Można jechać bezpośrednim do Katowic i potem się przesiąść na pociąg do Krakowa, albo do busa które odjeżdżają co godzine z pod dworca w Katowicach z placu Andrzeja.
Pomógł: 53 razy Dołączył: 26 Sie 2006 Posty: 3747 Piwa: 39/17 Skąd: z Wielunia
Wysłany: 2011-02-16, 23:44
W Wieluniu starosta spytał mieszkańców, czy należy reaktywować bezpośrednie połączenie kolejowe z Wrocławiem. Miasto leży 122 km od stolicy Dolnego Śląska, przy drodze krajowej nr 8. Mieszkańcy mogą wypowiedzieć się na temat przywrócenia połączenia wysyłając staroście maila.
Gazeta Wrocławska
http://www.gazetawroclaws...t.html?cookie=1
Nie bardzo ten tekst rozumiem. Do którego starosty wysyłać maile?
_________________ "Przed skorzystaniem z forum zapoznaj się z treścią regulaminu dołączonego do niego bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą gdyż każdy post niewłaściwie napisany lub zrozumiany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu."
Wysłany: 2011-08-29, 11:01 Retro pociąg przyjedzie z Wrocławia do Wielunia
Cytat:
Retro pociąg przyjedzie z Wrocławia do Wielunia Zbyszek Rybczyński 2011-08-29, Aktualizacja: dzisiaj 10:51
Za kilka tygodni na stacji Wieluń-Dąbrowa zatrzyma się specjalny skład kolejowy, który wyruszy z Wrocławia i z pewnością spotka się z nie mniejszym zainteresowaniem niż majowy przyjazd pociągu papieskiego. Do nowoczesnej lokomotywy spalinowej doczepione zostaną historyczne wagony osobowe i towarowe. Organizatorzy chcą w ten sposób kolejny raz zwrócić uwagę na potrzebę reaktywacji połączeń kolejowych Dolnego Śląska z Kępnem, Wieruszowem i Wieluniem.
Z pomysłem przejazdu pociągu wyszedł wrocławski Klub Sympatyków Kolei. W przedsięwzięcie zaangażowało się też kilka samorządów, które pomogą finansowo.
- Oprócz taboru historycznego, będą też współczesne wagony pasażerskie. Liczymy na duże zainteresowanie mieszkańców i chcemy, by jak największa liczba chętnych miała szansę się przejechać - mówi Jacek Jerczyński z KSK.
Trwa ustalanie szczegółów dotyczących przejazdu. Pewne jest, że pociąg będzie kursował 17 września, ale nie ma jeszcze dokładnego rozkładu jazdy. Poznamy go najpóźniej na tydzień przed wydarzeniem. Dogrywane są też sprawy finansowania kursu. Nie ma większych problemów z przystosowaniem trasy do przejazdu, choć ruch pasażerski na odcinku z Oleśnicy do Kępna zawieszono już w 2002 r.
- Stan toru jest dobry - podkreśla Jerczyński.
Historyczny pociąg na linię nr 181 (Herby Nowe - Oleśnica) po raz pierwszy wyjechał w kwietniu tego roku. Podróżował jednak tylko na odcinku z Oleśnicy do Sycowa.
Przedsięwzięcie zbiegło się w czasie z inicjatywą starosty kępińskiego, który przeprowadził wśród mieszkańców sondaż na temat przywrócenia połączenia kolejowego z Wrocławiem. Wtedy KSK wpadło na pomysł, by połączyć siły działaniach na rzecz przywrócenia życia linii nr 181. Efektem będzie m.in. właśnie wrześniowy przyjazd pociągu.
- Do ożywienia linii 181 przymierzaliśmy się już od dawna. Bardzo boli nas, że jest wyłączona z eksploatacji. Nawiązaliśmy współpracę z samorządowcami, dzięki czemu mamy teraz spory potencjał - mówi Jacek Jerczyński.
Cały czas trwają rozmowy oraz wymiana korespondencji na temat przywrócenia połączeń pomiędzy samorządowcami, przedstawicielami kolejowych spółek i ministerstwa infrastruktury. Wśród koniecznych warunków mówi się przede wszystkim o przeprowadzeniu rewitalizacji linii, której odcinek z Oleśnicy do Kępna jest wyłączony z ruchu pasażerskiego od blisko dekady. Po drugie, trzeba znaleźć przewoźnika, a po trzecie, uzyskać przychylność urzędów marszałkowskich do współfinansowania połączeń.
Działania władz powiatu kępińskiego wsparli inni samorządowcy z miejscowości leżących na trasie linii nr 181. Pod adresem reaktywacja.kolej.org.pl powstała też specjalna strona internetowa poświęcona reaktywacji. Od marca pomysł poparło już 2 350 internautów.
W sobotę 17 września 2011 r., po raz drugi wyruszy pociąg nadzwyczajny linii kolejowej 181, łączącej węzeł kolejowy w Herbach Nowych (powiat lubliniecki w województwie śląskim) z Oleśnicą przez Wieluń i Kępno.
Tym razem pojedziemy z Wrocławia przez Oleśnicę, Syców, Kępno do Wielunia i z powrotem.
W przedsięwzięcie o tak szerokim zasięgu, zainicjowane przez Klub Sympatyków Kolei we Wrocławiu, włączyły się powiaty: oleśnicki, kępiński, wieruszowski i wieluński, a celem przewodnim jest rewitalizacja odcinka i przywrócenie publicznej komunikacji kolejowej na trasie Wrocław – Wieluń Dąbrowa.
Przypomnijmy. W 2002 r. zawieszony został ruch pasażerski na odcinku Kępno – Oleśnica i do dziś linia ta jest nieczynna. Na odcinku Kępno –Wieluń Dąbrowa ruch pasażerski zawieszony został w grudniu 2006 r. przywrócony w czerwcu 2007 r. Na odcinku Herby Nowe – Wieluń Dąbrowa ruchu pasażerskiego nie zawieszono nigdy.
Organizatorzy w ten sposób pragną zwrócić uwagę na potrzebę wznowienia stałych przejazdów, jako olbrzymiej szansy rozwojowej regionu dolnośląskiego, wielkopolskiego i łódzkiego. Otwarcie linii 181 byłoby znakomitą alternatywą dla przeciążonej od dawna krajowej ósemki, zapewniłoby szybszy i bezpieczniejszy środek transportu dla mieszkańców okolicznych miejscowości, ułatwiło dostęp do wrocławskich ośrodków akademickich oraz rynku pracy. Nieocenione byłoby również w związku ze zbliżającymi się rozgrywkami Euro 2012.
Pociąg, który wyruszy 17 września składał się będzie z lokomotywy spalinowej i wagonów osobowych - 2 wagony osobowe konstrukcji współczesnej na 160 miejsc siedzących, 3 wagony osobowe historyczne na 130 miejsc siedzących (razem 290 miejsc). W skład wejdą także wagony towarowe, a w nich przewidziano wystawy okolicznościowe.
Kilka zdjęć odtworzonego szlaku kolejowego w załączniku.
Wrocław Mikołajów o 8:01
Wrocław Nadodrze p 8:08 o 8:10
Długołęka p 8:29 o 8:32
Oleśnica p 9:00 o 9:25
Poniatowice p 10:01 o 10:03
Syców p 10:49 o 11:04
Perzów p 11:26 o 11:31
Bralin p 11:52 o 11:54
Kępno p 12:40 o 12:50
Wieruszów Miasto p 13:07 o 13:22
Czastary p 13:38 o 13:40
Wieluń Dąbrowa p 14:00 o 15:00
----------------------------------------------------
Czastary p 15:20 o 15:22
Wieruszów Miasto p 15:38 o 15:40
Kępno p 15:57 o 16:02
Bralin p 16:26 o 16:28
Perzów p 16:49 o 16:51
Syców p 17:13 o 17:15
Poniatowice p 18:01 o 18:03
Oleśnica p 18:39 o 19:00
Długołęka p 19:21 o 19:23
Wrocław Nadodrze p 19:41 o 19:43
Wrocław Mikołajów p 19:52
(Start i powrót - stacja Wrocław Mikołajów przez wzgląd na remont Dworca Głównego we Wrocławiu.)
Organizatorzy serdecznie zapraszają wszystkich zainteresowanych przywróceniem połączenia Wieluń Dąbrowa - Wrocław.
Biletami w głównej mierze dysponować będą samorządy.
Wydłużony czas przejazdu związany jest z chęcią przyciągnięcia jak największej grupy osób zainteresowanych tematem. Dodatkowo przejazd pociągu traktowany jest jako historyczny o zabytkowym składzie, połączony z imprezami/wystawami okolicznościowymi.
pociag-hist.jpg
Plik ściągnięto 159 raz(y) 26,85 KB
26534.jpg
Plik ściągnięto 163 raz(y) 107,47 KB
IMG_2061.jpg
Plik ściągnięto 160 raz(y) 95,64 KB
IMG_2059.jpg
Plik ściągnięto 156 raz(y) 105,85 KB
IMG_2051.jpg
Plik ściągnięto 160 raz(y) 109,1 KB
IMG_2043.jpg
Plik ściągnięto 154 raz(y) 199,73 KB
IMG_2044.jpg
Plik ściągnięto 163 raz(y) 125,5 KB
Ostatnio zmieniony przez lukasss 2011-09-16, 07:11, w całości zmieniany 4 razy
Pomógł: 18 razy Wiek: 33 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 1578 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2011-09-15, 18:10
Inna sprawa, że trochę niepokoi mnie czas przejazdu. Z powrotem jest zaplanowany tylko jeden dłuższy postój (20 minut w Oleśnicy), a przejazd na odcinku Wieluń - Wrocław zajmuje 4h 50min! Oczywiście pomiędzy Kępnem, a Oleśnicą zostaną wykonane jeszcze jakieś drobne prace, ale nie wiem czy uda im się "zbić" czas podróży z Wielunia do Wrocławia do czasu, który byłby konkurencyjny z autobusami (2h 40min).
_________________ I'd agree with you, but then we'd both be wrong
Inna sprawa, że trochę niepokoi mnie czas przejazdu. Z powrotem jest zaplanowany tylko jeden dłuższy postój (20 minut w Oleśnicy), a przejazd na odcinku Wieluń - Wrocław zajmuje 4h 50min! Oczywiście pomiędzy Kępnem, a Oleśnicą zostaną wykonane jeszcze jakieś drobne prace, ale nie wiem czy uda im się "zbić" czas podróży z Wielunia do Wrocławia do czasu, który byłby konkurencyjny z autobusami (2h 40min).
Przejazd konkurencyjny czasowo będzie jeśli takie połączenie powstanie. Prędkość szlakowa wynosi 80km/h. Myślę że realny czas przejazdu np szynobusów na tej trasie będzie ok 2h20min (licząc ok 3 min postoju. W rzeczywistości prawdopodobnie byłby krótszy).
Wydłużony czas przejazdu dnia 17-go września związany jest wg mojej wiedzy z chęcią przyciągnięcia jak największej grupy osób zainteresowanych tematem. Dodatkowo przejazd pociągu traktowany jest jako historyczny o zabytkowym składzie, połączony z imprezami okolicznościowymi.
Kolego Spooky, jeśli możesz to przyklej też tą informację na forum infokolej, bo widzę że zdążyłeś mnie zacytować
Ostatnio zmieniony przez lukasss 2011-09-16, 07:11, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 17 razy Dołączył: 08 Mar 2006 Posty: 1805 Skąd: okalew/wrocław
Wysłany: 2011-09-15, 22:40
Patrząc ile osób jeździ na trasie Wieluń - Wrocław mogło by to być jedno z bardziej rentownych połączeń kolejowych. Niestety w PKP nikomu nie zależy na zwiększaniu przychodów bo i tak budżet państwa zawsze dosypie kasy. Jak jeszcze studiowałem pisałem kilka razy do PKP w sprawie takiego połączenia niestety nigdy nikt mi nie raczył odpisać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum