To się przeprowadź. Zaraz zostanę storpedowany, ale nie wiem czemu, Wieluniacy uważają się za pępek świata, wszystko im się należy, mają mieć to co mają wielkie metropolie - MCDonaldy, Galerie Handlowe, baseny, tylko dlatego, ponieważ jest to Wieluń - miasto z historią... Obudźcie się, jeśli nic nie wyjdzie z inicjatyw lokalnych, na wyższym szczeblu możecie o tym zapomnieć...
podpisane
Szczęśliwy Chotowiak
Ja nie mówię o niewiadomo jakich inwestycja. Zależy mi abyśmy byli traktowani sprawiedliwie przez władze województwa.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Sie 2007 Posty: 427 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: zewsząd
Wysłany: 2008-12-03, 18:56
Nie rozwalajcie mnie z tym Wieluniem jako miasta z przerośniętym ego. Żądanie utrzymania paru połączeń kolejowych, co jest zdobyczą cywilizacyjną zaspokajającą podstawowe potrzeby zrównujecie z jakimiś mcdonaldsami, bez których wszyscy się możemy obejść? Proporcje, ludzie, proporcje. Liczba połączeń z Wieluniem jest liczbą z kategorii ŻENUJĄCYCH. I to nie jest tak, że Wieluń to jakaś wieś, bo w tej części województwa Wieluń jest najważniejszym miastem, także jeśli chodzi o komunikację i przydałoby się traktować ten fakt poważniej.
_________________ Conversations don't get any better as you get older
Nie rozwalajcie mnie z tym Wieluniem jako miasta z przerośniętym ego. Żądanie utrzymania paru połączeń kolejowych, co jest zdobyczą cywilizacyjną zaspokajającą podstawowe potrzeby zrównujecie z jakimiś mcdonaldsami, bez których wszyscy się możemy obejść? Proporcje, ludzie, proporcje. Liczba połączeń z Wieluniem jest liczbą z kategorii ŻENUJĄCYCH. I to nie jest tak, że Wieluń to jakaś wieś, bo w tej części województwa Wieluń jest najważniejszym miastem, także jeśli chodzi o komunikację i przydałoby się traktować ten fakt poważniej.
Niekiedy i z Rybą się mogę w 100 % zgodzic - tak jak w tym przypadku
Dodatkowe pieniądze na połączenia kolejowe
3 grudnia 2008 r.
Włodzimierz Fisiak, Marszałek Województwa Łódzkiego, spotkał się dziś (3 grudnia) w Urzędzie Marszałkowskim z kolejarzami reprezentującymi NSZZ „Solidarność”. Tematem rozmów była przyszłość połączeń kolejowych przebiegających przez nasz region.
Marszałek zaproponował dofinansowanie pociągów relacji Zduńska Wola - Inowrocław (woj. kujawsko-pomorskie), oraz Wieluń - Tarnowskie Góry (woj. śląskie) i Pątnów - Kępno (woj. wielkopolskie). Porozumienie zapewni kursowanie pociągów na tych trasach co najmniej do 13 grudnia 2009 r.
- Myślę, że możemy sobie pogratulować. Ta umowa jest na pewno korzystna dla mieszkańców naszego regionu - podsumował Marszałek.
Obok Włodzimierza Fisiaka dokument ze strony Urzędu podpisał Witold Stępień, Członek Zarządu Województwa Łódzkiego, a ze strony kolei m.in. Stanisław Kokot, Wiceprzewodniczący Sekcji Zawodowej Infrastruktury Kolejowej NSZZ „Solidarność”.
Pociągi, które zostaną objęte dofinansowaniem:
linia kolejowa nr 131 (Chorzów - Tczew):
Zduńska Wola (ok. 6.00) - Inowrocław,
Zduńska Wola (ok. 16.30) - Inowrocław,
Inowrocław - Zduńska Wola (ok. 7.00),
Inowrocław - Zduńska Wola (ok. 19.20);
linia kolejowa nr 181 (Herby Nowe - Oleśnica):
Katowice - Wieluń (ok. 9.35),
Katowice - Wieluń (ok. 16.30),
Tarnowskie Góry - Wieluń (ok. 21.00),
Wieluń - Katowice (ok. 3.30),
Wieluń - Katowice (ok. 5.30),
Wieluń - Katowice (ok. 15.45),
Pątnów - Kępno (ok. 6.30),
Kępno - Pątnów (ok. 6.50).
(J.G.)
źródło: http://www.lodzkie.pl/lodzkie/news/new98948.html http://www.lodzkie.pl/
Pomógł: 4 razy Wiek: 34 Dołączył: 05 Maj 2007 Posty: 743 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2008-12-03, 19:59
To już chyba jakaś tradycja, że porozumienie jest osiągane dosłownie w ostatniej chwili. Dla mnie bardzo pozytywna informacja
dawid W trakcie przeprowadzki do Wielunia się gra, się ma
Pomógł: 14 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Sie 2006 Posty: 1173 Piwa: 14/19 Skąd: znienacka
Wysłany: 2008-12-03, 20:37
ryba napisał/a:
Liczba połączeń z Wieluniem jest liczbą z kategorii ŻENUJĄCYCH.
I co z tego?
stefan_pol napisał/a:
Pociągi, które zostaną objęte dofinansowaniem:
linia kolejowa nr 131 (Chorzów - Tczew):
Zduńska Wola (ok. 6.00) - Inowrocław,
Zduńska Wola (ok. 16.30) - Inowrocław,
Inowrocław - Zduńska Wola (ok. 7.00),
Inowrocław - Zduńska Wola (ok. 19.20);
linia kolejowa nr 181 (Herby Nowe - Oleśnica):
Katowice - Wieluń (ok. 9.35),
Katowice - Wieluń (ok. 16.30),
Tarnowskie Góry - Wieluń (ok. 21.00),
Wieluń - Katowice (ok. 3.30),
Wieluń - Katowice (ok. 5.30),
Wieluń - Katowice (ok. 15.45),
Pątnów - Kępno (ok. 6.30),
Kępno - Pątnów (ok. 6.50).
Jeżeli coś jest dofinansowywane, to znaczy że ja również sie do tego dokładam.
I z mojej strony nie ma na to zgody!!!
Pomijam szpitale, bo od ich bytu zależy moje (nasze) życie, ale bez połączeń kolejowych można się obejść
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Sie 2007 Posty: 427 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: zewsząd
Wysłany: 2008-12-03, 21:12
Dawidzie, to z tego, że odzwierciedla to stosunek zarządu województwa do tej jego części, w której położone jest miasto Wieluń, a stosunek ten można by określić mianem ignorancji. Lubisz czuć się ignorowany?
Myślałem, że można mieć do tej sprawy dwojaki stosunek: albo być poirytowanym takim podejściem władz województwa i domagać się zmiany, albo pogodzić się z losem i odpuścić. Okazuje się, że jest jeszcze postawa inna, którą właśnie zaprezentował Dawid, a mianowicie być w ogóle przeciwnym istnieniu połączeń kolejowych w swoim mieście, przekonując że można się bez nich obejść. Chciałbym poinformować, że istnieją tacy ludzie, którym jednak te połączenia są potrzebne. [/quote]
_________________ Conversations don't get any better as you get older
dawid W trakcie przeprowadzki do Wielunia się gra, się ma
Pomógł: 14 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Sie 2006 Posty: 1173 Piwa: 14/19 Skąd: znienacka
Wysłany: 2008-12-03, 22:20
idąc twoim tokiem myślenia:
ryba napisał/a:
Chciałbym poinformować, że istnieją tacy ludzie, którym jednak te połączenia są potrzebne
a ja mam potrzebę cotygodniowego latania samolotem, zatem niech Państwo wybuduje w Wieluniu lotnisko i co miesiąc dokłada pieniądze na jego utrzymanie (przykład moze głupi, ale chodzi o tok rozumowania)
ryba napisał/a:
stosunek zarządu województwa do tej jego części, w której położone jest miasto Wieluń, a stosunek ten można by określić mianem ignorancji
to już jest inny problem i mysle, że w tej chwili należy walczyć w zarządzie województwa o jak najszybsze zakończenie (raczej rozpoczęcie ) budowy obwodnicy, a nie o podtrzymywanie nierentownych połączeń kolejowych przez Wieluń
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Sie 2007 Posty: 427 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: zewsząd
Wysłany: 2008-12-03, 23:06
Przykład rzeczywiście głupi i to bez bezpiecznika w postaci oddania mojego toku myślenia, bo przykład ów zaburza ten tok myśli. Moje myślenie zmierza bowiem w kierunku ustalenia zakresu podstawowych dóbr, jakie powinno zapewnić się wieluńskiej społeczności, przy uwzględnieniu realnej sytuacji w obszarze komunikacji , natomiast nie zmierza w kierunku zaproponowanym przez Ciebie, a mianowicie w kierunku przyzwolenia na każde roszczeniowe postulaty, przy jednoczesnym braku uwzględnienia realnej sytuacji (nikt nie buduje lotnisk w małych miastach).
Stosunek zarządu nie jest innym problemem, bo daje częściową odpowiedź, dlaczego inni mają, a my nie. Za to obwodnica jest innym problemem, bo przecież nie będą o nią walczyć kolejarze.
_________________ Conversations don't get any better as you get older
Jeżeli coś jest dofinansowywane, to znaczy że ja również sie do tego dokładam.
I z mojej strony nie ma na to zgody!!!
Ale rozumiem iż wyrażasz zgodę na dofinansowanie z twoich podatków n.p mniej rentownego połączeń z Poddębic o których pisano ok roku temu na łamach Dziennika Łódzkiego iż pociągi rozwijają tam oszałamiającą prędkośc 25-30 km/h
dawid napisał/a:
że w tej chwili należy walczyć w zarządzie województwa o jak najszybsze zakończenie (raczej rozpoczęcie ) budowy obwodnicy
A co do budowy obwodnicy ma Urząd Marszałkowski (czyt zarząd województwa)
Ta kwestia leży w gestii Urzędu Wojewódzkiego (inny urząd) oraz odpowiedniego Ministerstwa szerzej Rady Ministrów a w najmniejszym stopniu od .... GDDKiA
Urząd Wojewódzki jest częścią administracji rządowej (wojewodę powołuje premier), a Urząd marszałkowski to "instytucja" samorządowa !! (starałem się napisac to zdanie jak najprościej)
Może szukam dziury w całym, ale z tego co się orientuje, to rozkład PKP do druku poszedł na początku listopada (jeśli się mylę proszę mnie poprawić). Więc jakim cudem wczorajsza umowa o dofinansowanie pociągów sprawi, że będą one kursowały od 14 grudnia? Chyba sam Pan Kokot mówił, że problem dofinansowania trzeba rozwiązac do końca października, aby połączenia były objęte nowym rozkładem jazdy. Więc albo ja się mylę, albo coś tu nie gra.
Nie widzę w nim ani jednego pociągu osobowego z Wielunia. Są pociągi osobowe z Katowic i Tarnowskich Gór, ale kursują one tylko do Janinowa . Dla niedoinformowanych jest to wieś w gminie Rudniki, którą zamieszkuje 150 osób, jest to również ostatnia stacja w opolskim. W każdym razie mam nadzieję, że to tylko jakiś żart, albo moje niedopatrzenie .
W rozpisce są nowe ciuchcie Intercity (TLK i pośpieszne) do Szczecina, Krakowa i Częstochowy, ale podwojenie ceny biletu za dojazd do Katowic w prawie takim samym czasie i o zdecydowanie gorszej porze wcale mi się nie podoba.
Pomógł: 18 razy Wiek: 33 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 1578 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2008-12-08, 04:30
mnino - rozkład jeszcze nie został uaktualniony, bo te pociągi osobowe przez Wieluń to jeszcze świeża sprawa. Podejrzewam, że w ciągu kilku dni powinni uaktualnić.
_________________ I'd agree with you, but then we'd both be wrong
Pojedziesz do Wrocławia tylko w jedną stronę
Tomasz Haładyj
2008-12-09
Czy kolej uznała, że z Częstochowy tylko się wyjeżdża i już nie wraca? Bo tak potraktowała m.in. studentów, którzy do Wrocławia mają połączenie, ale z powrotem już nie.
Dwa połączenia rano i dwa po południu ze stolicą Dolnego Śląska - tak dobrze będzie tylko do soboty. W niedzielę wchodzi w życie nowy rozkład jazdy. Na tej trasie pozostanie "Bolko", "Kormorana" zastąpi "Jaćwing", ale "Oleńka" dotrze tylko do Opola (w sezonie do Kłodzka, lecz przez Nysę, a nie Wrocław).
Pospieszną "Oleńkę" dubluje InterCity "Odra", więc można uznać, że alternatywa jest, choć dużo droższa. Ale tylko w jedną stronę, z Częstochowy do Wrocławia. W przeciwnym kierunku "Odra" pojedzie przez Katowice i Centralną Magistralę Kolejową. Ominie Częstochowę. Skutek jest taki, że pierwszy pociąg z Wrocławia do Częstochowy odjedzie o godz. 7.15, drugi - i już ostatni! - o 10.05
Może spróbować z przesiadką? Nie ma wygodnych i podróż np. w piątkowe popołudnie zajmie od 3 godz. 50 min. (aż trzema pociągami osobowymi) do 4 godz. 49 min. (dwa pociągi, lecz z długim oczekiwaniem na stacji pośredniej). Dla porównania: pociąg bezpośredni pokonuje trasę w 2 godz. 45 min.
Jeśli już więc się przesiąść, to na autobusy.
W nowym rozkładzie bardzo pogorszy się także połączenie z Krakowem. Z pięciu pociągów znikną dwa, w tym słynny "Giewont" do Zakopanego. Do Krakowa pojedziemy o godz. 5.18, 8.26 i 16.47, pociągi powrotne ruszą spod Wawelu o godz. 9.05, 17.15 i 18.15.
Nie wszyscy podróżni mający za cel Poznań ucieszą się ze zmiany godziny odjazdu: z 16.25 na 11.20 (odjazd z Poznania do Częstochowy 9.46 - teraz 8.00).
Trwa za to dobra passa na linii do Warszawy, na której - co warto przypomnieć - dwa lata temu przybyło pociągów. Jest, i w nowym rozkładzie dalej będzie, sześć pospiesznych. Jednak część pasażerów zgłosić może zastrzeżenia do godzin odjazdów: rano między godz. 6 a 8 mamy teraz połączenie co godzinę, a będą tuż po szóstej, ósmej, dziesiątej. Wieczorem ostatni pociąg odjedzie o godz. 18.02 (teraz 19.08). Z Warszawy po południu pociągi odjeżdżają obecnie o godz. 15.45, 16.45 i 18.45, a od niedzieli ruszą o godz. 14.50, 16.50 i 18.50.
Na liniach lokalnych znaczących zmian nie zaplanowano. Np. z Częstochowy do Radomska pociągi będą praktycznie o tej samej porze. Ale dojeżdżający w tym kierunku zmartwią się z przesunięcia odjazdu pospiesznego "Zamenhofa" z 17.08 na 16.04 (wypełniał dwugodzinną lukę w kursowaniu składów osobowych). Pozostaną pociągi na dwóch zagrożonych trasach Częstochowa - Chorzew-Siemkowice oraz Herby Nowe - Zduńska Wola, ale na linii z Herbów Nowych do Kępna dojadą tylko do Janinowa, ponieważ województwo łódzkie nie chce finansować połączeń na swoim terenie, czyli koło Wielunia.
13 grudnia będzie prawdopodobnie ostatnim dniem, gdy w Częstochowie zobaczymy nowiutkie szwajcarskie pociągi typu Flirt, kupione ostatnio przez śląski urząd marszałkowski. W nowym rozkładzie mają one jeździć na reaktywowanej po latach trasie Katowice - Tychy Miasto.
* Nowy rozkład jazdy pociągów opublikujemy w „Gazecie” w piątek (przyjazdy) i sobotę (odjazdy)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum