Poniżej mapka, która pojawiła się 21 marca na stronie www.siedemdni.pl - fragment koncepcji zagospodarowania kraju do roku 2030. Włg (mało realnych )pomysłów Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, droga S8 w wariancie północnym ("łódzkim") docelowo ma stać się autostradą.
Na czerwono zaznaczono postulowane, a nie zapisane w dotychczasowych planach odcinki autostrad i dróg ekspresowych.
Z załącznika wynika, że kiedyś (do 2030 ) może powstać "S" przez Wieluń, mniej więcej śladem obecnej ósemki (obwodnice: Wielunia, Bełchatowa, Białej, Ruśca, etc). Niestety, jak zwykle takie "rewelacje" pojawiają się przed wyborami.
ms65902.jpg http://www.siedemdni.pl/
W koncepcji MRR S8 do 2020 r. ma stać się autostradą FOT. Źródło MRR
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła oferty dotyczące budowy tzw. obwodnicy Sieradza, czyli połączenia drogi ekspresowej S8 z drogami krajowymi nr 12 i 14.
Do budowy sześciokilometrowej obwodnicy jest aż 12 chętnych. GDDKiA koszty jej budowy oszacowała na 236 mln zł. Jak udało nam się dowiedzieć złożone oferty są znacznie tańsze. Aż 9 z nich opiewa na kwoty niższe niż 100 mln zł. Najmniej za budowę obwodnicy Sieradza chce polski oddział austriackiego giganta Strabag – 84 mln zł. O kontrakt walczy również Przedsiębiorstwo Robót Drogowych i Mostowych spod sieradzkich Czartek (94 mln zł). Z jednej strony niskie oferty cieszą, bo GDDKiA na pewno którą z nich wybierze. Z drugiej jednak strony, oferta tania nie oznacza automatycznie najlepszej, co pokazał przykład chińskiej firmy wyrzuconej z budowy autostrady A2. Rozstrzygnięcia przetargu nie należy się spodziewać wcześniej niż w sierpniu.
Przypomnijmy, że obwodnica Sieradza ma zaczynać się na węźle przy Jeziorach, dalej będzie biec w pobliżu ul. Sadowej, między MPWiK a cmentarzem w Kłocku, Zapustą i Kłockiem, i łączyć będzie się z DK 12 na wysokości zakrętu w okolicach Smardzewa. Poza węzłem na trasie S8 i skrzyżowaniem z „12” wjazd i zjazd na obwodnicy będzie możliwy przez skrzyżowanie z ul. Reymonta oraz Jana Pawła II (przy obecnym skrzyżowaniu z ul. Sadową).
Do tej pory otwarto oferty na budowę odcinka od Tuszyna do węzła Róża (okolice Mogilna Dużego), a także węzła Wrocław, czyli połączenia S8 z autostradą A1 (w przyszłości miejsce to ma nazywać się węzeł Łódź-Południe). I tak na budowę 19,5 km pomiędzy Tuszynem a węzłem Róża, oferty złożyło 11 konsorcjów z Polski, Hiszpanii, Portugalii, Austrii, Niemiec, Grecji i Czech. Najtańsza z nich, przedstawiona przez Budimex, opiewa na 847 mln zł, podczas gdy GDDKiA ma na ten cel 829 mln zł.
Podobnie rzecz wygląda z budową węzła Wrocław. Tu złożono 12 ofert, z których najtańsza, przedstawiona przez koncern Skanska, opiewa na 197 mln zł, czyli o dziewięć mln więcej, niż ma na to GDDKiA.
Jak na razie udało się rozstrzygnąć jeden przetarg, na budowę S8 w naszym regionie. Za 117 mln zł węzeł Walichnowy wybuduje Budimex (zaproponował 400 tys. zł mniej, od zarezerwowanej na ten cel kwoty).
Budowa S8 w naszym regionie powinna zakończyć się najpóźniej w 2014 r.
Kolejny fragment DK43 do remontu. Tym razem pomiędzy Krzepicami i Kłobuckiem w miejscowościach Opatów i Waleńczów.
Cytat:
Przedmiotem zamówienia jest zadanie pn.: „Poprawa bezpieczeństwa ruchu na drodze krajowej nr 43:
- odc. I od km 36+000 do km 37+350 w miejscowości Opatów;
- odc. II od km 40+000 do km 42÷150 w miejscowości Waleńczów.
Przedmiotem zamówienia jest przedsięwzięcie polegające na poprawie bezpieczeństwa ruchu na odcinkach drogi krajowej nr 43 w miejscowościach Opatów (od km 36+000 do km 37+350) oraz Waleńczów (od km 40+000 do km 42+150) wraz z zabezpieczeniem lub przebudową sieci uzbrojenia terenu oraz przebudową obiektów inżynierskich w zakresie wynikającym z korekty układu drogowego.
Całość przedmiotowej inwestycji jest lokalizowana w istniejącym pasie drogowym drogi krajowej nr 43, lub na działkach, w stosunku do których uzyskano zgody na tymczasowe wejście w teren od ich właścicieli, w związku z czym nie jest wymagane dokonanie wykupów prywatnych działek.
Zakres przedmiotowego zamówienia obejmuje wykonanie następujących robót
i obiektów budowlanych:
a) korektę przebiegu drogi krajowej nr 43, w tym korekty stycznych, łuków poziomych i pionowych, korekta szerokości jezdni i poboczy,
b) poprawę geometrii skrzyżowań z drogami bocznymi, w tym budowę wydzielonych pasów do lewoskrętu
c) rozbiórkę istniejących warstw konstrukcji nawierzchni i wykonanie nowej, dostosowanej do obciążenia 115 kN/oś,
d) budowę i przebudowę ciągów pieszych i rowerowych,
e) wykonanie przejść dla pieszych na drodze głównej oraz na wlotach dróg bocznych, w tym przejść z wyspami azylu,
f) budowę lub przebudowę zatok autobusowych,
g) budowę, przebudowę lub korektę wjazdów indywidualnych, publicznych i zjazdów do pól w ramach przebudowywanej drogi krajowej,
h) poprawę systemu odwodnienia – pogłębienie i udrożnienie istniejących lub wykonanie nowych rowów przydrożnych, a także budowę lub przebudowę kanalizacji deszczowej i systemu wpustów deszczowych, wraz z urządzeniami ochrony i odprowadzenia wód, w tym ze zbiornikiem retencyjnym,
i) przebudowę przepustów pod korpusem drogi krajowej nr 43,
j) zabezpieczenie lub przebudowę kolidujących z przedmiotową inwestycją następujących sieci uzbrojenia:
- kanalizacja deszczowa,
- sieć wodociągowa,
- sieć teletechniczna,
- sieć energetyczna kablowa i napowietrzna oraz oświetlenie drogowe.
k) wykonanie elementów organizacji ruchu (oznakowanie poziome i pionowe, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego),
l) wycinkę zieleni.
W ramach przedmiotowej inwestycji będą zrealizowane również następujące prace nie stanowiące robót budowlanych:
a) wykonanie elementów organizacji ruchu (oznakowanie poziome i pionowe, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego)
b) wycinka zieleni.
... kolejna zapowiedź prac na okolicznych krajówkach, to przebudowa wspólnego odcinka DK42/45 Praszka-Gorzów Śląski - Dębina:
Cytat:
Przedmiotem zamówienia jest :
przebudowa drogi krajowej nr 42 na odcinku Dębina – Praszka od km 44+580 do km 53+490 .
Zamówienie obejmuje między innymi :
- roboty pomiarowe,
- wycinkę drzew,
- roboty rozbiórkowe,
- wzmocnienie konstrukcji istniejącej jezdni,
- wymianę konstrukcji jezdni na poszczególnych odcinkach,
- budowę murów oporowych,
- poszerzenie jezdni,
- przebudowę skrzyżowań z drogami poprzecznymi,
- przebudowę zatok autobusowych,
- przebudowę chodników,
- przebudowę zjazdów,
- przebudowę mostu wraz z wykonaniem drogi objazdowej,
- przebudowę przepustów,
- przebudowę elementów odwodnienia drogi,
- budowę oświetlenia, znaków aktywnych i stacji pogodowej,
- przebudowę sieci elektroenergetycznej,
- przebudowę sieci telekomunikacyjnej,
- przebudowę sieci wodociągowej,
oraz wszelkie roboty niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia.
Serwis GDDKiA • Aktualności
09-08-2011
Otwarto oferty na budowę drogi ekspresowej S8 na odcinku Walichnowy – Złoczew
Otwarto oferty na budowę 19 km drogi ekspresowej S8 na odcinku węzeł Walichnowy – węzeł Wrocław (A1), odcinek 2 (węzeł Walichnowy bez węzła – węzeł Złoczew wraz z węzłem)
Przedmiotem zamówienia jest budowa drogi krajowej nr 8 o parametrach drogi ekspresowej na odcinku od km 101+972,92 do km 120+961,30 w powiecie wieluńskim, wieruszowskim i sieradzkim. Oferty na budowę drogi S8 złożyło 9 firm. Najtańszą ofertę złożyła firma Hermann Kirchner. Kosztorys inwestorski wynosił 692.470.000,00 PLN. Okres realizacji zamówienia wynosi 27 miesięcy od podpisania umowy i obejmuje również okresy zimowe.
Zbyszek Rybczyński
Przebudowa skrzyżowania w Kuźnicy Skakawskiej trwała rok, ale to nic w porównaniu z tym, jak długo mieszkańcy i lokalne władze zabiegali o inwestycję. Miejsce, w którym ruchliwa droga krajowa nr 8 łączy się z jednej strony z drogą wojewódzką, a z drugiej z powiatową, należało do najbardziej niebezpiecznych w regionie. Po wybudowaniu ronda powinno być tutaj znacznie spokojniej.
Kierowcom będzie też wygodniej, gdyż wjazd na krajówkę nie będzie już tak kłopotliwy jak dotychczas.
- Pod względem płynności ruchu rondo jest lepszym rozwiązaniem niż sygnalizacja świetlna. Nie trzeba czekać minuty czy półtorej na zielone światło - mówi Jerzy Walczak, nadzorujący inwestycję z ramienia Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Łodzi.
Od ilości wypadków na "skrzyżowaniu śmierci", jak zwykli nazywać je miejscowi, włos jeżył się na głowie.
- Nie było miesiąca, żeby coś się tutaj nie wydarzyło. Na tę inwestycję czekaliśmy od początku lat 90. - mówi Grzegorz Ryś, mieszkaniec Kuźnicy Skakawskiej.
Ostatni tragiczny wypadek zdarzył się przed rozpoczęciem budowy ronda, dokładnie rok temu. Zderzyły się cztery samochody osobowe, sześć osób trafiło do szpitala. Jedna z poszkodowanych kobiet zmarła. Przyczyną było, jak w wielu innych przypadkach, wymuszenie pierwszeństwa.
Dużym kłopotem dla kierowców wjeżdżających na skrzyżowanie z dróg wojewódzkiej i od strony Dobregodziału było pochylenie terenu. Zimą czekające na przejazd samochody ześlizgiwały się. Teraz już problemu nie będzie, bo GDDKiA wyrównała podjazdy.
Wartej ponad 5 mln zł inwestycji z uwagą przyglądali się włodarze Wieruszowa - zarówno poprzednia burmistrz Iwona Szkopińska, która kilka lat zabiegała w GDDKiA o rondo, jak i obecny Bogdan Nawrocki.
- Trzeba przyznać, że rondo jest nowoczesne i bezpieczne. Szkoda tylko, że jego budowa trwała tak długo. Teraz przydałoby się jeszcze zagospodarować środek ronda zielenią - ocenia szef ratusza.
Mieszkańcy Kuźnicy Skakawskiej wyszli z propozycją nazwania ronda imieniem św. Rocha. Pomysł zrodził się stąd, że kilkaset metrów od ronda znajduje się kościół pod jego wezwaniem. - Kuźnica od zawsze była kojarzona ze św. Rochem - mówi Grzegorz Ryś.
Co na to GDDKiA? - Jeśli będzie taka uchwała samorządu, nie będzie przeciwwskazań - deklaruje Jerzy Walczak.
Na drodze nr 43 będzie bezpieczniej
2011-08-18, woj. śląskie
W miejscowościach Opatów i Waleńczów (śląskie) powstaną m.in.: ciągi pieszo-rowerowe, wydzielone pasy do skrętu w lewo, zostanie wzmocniona konstrukcja jezdni.
Droga krajowa nr 43 Częstochowa - Wieluń biegnie przez obie te miejscowości. Jest prosta i szeroka , ale biegnie przez teren pofalowany, co jednak nie skłania kierowców do wolniejszej jazdy, za to utrudnia bezpieczne włączenie się do ruchu z dróg podporządkowanych. W Opatowie spadek o nachyleniu 6 proc. powoduje, że kierowcy najczęściej dojeżdżają do skrzyżowania z dużą prędkością. Potem mają problemy z wyhamowaniem przed przejściem dla pieszych bądź przed samochodami skręcającymi w lewo.
Z kolei przed Waleńczowem szosa ma szerokie pobocza bitumiczne, co prowokuje kierowców do szarżowania i wyprzedzania "na trzeciego" w miejscu, gdzie prędkość jest ograniczona. W ubiegłym roku na tych odcinkach wydarzyło się dziesięć wypadków i kolizji, w których rany odniosły cztery osoby.
Przebudowa obejmie prawie 1,4 km drogi w Opatowie i 2,2 km w Waleńczowie. W Opatowie szosa zostanie zwężona, a to miejsce Zajmie ciąg pieszo-rowerowy. W rejonie skrzyżowania powstaną pas do skrętu w lewo oraz wysepki - zapobiegnie to próbom wyprzedzania w tym miejscu. Zaprojektowano także sygnalizację świetlną na przejściu dla pieszych.
Również w Waleńczowie droga będzie zwężona; tu także pojawią się wysepki i pasy do skrętu w lewo na skrzyżowaniach. Tam, gdzie wystarczyło miejsca, zaprojektowano niezależne ciągi pieszo-rowerowe. Dodatkowo na znacznym odcinku oba pasy ruchu zostaną rozdzielone brukiem, który stanowić będzie azyl dla skręcających w lewo, na posesje. Dzięki temu pojazdy nie będą blokowały przejazdu a jednocześnie uniemożliwione zostanie wyprzedzanie w miejscu do tego nieprzeznaczonym. Przebudowę DK 43
w Opatowie i Waleńczowie katowicki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad rozpocznie w tym roku. Prace potrwają sześć miesięcy.
Warto wiedzieć Droga krajowa nr 43 - droga krajowa przebiegająca przez województwa: łódzkie, opolskie i śląskie o długości 75,5 km. Łączy Wieluń z Częstochową. Droga ma wspólny odcinek z drogą nr 42 pomiędzy Rudnikami a Jaworznem o długości ok. 4 km oraz krótki wspólny odcinek z drogą nr 46 w Częstochowie.
Serwis GDDKiA • Aktualności
05-08-2011
Otwarto oferty na budowę dwóch odcinków drogi ekspresowej S8 Syców - Kępno i Kępno - Wieruszów
Otwarto oferty na budowę drogi S8 Syców - Kępno - Sieradz - A1 (Łódź) odcinek I: Syców - Kępno, długości 15,3 km. Oferty złożyło 12 wykonawców. Kwota jaką przeznaczył zamawiający to 462 200 000 zł. Najtańsza ofertę złożyło konsorcjum Mota Engil Polska i Mota Engil Portugalia na kwotę 324 987 258,57 zł
Otwarto również oferty na budowę drogi S8 Syców - Kępno - Sieradz - A1 (Łódź) odcinek II: Kępno - Wieruszów, długości 16.6 km. Tu również oferty złożyło 12 wykonawców. Kwota jaką przeznaczył zamawiający to 696 000 000 zł. Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum Mota Engil Polska i Mota Engil Portugalia na kwotę 527 481 939,94 zł
Wysłany: 2011-08-25, 20:04 w. "Walichnowy" opcjonalnie w. "Wieluń"
Cytat:
Rusza budowa S8!
Redakcja, 24.08.2011, 17:20
Rusza oficjalnie budowa pierwszego nowego odcinka drogi ekspresowej S8 w województwie łódzkim.
W sobotę o godz. 11.00 prace budowlane rozpocznie minister infrastruktury Cezary Grabarczyk, wbijając "pierwszą łopatę" pod budowę węzła "Wieluń" w okolicach miejscowości Walichnowy. Skrzyżowanie to połączy drogę ekspresową S8 i drogę krajową nr 14, mniej więcej kilometr od skrzyżowania drogi krajowej nr 8 i 14.
Przetarg na budowę tej części drogi wygrał Budimex, przedstawiając najlepszą ofertę opiewającą na kwotę 117 mln złotych. Wykonawca zbuduje bezkolizyjny węzeł typu "koniczynka" oraz niemal dwukilometrowy odcinek drogi ekspresowej o nawierzchni wykonanej w technologii betonowej. Na tym krótkim odcinku powstanie jeden wiadukt, który będzie częścią drogi gminnej łączącej DK 14 z miejscowością Śmiecheń oraz jedno przejście dla zwierząt. GDDKiA podpisała umowę z wykonawcą 15 lipca, węzeł ma być gotowy w połowie marca 2013 r.
Jeszcze kilka lat temu trudno było uwierzyć, że tak duża inwestycja będzie miała miejsce w naszym regionie. Przypomnijmy - budowana droga nie tylko połączy nasz region ekspresową drogą z Wrocławiem, Łodzią, Warszawą i Białymstokiem. Odcinek S8 od okolic miejscowości Walichnowy do budowanej autostrady A1 w okolicach Rzgowa może powstać nawet przed końcem 2013 r.
P.S.
Od jakiegoś czasu S8 w Łódzkiem buduje się pomiędzy Piotrkowem a granicą województwa (powstaje tam także wprawdzie krótki (ok 1 km), ale zawsze odcinek prowadzony nowym śladem )
Rusza budowa S-8. Minister Grabarczyk wbił pierwszy szpadel
2011-08-27
Zbyszek Rybczyński
Dziś wbito symboliczny pierwszy szpadel na terenie budowy węzła „Walichnowy”. To pierwszy nowo budowany odcinek drogi ekspresowej S-8 na terenie Łódzkiego. W uroczystości wziął udział minister infrastruktury Cezary Grabarczyk.
Jeden z liderów Platformy Obywatelskiej w Łódzkiem pod Walichnowami pojawił się w sportowym stroju. Wraz z innymi politykami PO uczestniczył w biegu, który zorganizowano specjalnie z okazji rozpoczęcia budowy. Poszczególne odcinki trasy z Łodzi do Walichnowów pokonało w sumie ok. 40 osób.
- Rozpoczynamy budowę ważnego węzła, na którym S-8 zostanie skierowana ku Sieradzowi, Zduńskiej Woli, Łaskowi, Pabianicom i autostradzie A-1. Na przełomie 2013 i 2014 r. gotowa będzie cała S-8 i ta ziemia zacznie tętnić gospodarczym życiem – zadeklarował minister Grabarczyk, przekazując oznaczony przed czterema laty kask napisem „S-8” prezesowi firmy Budimex, która zbuduje węzeł w Walichnowach.
O politycznym tle S-8 nie omieszkał za to przypomnieć senator PO Andrzej Owczarek
- Do dziś nie rozumiem intencji tych, którzy chcieli zmienić jej przebieg – mówił parlamentarzysta, który wspomniał też o konieczności realizacji inwestycji, które kosztem S-8 póki co wstrzymano, czyli obwodnicach Wielunia i Bełchatowa.
W uroczystości uczestniczyli też m.in. marszałek województwa Witold Stępień, wojewoda Jolanta Chełmińska, szef Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Łodzi Zbigniew Paliński, a także posłowie PO i lokalni samorządowcy.
Zgodnie z umową podpisaną 15 lipca z GDDKiA, Budimex na zrealizowanie zadania ma 20 miesięcy. Prezes firmy Dariusz Blocher podkreślił, że Budimex ma doświadczenie w realizowaniu tego rodzaju inwestycji.
- Budujemy m.in. węzeł na skrzyżowaniu A1 z A2 i będzie on wykonany w 17 miesięcy. Więc wydaje mi się, że ten termin, który mamy wyznaczony na 15 marca 2013 r., na pewno będzie dotrzymany – ocenił Blocher.
Budowa węzła roboczo nazwanego „Walichnowy” (docelowa nazwa – węzeł „Wieluń”) będzie kosztować blisko 118 mln zł. Jest to pierwszy odcinek długiej na 113 km trasy, która połączy drogi krajowe nr 14 i 8 z autostradą A-1 na południe od Łodzi. Jej całkowity koszt wyniesie ok. 4,6 mld zł. Inwestycję podzielono na 9 odcinków. GDDKiA w Łodzi jest w trakcie rozstrzygania przetargów na pozostałe etapy. Przewiduje się, że wszystkie umowy zostaną podpisane do października.
Cała trasa S-8 docelowo skomunikuje Wrocław, Łódź, Warszawę i Białystok.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum