"To najgorsza droga w powiecie wieluńskim" - tak o stanie drogi krajowej z Czarnożył do Złoczewa od dawną mówią mieszkańcy oraz przejezdni. Potwierdził to na nadzwyczajnej sesji rady gminy w Ostrówku dyrektor Rejonu Dróg Krajowych w Wieluniu Bogusław Orzeł.
Problem w tym, że remont zapowiadany przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad w Łodzi nie dojdzie do skutku. Powód to brak pieniędzy. Dlatego władze gmin przez które przebiega 45 chcą wspólnie z radnymi powiatowymi i wojewódzkimi zainterweniować w tej sprawie w Urzędzie Wojewódzkim i u ministra infrastruktury. Jeśli to nie pomoże, mieszkańcy zapowiadają protesty a nawet blokadę drogi.
Na stronie opolskiego oddziału GDDKiA ukazało się pewne ogłoszenie o przetargu.
Z ogłoszenia wynika, iż szykuje się kolejna przebudowa fragmentu DK 43 - Wieluń - Częstochowa, tym razem na odcinku Rudniki (Wieluńskie) - Jaworzno na długości ponad 4 km.
Przebudowany ma być fragment na którym DK43 ma wspólny bieg z DK42 (stąd w tytule przetargu taki numer). Po zakończeniu wyżej wymienionej przebudowy oraz oddaniu do użytku obwodnicy Krzepic niemal cała "43" będzie miała przyzwoity standard (niestety z wyłączeniem ulic Piłsudskiego i Krakowskie Przedmieście w Wieluniu ).
Na odcinku Jaworzno-Rudniki mają pojawić się w większości obustronne chodniki, zatoki autobusowe, całkowicie nowa nawierzchnia a konstrukcja jezdni (podbudowa) zostanie w większej części wymieniona.
Wykonawca będzie miał czas jedynie do 30.11.2009r
Parametry projektowanej drogi:
Kategoria: droga krajowa (DK)
Klasa techniczna: główna przyspieszona (GP)
Kategoria obciążenia ruchem: KR5 (obecna podbudowa spełniała wymagania jedynie dla KR3 )
Szerokośc jezdni - od 7 do 12 m
O sprawie związanej z budową krzepickiej obwodnicy ... ostatnia działka w rękach drogowców
POLSKA Dziennik Zachodni napisał/a:
Egzekutor odebrał im ziemię
22.05.2009
Zofia i Ignacy Suchańscy nie chcieli przekazać swojej działki pod budowę obwodnicy Krzepic. W środę egzekutor odebrał im ziemię
W minioną środę na działkę państwa Suchańskich z Krzepic wjechał ciężki sprzęt. Była to ostatnia działka, której właściciele nie chcieli oddać pod budowę obwodnicy miasta Krzepice. Twierdzą, że ich działki są budowlane, a mimo to podczas wyceny zostały potraktowane jako grunty rolne.
Przedwczoraj nastąpiło ostateczne rozstrzygnięcie - pod eskortą krzepickiej policji przyjechali egzekutorzy ze Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach. Egzekutor, Patryk Kuzior, wręczył Suchańskim postanowienia, według których mieli oni oddać swoją działkę. Właściciele jednak ani myśleli się do tego zastosować. Prosili o przesunięcie w czasie egzekucji, chcieli też, by przyjechała do Krzepic specjalna komisja, która mogłaby zadecydować o przesunięciu obwodnicy bardziej w kierunku Lipia. Ich prośby i lamenty na niewiele się jednak zdały.
Suchańscy odwoływali się od pięciu lat. Działki chcieli przekazać dzieciom, nie chcieli obwodnicy w tym miejscu.
- Jak tak można z ludźmi postępować? My chcemy tej obwodnicy, ale dlaczego zabierają nam działki? Od lat prosiliśmy, żeby ta droga biegła trochę dalej. Tam nie ma domów, nie musieliby zabierać ludziom tego, na co pracowali długie lata. Chcemy, żeby ktoś tu w końcu przyjechał i ocenił czy trzeba zabierać nam te działki. Czekamy pięć lat i ciągle nic - żaliła się Zofia Suchańska.
Patryk Kuzior był jednak nieprzejednany. Wysłuchał ze spokojem wszelkich pretensji.
- Nie mnie oceniać czy mają państwo rację. Ja wykonuję swoje obowiązki. Przyjechałem tutaj, ponieważ muszę odebrać państwu działkę. Takie jest postanowienie wojewody. Czy oddają ją państwo dobrowolnie? - powiedział Kuzior.
Suchańscy w żadnym wypadku nie chcieli się na to zgodzić. Po dopełnieniu wszelkich formalności nie chcieli nawet niczego podpisywać. Suchański chciał jedynie pisać oświadczenie, że chce, żeby razem z ziemią ciężki sprzęt zniszczył i jego. Sceny, które wydarzyły się na polu potwierdziły tylko to, co zapowiedzieli właściciele działki. Oboje stanęli w zbożu, by uniemożliwić spychowi wjazd na pole. Sprawę rozwiązali w końcu policjanci. Wytłumaczyli, że ich zachowanie zupełnie nic nie da i zaraz będą musieli usunąć ich siłą.
Sprzęt wjechał na pole, teraz prace będą biegły swoim nurtem. Krzepiczanie odgrażają się, że będą pisać skargi i nie pozwolą, by wszystko tak po prostu się skończyło.
Termin ukończenia prac na obwodnicy planowany jest na grudzień tego roku.
Obwodnica ma przebiegać północnymi obrzeżami miasta i liczyć niespełna 7 km. Jej początek - patrząc od strony Częstochowy - znajdzie się tuż przed stacją benzynową BP. Nad Liswartą powstanie most, a nad szosą do Zajączek wiadukt. Jednopoziomowe skrzyżowanie będzie za to z drogą do Zbrojewska - tak zaprojektowane, by kierowcy byli zmuszeni maksymalnie zwolnić. Drogowcy chcą tym samym uniknąć błędu z nowej obwodnicy pod Lublińcem, gdzie wciąż dochodzi do wypadków.
Gdy zakończono fazę projektowania, uzyskania niezbędnych pozwoleń oraz prac archeologicznych, można było w końcu rozpocząć prace budowlane - ten pamiętny dzień nastąpił 30 czerwca 2008 roku. Obwodnica będzie miała kategorię drogi głównej przyspieszonej (GP), a w jej ciągu powstaną: wiadukt, dwa mosty oraz trzy skrzyżowania z wydzielonymi lewoskrętami.
Most na rzece Liswarta będzie czteroprzęsłowy, o długości 101 metrów. Drugi z mostów - na rzece Piskara - będzie mniejszy - jednoprzęsłowy, o długości 28 metrów. Wiadukt z kolei powstanie nad ulicą 17 Stycznia i osiągnie rozpiętość 14 metrów.
Inwestycję prowadzi konsorcjum, w skład którego wchodzą trzy duże firmy - Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego (lider grupy), częstochowska firma Dromet oraz Przedsiębiorstwo Robót Mostowych z Łodzi.
Anna Jelonek - POLSKA Dziennik Zachodni
Ponadto trzy fotki z budowy pochodzące ze strony ministerstwa infrastruktury.
DK43krzepice01.JPG źródło: http://www.mi.gov.pl
Plik ściągnięto 2893 raz(y) 58,26 KB
DK43krzepice02.JPG źródło: http://www.mi.gov.pl
Plik ściągnięto 2852 raz(y) 41,86 KB
DK43krzepice03.JPG źródło: http://www.mi.gov.pl
Plik ściągnięto 2828 raz(y) 50,76 KB
Krzepic.jpg Źródło: POLSKA Dziennik Zachodni Właściciele odgrażali się, że jeśli buldożer wjedzie na ich pole, będzie musiał po nich przejechać. Pomogły dopiero namowy policji
Wysłany: 2009-06-17, 20:29 Remontu narazie nie będzie ... będzie powierzchniowe utrwal
Nie będzie (na razie) przebudowy, ani nawet odnowy DK45 pomiędzy Czarnożyłami a Złoczewem - będzie jedynie powierzchniowe utrwalenie odcinka Nietuszyna - Złoczew.
GDDKiA (rejon Wieluń) napisał/a:
WYKONANIE POJEDYNCZEGO POWIERZCHNIOWEGO UTRWALENIA NAWIERZCHNI w ciągu drogi krajowej nr 45, odcinek Nietuszyna - Złoczew
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Łodzi, ul. F.D. Roosevelta 9, 90-056 Łódź
Prowadzący postępowanie: Rejon w Wieluniu ul. Fabryczna 7, 98-300 Wieluń
Przedmiot zamówienia:
1. Powierzchniowe utrwalenie nawierzchni bitumicznej przy użyciu emulsji asfaltowej modyfikowanej i grysów -15000m2
2. Remont cząstkowy emulsją i grysami -30 Mg
3. Frezowanie lokalnych nierówności nawierzchni -500 m2.
Zamawiający może zmniejszyć zakres zamówienia.
Dopuszcza się również zmiany w ilościach poszczególnych asortymentów robót.
Termin realizacji: 1 miesiąc od daty podpisania umowy
Praktycznie rozstrzygnięto przetarg na rozbudowę DK43 na odcinku Rudniki - Jaworzno (pozostali oferenci mają teraz czas na odwołania)
Przebudowa obejmie:
niecałe 4 km wspólnego biegu drogi krajowej 43 oraz 42
ok 50 m drogi krajowej nr 43
skrzyżowanie DK43 i DK42 w Rudnikach
oraz ok 500 m drogi krajowej 42 w Rudnikach (kierunek Kluczbork)
GDDKiA napisał/a:
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty: za najkorzystniejszą ofertę nr 4 złożoną przez konsorcjum utworzone przez :
- MEGA BRUK Usługi w Zakresie Budownictwa Drogowego Jacek Sztolcman ,ul. Górnicza 1 , 42-100 Kłobuck - lider ,
- Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych sp. z o.o. ul. Wojska Polskiego 8 , 42-100 Kłobuck - partner ,
- DROMET sp. z o.o. ul. Jesienna 139 , 42-200 Częstochowa - partner
z ceną ofertową ( po poprawie omyłek rachunkowych ) : 10.794.343,38 zł ( brutto )
słownie : dziesięć milionów siedemset dziewięćdziesiąt cztery tysiące trzysta czterdzieści trzy 38/100 złotych .
źródło: http://www.gddkia.gov.pl/...-26173000#trjmp
W podwieluńskiej Dąbrowie po obu stronach drogi budowany jest chodnik. Zasięgiem ma on obejmować 1,5 kilometrowy odcinek wzdłuż krajowej ósemki.
Prace zakończą się nie wcześniej niż przed końcem roku, bo nadal trwa wykup działek pod inwestycję. Dla łódzkiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad to wydatek prawie 3 mln zł. Relacja Katarzyny Jaśko (na stronie źródłowej): http://www.radiozw.com.pl/nius_inf.php?id=5037
Mam nadzieję że uda im się zrealizować całość. Ta inwestycja to jedyny plus tego że nie budują jeszcze obwodnicy ......
Szkoda że podobny chodnik (właściwie ciąg pieszo-rowerowy) nie powstał także po jednej ze stron ulicy Warszawskiej w Wieluniu (odcinek od skrzyżowania z Przemysłową do skrzyżowania z DW481 /granica miasta/).
Lewa strona Warszawskiej (patrząc w stronę miasta) na tym odcinku, jest zabudowana chyba nawet gęściej niż ten fragment Wrocławskiej w Dąbrowie.
Edycja z dn. 25-06-2009:
Cytat:
Na Wrocławskiej będzie bezpieczniej, ale...
25-06-2009
W Dąbrowie rozpoczęła się długo wyczekiwana budowa ścieżki rowerowej wraz z chodnikiem. Droga powstaje jednak po kawałku. Dlaczego? Ponieważ nie wszystkie działki zostały wykupione. Mieszkańcy nie kryją zaskoczenia.
- Jak było daleko do budowy, to wszyscy chcieli chodnika, ale jak przyszło do sprzedaży ziemi, to nikt nie chciał oddać tanio swojej, nawet za cenę poprawy bezpieczeństwa - mówi jeden z mieszkańców.
Inwestycja wzdłuż drogi krajowej nr 8 to wspólne przedsięwzięcie Generalnej Dyrekcji dróg Krajowych i Autostrad oraz Urzędu Miejskiego. Mieszkańcy zabiegali o nią od lat, bo na ruchliwej trasie relacji Warszawa-Wrocław często dochodziło do wypadków.
Teraz po obu stronach ul. Wrocławskiej powstaje chodnik i ścieżka rowerowa. Mają po 1.800 m długości. Magistrat wziął na siebie wykup działek. Do tej pory na 62 działki pod budowę ścieżki i chodnika miasto wydało 173 tys. zł. Do wykupu pozostało ich jeszcze 16. Mimo to prace trwają, z czego bardzo cieszy się sołtys wsi: - Mieszkańcy są zadowoleni, że po latach starań w końcu udało się wywalczyć tę ścieżkę. Wszyscy byli tym zainteresowani i bez problemów sprzedali swoje działki. Były jakieś uwagi co do ceny, ale z tego co wiem, z ofertą nie zgadzała się jedna osoba - mówi Ryszard Budzyna.
Zaproponowana cena wykupu ziemi to 10 zł za metr. W magistracie przyznają, że negocjacje z niektórymi właścicielami działek trwały dłużej, jednak opóźnienia wynikają z czegoś innego.
- Kilka działek jest obciążonych hipotekami, a to oznacza, że właściciele nie mogli ich sprzedać. Z nimi podpisujemy umowy użyczenia - wyjaśnia Maria Zarębska, naczelnik wydziału gospodarki przestrzennej i rolnictwa.
Rola miasta sprowadza się jedynie do przygotowania gruntu pod inwestycję. Koszt budowy chodnika i jego utrzymanie wzięła bowiem na siebie GDDKiA. Na ten cel przeznaczyła niemałą kwotę, bo ponad 3 mln zł. Choć grunty nie zostały jeszcze wykupione, GDDKiA nie widzi powodów do niepokoju.
- To nie problemy, ale standardowe przeszkody - uspokaja Maciej Zalewski, rzecznik łódzkiego oddziału GDDKiA. - Brak wszystkich działek nie powoduje opóźnień w budowie chodnika. Inwestycja cały czas posuwa się do przodu, a to, że roboty prowadzone są fragmentami o niczym nie świadczy. Chodnik powstanie na pewno do końca tego roku.
Magdalena Kopańska - POLSKA Dziennik Łódzki
źródło: http://wielun.naszemiasto...a393e857b68bc0d
40_1016352_1_d_9201.jpg Drogowcy uspokają: - To nic, że chodnik powstaje po kawałku. Będzie gotowy do końca roku
źródło: wielun.naszemiasto.pl
Plik ściągnięto 2616 raz(y) 22,43 KB
2406 chodnik.jpg
Plik ściągnięto 2871 raz(y) 33,86 KB
2406 chodnik.jpg źródło: RZW
Plik ściągnięto 2695 raz(y) 108,91 KB
Ostatnio zmieniony przez Stefan 2009-06-25, 18:23, w całości zmieniany 1 raz
Te obrazki ze strony krzepice.info proponuje przerobic jako linki, bo po raz kolejny godzine sie otwieraja wszystkie. Albo zmniejszyc ich rozdzialke i na jakis tinyurl wrzucic. Z gory uprzedzam, ze nie ma w tym winy lacza u mnie.
Te obrazki ze strony krzepice.info proponuje przerobic jako linki, bo po raz kolejny godzine sie otwieraja wszystkie. Albo zmniejszyc ich rozdzialke i na jakis tinyurl wrzucic. Z gory uprzedzam, ze nie ma w tym winy lacza u mnie.
To jest wina słabego serwera krzepice.info, bo zdjęcia są bezpośrednio pobierane właśnie stamtąd.
Ciekawa audycja - szkoda tylko że odroczono wszystkie duże inwestycje. W audycji nie wspomniano niestety o przebudowie Kopernika, Piłsudskiego, "krajowej" części Krakowskiego Przedmieścia i fragmentu Sieradzkiej.
RZW napisał/a:
01.07.2009 r.
Kiedy zostanie wybudowana obwodnica Wielunia oraz kiedy zostanie wyremontowana droga krajowa nr 45 z Czarnożył do Złoczewa i droga krajowa nr 8 z Sokolnik do Dąbrowy? Na te i inne tematy dotyczące inwestycji na drogach krajowych w regionie wieluńskim Alina Frejusz rozmawiała z kierownikiem Rejonu Dróg Krajowych w Wieluniu Bogusławem Orłem:
Pomógł: 7 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 960 Piwa: 6/3 Skąd: Oklahoma Village
Wysłany: 2009-07-02, 09:28
Stefan napisał/a:
Nie będzie (na razie) przebudowy, ani nawet odnowy DK45 pomiędzy Czarnożyłami a Złoczewem - będzie jedynie powierzchniowe utrwalenie odcinka Nietuszyna - Złoczew.
Stefan czy to oznacza wylanie cienkiego dywanika asfaltu na całej powierzchni jezdni czy tylko łatanie dziur
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum