", czyli pociąg relacji Kraków - Szczecin. Z kolei trasa "Wikinga" to Częstochowa - Szczecin.
Jeśli natomiast chodzi o samą likwidację pociągu, to faktycznie takie informacje padły na wspomnianym forum, pisał o tym sam administrator forum, więc pewnie jest to informacja sprawdzona. Inna sprawa, że ta likwidacja to trochę dziwny pomysł, bo tym pociągiem jeździło sporo ludzi. Na pewno znacznie więcej niż "Wikingiem", który obecnie zazwyczaj wozi powietrze. Więc jeśli zniknie "Barbakan", to "Wiking" tym bardziej powinien zniknąć, co jest zresztą całkiem realne. Z tego co wiem, nie zostanie przygotowane nic w zamian. W takim przypadku Wieluń zostanie niestety bez połączeń dalekobieżnych.
_________________ I'd agree with you, but then we'd both be wrong
Kiedyś jak oglądałem kablówkę to wypowiadał się jakiś prezes pkp z Wielunia czy ktoś tam. I mówił, że będzie się starał o to aby powstało połączenie bezpośrednie Wieluń Wrocław. To mógłby być strzał w 10 ponieważ jeżdżę często do Wrocławia i widzę ile osób PKS jeździ. Pociągiem (jeżeli jest połączenie bezpośrednie) jest szybciej i taniej. Szkoda, że mają zniknąć tamte połączenia one stwarzały przynajmniej wrażenie jakiegoś ruchu pkp w Wieluniu
Pomógł: 18 razy Wiek: 33 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 1578 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2009-05-06, 23:44
TLK "Barbakan" uruchomiono dzięki dużej frekwencji w pociągu posp. "Merkury", który został wprowadzony do rozkładu jazdy w grudniu 2007r. i jeździł na trasie Katowice - Szczecin mając bardzo dużą frekwencję. W wyniku tego, od grudnia 2008r. dano zamiast "Merkurego", pociąg TLK "Barbakan" i tym samym wydłużono powyższą trasę do Kraków - Szczecin, a w wakacje do Kraków - Świnoujście, co miało spowodować jeszcze większą frekwencję. W kontekście tych wydarzeń decyzja o likwidacji "Barbakanu" jest jeszcze trudniejsza do zrozumienia.
_________________ I'd agree with you, but then we'd both be wrong
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 07 Gru 2008 Posty: 164 Otrzymał 3 piw(a) Skąd: Osjaków
Wysłany: 2009-05-06, 23:47
jedyne czego można się doczepić to nazwy , bo faktycznie dużo osób nim podróżuje. Jadąc nim w styczniu nie znalazłem wolnego przedziału, w okolicach kwietnia z kolei wolny przedział w ostatnim wagonie się znalazł, ale i tak frekwencja niczego sobie.
Sporą liczbę pasażerów pociąg zawdzięcza dużym aglomeracją które ze sobą łączy (szczecin, poznań, ostrów-kalisz, śląsk, kraków), ale jego problemem jest czas jazdy. Właśnie o tym słyszałem jak mówiła jedna z podróżnych przez telefon jadąca ze Szczecina do Krakowa - skarżyła się, że ten pociąg przez Wieluń jedzie 3 godziny dłużej. Nie wiem jakim pociągiem jechała w drugą stronę (może ekspresem), ale faktem jest, że ciuchcia od Wielunia (pewnie nawet Kępna) do Herbów jedzie bardzo powoli, podobnie w dalszej dordze na śląsk i na samym śląsku do Katowic. Dla podróżnych jadących np. z Krakowa do Poznania te 'gratisowe' dwie godziny jazdy nie są zbyt na rękę, a i pewnie bilet na pociąg tego samego typu przez Wrocław czy Kluczbork kosztuje nieco mniej, bo w końcu płaci się za długość przebytej trasy, a nie odcinek w linii prostej.
Co do pociągu z Wielunia do Wrocławia to wydaje mi się on mało prawdopodobny. Nawet z Kępna nie ma bezpośredniego pociągu do stolicy Dolnego Śląska, a z przesiadkami trasa wynosi 138 lub 152km (przez Kluczbork lub Ostrów Wielkopolski). Zdaje się, że linia łącząca Kępno z Oleśnicą nie jest zelektryfikowana albo w ogóle została zamknięta, co znacznie wydłuża trasę pociągiem do Wrocławia. Ewentualnie pociąg osobowy łączący Częstochowę z Wrocławiem przez Wieluń i Ostrów mógłby się pojawić, innego rozwiązania w tej kwestii nie widzę, ale to też mało realne.
Podsumowując, linia kolejowa Herby-Kępno jest mało atrakcyjna ze względów na swój okrężny bieg (kiedyś wzdłuż granicy) i niewielką liczbą mieszkańców w pobliżu niej, więc jakiś rewelacyjnych połączeń nie należy się spodziewać w kolejnych rozkładach. Co nie znaczy, że nie ma miejsca na bardziej lokalne połączenia, np. pociąg z Częstochowy do Kalisza przez Wieluń.
Pomógł: 18 razy Wiek: 33 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 1578 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2009-05-07, 00:00
mnino napisał/a:
jego problemem jest czas jazdy. Właśnie o tym słyszałem jak mówiła jedna z podróżnych przez telefon jadąca ze Szczecina do Krakowa - skarżyła się, że ten pociąg przez Wieluń jedzie 3 godziny dłużej. Nie wiem jakim pociągiem jechała w drugą stronę (może ekspresem), ale faktem jest, że ciuchcia od Wielunia (pewnie nawet Kępna) do Herbów jedzie bardzo powoli, podobnie w dalszej dordze na śląsk i na samym śląsku do Katowic. Dla podróżnych jadących np. z Krakowa do Poznania te 'gratisowe' dwie godziny jazdy nie są zbyt na rękę, a i pewnie bilet na pociąg tego samego typu przez Wrocław czy Kluczbork kosztuje nieco mniej, bo w końcu płaci się za długość przebytej trasy, a nie odcinek w linii prostej.
Szybkość pociągu na linii przez Wieluń jest dobra, wynosi 90km/h. Jedynie na Śląsku w okolicach Tarnowskich Gór pociąg musi przez jakiś czas jechać nieco wolniej. Dla porównania, na linii z Wielkopolski na Śląsk przez Kluczbork (główna linia dla pospiesznych) pociągi też jeżdżą z prędkością 90km/h. Sprawdziłem w internetowym rozkładzie jazdy pociągów połączenie Szczecina z Krakowem i szybciej niż "Barbakanem" można dojechać tylko pociągiem IC przez Warszawę (z przesiadką, jedno połączenie dziennie), jadąc cały czas głównymi magistralami.
mnino napisał/a:
Co do pociągu z Wielunia do Wrocławia to wydaje mi się on mało prawdopodobny. Nawet z Kępna nie ma bezpośredniego pociągu do stolicy Dolnego Śląska, a z przesiadkami trasa wynosi 138 lub 152km (przez Kluczbork lub Ostrów Wielkopolski). Zdaje się, że linia łącząca Kępno z Oleśnicą nie jest zelektryfikowana albo w ogóle została zamknięta, co znacznie wydłuża trasę pociągiem do Wrocławia. Ewentualnie pociąg osobowy łączący Częstochowę z Wrocławiem przez Wieluń i Ostrów mógłby się pojawić, innego rozwiązania w tej kwestii nie widzę, ale to też mało realne.
Pociąg z Wielunia do Wrocławia miałby jechać właśnie linią Kępno - Oleśnica, która faktycznie nie jest zelektryfikowana i obecnie jest zamknięta, jednak podobno jest w dobrym stanie i można ją ponownie otworzyć do ruchu takim właśnie połączeniem. Nie trzeba więc będzie robić żadnego "kolanka" po drodze.
mnino napisał/a:
Podsumowując, linia kolejowa Herby-Kępno jest mało atrakcyjna ze względów na swój okrężny bieg (kiedyś wzdłuż granicy) i niewielką liczbą mieszkańców w pobliżu niej, więc jakiś rewelacyjnych połączeń nie należy się spodziewać w kolejnych rozkładach. Co nie znaczy, że nie ma miejsca na bardziej lokalne połączenia, np. pociąg z Częstochowy do Kalisza przez Wieluń.
Linia ta jest całkiem atrakcyjna, bo łączy Górny Śląsk z Wielkopolską i zachodem kraju. Jedynym problemem dla tej linii jest to, że jest druga, równoległa linia (dwutorowa, więc lepsza) przez Kluczbork i to nią jeżdżą głownie pociągi pospieszne. A co do połączenia Częstochowa - Kalisz to naprawdę byłby świetny pomysł, ale niestety pewnie nikt na to nie wpadnie. Przydałby się chociaż pociąg osobowy Wieluń - Ostrów Wlkp., gdzie znajduje się węzeł kolejowy, więc można by było przesiadać się tam na inne pociągi. Ale na to pewnie też nie wpadną...
_________________ I'd agree with you, but then we'd both be wrong
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum