Sieradz. Otwarcie trasy S8. W najbliższą środę, 29 października, zostanie otwarty dla ruchu pojazdów odcinek trasy S8 od węzła Sieradz Południe do Złoczewa oraz odcinek Złoczew-Walichnowy. Równocześnie ruch samochodowy ruszy nową obwodnicą Sieradza od węzła Sieradz- Południe do drogi krajowej nr 12.
Sieradz. Otwarcie trasy S8. W najbliższą środę, 29 października, zostanie otwarty dla ruchu pojazdów odcinek trasy S8 od węzła Sieradz Południe do Złoczewa oraz odcinek Złoczew-Walichnowy. Równocześnie ruch samochodowy ruszy nową obwodnicą Sieradza od węzła Sieradz-Południe do drogi krajowej nr 12.
"- W sumie będzie to ponad 45 kilometrów trasy S8 - wskazuje Maciej Zalewski, z GDDKiA w Łodzi. - Szczegóły uroczystego otwarcia podamy w poniedziałek. "
Sieradz. Otwarcie S8, a dokładnie trzech odcinków inwestycji, odbyło się dzisiaj na węźle Sieradz-Południe. Około godz. 13.30 samochody mogły już korzystać z południowej obwodnicy Sieradza. A także z odcinka S8 z Sieradza do Złoczewa i od Złoczewa do węzła Wieluń.
Sieradz. Otwarcie S8, a dokładnie trzech odcinków inwestycji, odbyło się dzisiaj na węźle Sieradz-Południe. Około godz. 13.30 samochody mogły już korzystać z południowej obwodnicy Sieradza. A także z odcinka S8 z Sieradza do Złoczewa i od Złoczewa do węzła Wieluń. W sumie jest to 45 km drogi.
Otwarcie odcinka Sieradz-Łask w tym roku
Na uroczystym otwarciu ósemki obecni byli parlamentarzyści i samorządowcy z regionu. Wszyscy wskazywali na ważność zrealizowanej inwestycji drogowej. Jak poinformowała Iwona Renata Zatorska-Sytyk, dyrektor GDDKiA w Łodzi, ostatni odcinek S8 od Sieradza do Łasku ma być otwarty dla ruchu jeszcze w tym roku. Nie wykluczone, że nastąpi to do końca listopada.
Źródło
Będzie łącznik S8 z DK11 !! Ogłoszono przetarg na pierwszy etap obwodnicy Kępna. Fragment w przetargu, w załączniku oznaczony kolorem niebieskim. Reszta to kwestia czasu, ale na niezbędne minimum przetarg trwa.
Cytat:
Zamawiający: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, ul. Wronia 53, 00-874 Warszawa
Prowadzący postępowanie: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Opolu , ul. Niedziałkowskiego 6, 45-085 Opole
Przedmiot zamówienia: Budowa obwodnicy miejscowości Kępno w ciągu drogi ekspresowej S 11 – odcinek I
Przedmiotem zamówienia jest: zaprojektowanie (optymalizacja) i budowa obwodnicy miejscowości Kępno w
ciągu drogi ekspresowej S11 – odcinek I.
Odcinek I od km 0+000 do km 4+382 – północny odcinek obwodnicy m. Kępno od istniejącej DK11 do węzła „Kępno – Krążkowy” wybudowanego w ramach budowy drogi ekspresowej S8 Syców – Kępno – Wieruszów –Walichnowy.
Zamówienie obejmuje w szczególności:
I. Opracowanie dokumentacji projektowej:
1. Opracowanie wszystkich niezbędnych materiałów koniecznych do uzyskania ostatecznej decyzji o
Zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).
2. Uzyskanie wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień, pozwoleń, ostatecznych decyzji administracyjnych oraz
uzyskanie decyzji pozwolenia na użytkowanie.
3. Opracowanie Projektu Budowlanego, Projektu Organizacji Ruchu, Projektu Wykonawczego, Szczegółowych
Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (SSTWiORB).
Zamawiający przekaże Wykonawcy jako materiał wyjściowy dokumentację dla zadania „Budowa obwodnicy
miejscowości Kępno w ciągu drogi ekspresowej S11”, która została opracowana na poprzednich etapach prac
projektowych i jest w posiadaniu Zamawiającego.
4. Aktualizację i uzupełnienie badań i opracowań geotechnicznych.
II. Parametry techniczne drogi ekspresowej S11:
- klasa techniczna drogi - S
- prędkość projektowa - 100km/h
- ilość jezdni: - dwie
- ilość pasów ruchu - dwa
- szerokość pasa ruchu - 3,50m
- pas dzielący - min. 4,00m + 2x0,50m obustronne opaski,
- pas awaryjny - 2,50m
- obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś
III. Budowę:
1. Drogi ekspresowej o długości ok. 4,4 km.
2. Węzła drogowego.
3. Obiektów inżynierskich w ciągu drogi ekspresowej oraz obiektów nad drogą ekspresową w tym ciągu dróg
poprzecznych.
4. Odcinków dróg publicznych uzupełniających istniejącą sieć dróg.
5. Dróg serwisowych służących obsłudze terenów przyległych do drogi.
6. Ciągów pieszych i rowerowych.
7. Miejsc do zawracania na zamkniętych odcinkach dróg istniejących.
8. Kanału technologicznego dla potrzeb zarządzania drogą ekspresową i BRD.
9. Kanalizacji deszczowej.
10. Rowów, przepustów i zbiorników retencyjnych.
11. Oświetlenia.
12. Urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i ogrodzenia drogi.
13. Zasilania oświetlenia i elementów zarządzania ruchem.
14. Przejść dla zwierząt i innych urządzeń ochrony środowiska.
15. Ekranów akustycznych i ekranów przeciwolśnieniowych.
16. Zieleni wzdłuż projektowanych dróg oraz obiektów przeznaczonych do migracji zwierząt, która będzie
wykonywana w końcowej fazie realizacji inwestycji.
IV. Przebudowę i usunięcie kolizji:
1. Odcinków istniejących dróg i zjazdów.
2. Urządzeń infrastruktury technicznej nie związanej z drogą.
3. Urządzeń melioracji i sieci drenarskich
4. Urządzeń infrastruktury kolejowej linii nr 272 Poznań – Kluczbork, w tym urządzeń srk, sieci trakcyjnej, sieci
elektroenergetycznej i teletechnicznej
V. Rozbiórkę obiektów budowlanych i elementów kolidujących z inwestycją.
VI. Likwidację istniejących urządzeń infrastruktury technicznej przewidzianej do rozbiórki.
VII. Wykonanie i wprowadzenie stałej organizacji ruchu na drodze ekspresowej i odcinkach przebudowywanych
dróg – urządzenia organizacji i bezpieczeństwa ruchu.
VIII. Wykonanie i wprowadzenie organizacji ruchu na czas wykonywanych robót (w tym zapewnienie dojazdu do
wszystkich działek sąsiadujących z projektowanym pasem drogowym przez cały czas trwania budowy).
IX. Wycinkę zieleni kolidującej z inwestycją.
X. Przywrócenie dróg publicznych użytkowanych przez wykonawcę w czasie budowy,
w standardzie sprzed rozpoczęcia budowy, zgodnie z ustaleniami poczynionymi
z Zarządcami Dróg.
XI. Wykonanie pełnej rekultywacji terenów zajętych pod zaplecza techniczne, socjalne, place budowy, drogi na
czas budowy i wszelkie inne tereny przekształcone przez Wykonawcę w czasie robót i okresie usuwania wad.
XII. Opracowanie dokumentacji powykonawczej.
XIII. Uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.
Zamawiający posiada Decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach ważną do dnia 26.04.2016r.
Sieradz. Otwarcie S8, a dokładnie trzech odcinków inwestycji, odbyło się dzisiaj na węźle Sieradz-Południe. Około godz. 13.30 samochody mogły już korzystać z południowej obwodnicy Sieradza. A także z odcinka S8 z Sieradza do Złoczewa i od Złoczewa do węzła Wieluń.
Jechałam w piątek!!! Człek przyjeżdża do kraju po paru miechach i własnej okolicy nie poznaje! Droga zdunska wola-sieradz i dalej złoczew prosto zakorkowana, 10 km na h cały czas a tu sru w zakret i seteczkią można było bo puściutko i oh!!! Żeby to u mnie takie Sanfrancisco? No naprawdę. Taaaaaakie zmiany! Tusku to jednak cudny jest ♥
Panie Jaro, a jakas mapeczką łatwa prosta i przyjemna by była tego odcinka? Bo ja baba, wyobraźni przestrzennej nie mam, kierowac pojazdami nie potrafię bo za trudne dla mnie to, a tu bym chciała wiedziec jak ja to dojechałam, ze nie prosto xD
Pomógł: 46 razy Wiek: 44 Dołączył: 02 Sie 2006 Posty: 3905 Piwa: 79/18 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-11-03, 13:52
Droga fajna łącznik do DK12 bardzo przydatny - jadąc dalej na Wartę/Uniejów/Poddębice można dostać się względnie szybko do A2 bez przejeżdżania przez większe miejscowości typu Sieradz...
Jednego nie mogę zrozumieć...
Jadąc od DK12 łącznikiem do S8 trafiamy na rondo na DK14 i na rondzie mamy w prawo Złoczew (czyli po DK14)... Ktoś kto nie zna tych terenów skręci w to prawo i pojedzie tą DK14 20km mijając kolejne wsie zamiast wjechać na S8 i dokładając raptem 4km komfortowo i bezpiecznie i szybko dotrzeć do celu.
Mogliby chociaż dać wybór ludziom i napisać jeden Złoczew przez DK14 a drugi przez S8
To jest kolejny taki przykład po tym jak na węźle w Wieruszowie ustawili zjazd na DK8 w kierunku Wielunia (na szczęście zmienili to już i wkleili w to miejsce Kępno)
Jeszcze większym kretynizmem jest utrzymujący się wciąż zjazd na Syców na końcu obwodnicy Oleśnicy. Tam różnica wynosi już tylko 2km (na korzyść drogi wojewódzkiej).
_________________ Ludzie dzielą się na tych, którzy lubią koty i na pokrzywdzonych przez los...
xD No własnie wracam w piątkowy wieczór ze Zduńśkiej Sdza do Złoczewa i lipa, zakorkowane, 10 na godzinę ciągle, i na rondzie kierowca zdecydował dać dyla na S8, o której ja jeszcze drodze nie wiedziałam (jak wyjechałam w sierpniu to nie było przecież) i byłam raz-ciach w ZŁoczku! W mig! A reszta się męczyła 10km/h prosto... Chyba z godzinę docierali xD
Wszystkie drogi prowadzą do mej wsi... Jak do Rzymu! I dobrze!
No ale nie tyle "jeden i drugi Złoczew" bo jest tylko jeden Złoczew, nie ma więcej, tyle że jeden i drugi dojazd doń
Większość pojechała krajową 14 stara a na 12, na S8 (tak?) to było może 5 aut razem! Oddali dopiero 29 a 31 jechałam, może ludzie nie wiedzieli, nie wiem, brak oznakowania, ciemno? busowiec to ma cb-radio i wszystko wie najlepiej młody bystrzak że hoho (pzdr firmę z Praszki i sobie przez ten komunikator pomagają nawzajem, bo np. ktoś "przegapił zjazd na walichnowy" i pojechał na Sdz. Ratują się. Pogubic sie można w tej pajęczynie teraz!!!! A ludzie nawykowo jeżdżą, choć sie wymądrzają że nie wolno na pamięć jechać (faceci!)
ale młodzi kumaci busowi kierowcy sa bardzo bystrzy, ten był. Młode się chętnie uczy nowości i łatwiej odnajduje w morzu zmian. Ten na pewno. Ja tam jestem tradycjonalistką to bym się bała nowego ;p i jechała po staremu 14-tką jak wszyscy xD
Pewnie gdyby bardzo szeroko rozpowszechniono że otwarto ten odcinek byłoby odebrane to jako propagandę i kiełbasę wyborczą. Tak źle i tak nie dobrze.. Co do oznakowania-fakt kuleje. Co do dawania "wyboru" to nie jest najlepszy pomysł. Przytoczę tu kwestie "którędy na Sieradz?" http://www.skyscrapercity...&postcount=8019
Kompletnie nie tutejszy podróżny najzwyklej zgłupieje przy takim oznakowaniu.
Wysłany: 2014-11-07, 19:19 Nowy program budowy dróg krajowych na lata 2014-20
Nowy program budowy dróg krajowych na lata 2014-20. Szczególnie cieszy mnie nowość na liście czyli Praszka
Z bliższego i dalszego regionu, lista podstawowa (zobrazowane w poście załącznikiem w postaci mapy):
- A1 obwodnica Częstochowy wraz z odcinkiem do Pyrzowic
- S8 Wrocław-Łódź-Warszawa (wybudowana praktycznie cała do 2015r)
- DK8, obwodnica północna Wielunia
- DK8, obwodnica północna Bełchatowa
- S11, CAŁA obwodnica Kępna
- S11, obwodnica Ostrowa Wlkp + obwodnica Jarocina
lista uzupełniająca obwodnic (tabela):
- DK45, obwodnica Praszki (w niektórych wariantach wraz z obw. Gorzowa śl.) - wcześniej nie pojawiała się w planach rządowych a jedynie GDDKiA.
- S14, zachodnia obwodnica Łodzi, Pabianic i Zgierza
- DK11, obwodnica Tarnowskich Gór
Przetarg na nadzór nad budową obwodnicy Bełchatowa prowadzi GDDKiA oddział w .... Bydgoszczy
Cytat:
Zamawiający: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ul. Wronia 53, 00-874 Warszawa
Prowadzący postępowanie:
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Bydgoszczy
Adres: ul. Fordońska 6, 85-085 Bydgoszcz
Przedmiot zamówienia:Pełnienie nadzoru nad realizacją Robót oraz zarządzanie Kontraktem pn.: „Budowa obwodnicy m. Bełchatowa w ciągu drogi krajowej nr 8”
Budowa obwodnicy długości 10,92 km klasy GP, na odcinku istniejącej drogi krajowej nr 8 od km 297+734 do km 308+442.
Zakres robót:
1) Roboty drogowe:
- budowa jezdni obwodnicy w układzie pasów ruchu „2+1”,
- budowa czterech węzłów drogowych,
- przebudowa oraz rozbudowa odcinków dróg gminnych, powiatowych i wojewódzkich,
- budowa oraz przebudowa dróg dojazdowych i wewnętrznych,
- budowa ciągów pieszych,
- budowa przepustów drogowych,
- budowa odwodnienia.
2) Obiekty inżynierskie
- wiadukt nad obwodnicą – 3 szt.
- wiadukty w ciągu obwodnicy – 5 szt.
- wiadukt w ciągu obwodnicy jako przejście dla zwierząt – 1 szt.
- most w ciągu obwodnicy nad rzeką, drogą gminną i drogami wewnętrznymi 1 szt.
3) Urządzenia ochrony środowiska.
4) Zieleń.
5) Urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.
6) Budowa oświetlenia drogowego.
7) Przebudowa istniejącej infrastruktury technicznej:
- sieci wodociągowej,
- sieci kanalizacji sanitarnej i deszczowej,
- sieci elektroenergetycznej,
- sieci telekomunikacyjnej,
- sieci gazowej,
- urządzeń melioracyjnych.
Pomógł: 53 razy Dołączył: 26 Sie 2006 Posty: 3747 Piwa: 39/17 Skąd: z Wielunia
Wysłany: 2014-11-15, 19:06
Stefan, odcinek Łask - Sieradz ma być otwarty 28 listopada? Nie mogę znaleźć potwierdzenia tej informacji
_________________ "Przed skorzystaniem z forum zapoznaj się z treścią regulaminu dołączonego do niego bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą gdyż każdy post niewłaściwie napisany lub zrozumiany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu."
Mrówek, informacją pewną jest że odcinek piąty został ukończony i trwają odbiory (co najwyżej zostały do wykonania "prace wykończeniowe" na rondach na starej "14"). 28.11 to data prawdopodobna, podawana przez media - pewnie info od GDDKiA, z "korespondencji" a nie ze strony internetowej.
Wracając do przetargu na nadzór obwodnicy Bełchatowa to najtańszą ofertę złożyła ta sama firma co wygrała nadzór w Wieluniu. Ale z nadzorem w Bełchatowie będą mieć mały problem, najtańsza oferta przewyższa budżet o prawie 100 tys PLN
Stefan czy po oddaniu Sieradz-Łask stara `8` od razu staje się `74` bez e67 ??czy nadal będzie to e67 bo niestety nie będzie ciągłości s8 (nawrotka na węźle Bełchatów, wydłużenie drogi).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum