Wyburzenie starego, zużytego mostu przez Wartę w ciągu DW481 w miejscowości Rychłocice, wraz z budową nowej przeprawy oraz przebudową drogi na odcinku ok 1,5 km zaplanowano na lata 2012-13. W załączniku pismo radnego Widery w sprawie przyspieszenia w/w inwestycji.
W załączniku odpowiedź na tę interpelację - odpowiedź można streścić tak: "przyspieszenia" nie będzie,fizyczna realizacja zadania zaplanowana na lata 2012-13.
widera_most_rychłocice.GIF źródło: BIP urzędu marszałkowskiego w Łodzi
Remont drogi wojewódzkiej 491 Raciszyn k/Działoszyna – Częstochowa na odcinku Raciszyn- granica województwa łódzkiego jest obecnie na etapie karczowania drzew. Przynajmniej sytuacja tak wyglądała tydzień temu, gdy przejeżdżałem tym odcinkiem drogi.
Może w ciągu ostatniego tygodnia coś się tam zmieniło
jak_po_klesce_zywiolowej.jpg źródło http://www.kulisy.net/
wtorek, 05 października 2010
REMONTU DROGI DALSZY CIĄG
Podczas przebudowy drogi wojewódzkiej na odcinku Raciszyn - granica województwa nastąpiły pewne zmiany. Niemniej jednak wykonawca ponownie przystępuje do jej wykonania.
Temat drogi poruszono na ostatniej sesji rady miejskiej. Radny Ryszard Brzozowski zapytał, co dalej z przebudową wojewódzkiej 491. Odpowiedzi udzielił mu sekretarz gminy Andrzej Łącki. – Droga ma być zmodernizowana podobno do 15 listopada – mówił. – Jest tak dlatego, że 12 września bieżącego roku minister infrastruktury podtrzymał w mocy decyzję urzędu wojewódzkiego – dopowiedział przewodniczący Stanisław Ranoszek.
Według nowych planów trasa na czas remontu ma zostać całkowicie zamknięta, co umożliwi jej przebudowę na całej szerokości jednocześnie.
Mimo niedogodności, jakie to ze sobą przyniesie, najważniejsze jest jednak – jak podkreślił sekretarz – to, że kontynuacja remontu będzie i jest nadzieja na to, by jeszcze w tym roku drogę otworzyć.
Przypomnijmy, pierwsze prace związane z modernizacją rozpoczęły się już w czerwcu. Pościnano przydrożne drzewa, a powstałe w ten sposób karcze powyrywano. I na tym skończyły się widoczne roboty na tej trasie. Pozostawione na poboczach korzenie drzew do dziś sprawiają wrażenie, jakby wzdłuż wojewódzkiej 491-i przeszła jakaś klęska żywiołowa. Teraz nie pozostaje nic innego, jak wierzyć w słowa sekretarza Łąckiego i czekać nie tylko na ponowne rozpoczęcie przebudowy, lecz przede wszystkim na jej zakończenie.
Miały być objazdy, objazdów na razie nie ma, są za to długie kolejki w oczekiwaniu na zielone światło.
Remonty na drodze wojewódzkiej 491 od Działoszyna w stronę Częstochowy sprawiły, że przejechanie czterokilometrowego odcinka zajmuje średnio pół godziny:
Kliknij by wysłuchać:
Kierowcy będą musieli się uzbroić w cierpliwość, zwłaszcza, że od poniedziałku remontowany odcinek zostanie całkowicie zamknięty. Aby dostać się do Częstochowy trzeba będzie kierować się na Nową Brzeźnicę. Droga będzie zamknięta do końca listopada.
źródło: http://www.radiozw.com.pl/nius_inf.php?id=7590
Z samego Wielunia, oczywiście lepiej jechać główną trasą (DK43) - przez Rudniki, Krzepice, Kłobuck .... a nie wybierać drugorzędną drogę przez Działoszyn.
nawet jeżeli wprowadzono by jakieś "wahadełko" (jedno lub nawet dwa - droga "491" na terenie łódzkiego nie jest bardzo ruchliwa, więc korków nawet w przypadku wahadeł bym się na niej nie spodziewał)
dawid, tak czułem
http://www.dzialoszyn.pl napisał/a:
Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 491
Informujemy, że w dniu 11 października 2010 r. rozpoczęto prace polegające na rozbudowie drogi wojewódzkiej nr 491 Działoszyn – Częstochowa na odcinku Raciszyn – granica województwa (dł. odcinka około 4,5 km). W chwili obecnej prace prowadzone przez Drog - Bud Sp. z o.o. z siedzibą w Częstochowie, przebiegają przy wyłączeniu jednego pasa ruchu na odcinku kilkuset metrów – ruch odbywa się wahadłowo. Od 25 października do 30 listopada 2010 r. droga na remontowanym odcinku zostanie zamknięta. Objazd poprowadzony będzie drogą DK 42 na odcinku Działoszyn - Nowa Brzeźnica, następnie DK 483 Nowa Brzeźnica – Częstochowa. Za utrudnienia w ruchu przepraszamy.
źródło: http://www.dzialoszyn.pl/...?id=13&n_id=878
Droga wojewódzka nr 491, która ze względu na remont była nieprzejezdna od 25 października, została otwarta. Niesprzyjająca pogoda opóźniła prace, przez co przesunęło się również udostępnienie przejazdu, pierwotnie przewidziane na 30 listopada. Niemniej jednak od ubiegłego tygodnia kierowcy nie muszą już korzystać z objazdu.
Jak podaje Marcin Nowicki, rzecznik Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi, wykonano już warstwę wiążącą jezdni, pozostaje jeszcze wykonanie warstwy ścieralnej oraz praca na poboczach, chodnikach i rowach. Termin zakończenia inwestycji pozostaje bez zmian – to koniec września 2011 roku.
Na drodze Wojewódzkiej 491 na odcinku Raciszyn - Smolarze na nowo wyremontowanym odcinku pojawiła się już pierwsza dziura. Nie byłoby to nic dziwnego gdyby nie to że drogę tą otwarto w połowie grudnia.
dawid W trakcie przeprowadzki do Wielunia się gra, się ma
Pomógł: 14 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Sie 2006 Posty: 1173 Piwa: 14/19 Skąd: znienacka
Wysłany: 2011-01-10, 16:33
michaal napisał/a:
Na drodze Wojewódzkiej 491 na odcinku Raciszyn - Smolarze na nowo wyremontowanym odcinku pojawiła się już pierwsza dziura. Nie byłoby to nic dziwnego gdyby nie to że drogę tą otwarto w połowie grudnia.
Ja naliczyłem 2 dziury
_________________ Potrzebujesz DSL-a, Neostradę? Call me 502-408-902
Te dziury powstały w warstwie wiążącej (mniej w późniejszym okresie narażonej na czynniki atmosferyczne). Normą stało się ostatnio niestety układanie tej warstwy w warunkach temu niesprzyjających (deszcze, niskie temperatury). Na szczęście większy rygor technologiczny trzyma się zazwyczaj przy warstwie ścieralnej (właściwej nawierzchni) - na tej drodze pojawi się pewnie na wiosnę (kulisy powiatu).
Jakaś pojedyncza dziura, która pojawiła się przed ułożeniem właściwej nawierzchni, nie musi oznaczać konieczności wymiany warstwy przez wykonawcę (wiążące pewnie będą wyniki z laboratorium) ... powstałych ubytków nie powinno się bagatelizować, jednak nie powinny być one także powodem do paniki.
W tegorocznym budżecie województwa zarezerwowano środki na następujące inwestycje drogowe w rejonie Wielunia:
1. Przebudowa DW486 na odcinku ul. 18 Stycznia w Wieluniu wraz z wymianą sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu z ulicą Popiełuszki (fragment od Popiełuszki do Krakowskiego Przedmieścia). Rozpoczęcie i zakończenie inwestycji: rok 2011,
2. Rozpoczęcie przebudowy DW481 na odcinku przejścia przez miejscowość Rochłocice wraz z wyburzeniem starego i budową nowego mostu przez Wartę, Rozpoczęcie: 2011, zakończenie przebudowy w/w fragmentu 2012
Poniższy materiał dotyczy oczywiście jedynego niezmodernizowanego fragmentu ulicy 18 stycznia (odcinek od skrzyżowania z Krakowskim Przedmieściem do skrzyżowania z Popiełuszki):
Cytat:
Wieluń: Ulica 18 Stycznia w końcu doczeka się remontu
2011-03-18 Daniel Sibiak
Na jakie inwestycje na drogach wojewódzkich mogą liczyć w tym roku mieszkańcy gminy ? Najważniejszą będzie na pewno rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 486 na odcinku Wieluń - Działoszyn, a więc ulicy 18 Stycznia.
Zdzisław Soszkowski, kierownik sieradzkiego oddziału Zarządu Dróg Wojewódzkich, przypomina, że realizacja zadania została ujęta w wykazie przedsięwzięć województwa łódzkiego na lata 2011 - 2027. Zapewnia jednak, że realizacja robót nastąpi w drugiej połowie tego roku. - W ramach prac zostanie wykonana: nowa nawierzchnia jezdni, przebudowa sygnalizacji świetlnej, poszerzenie jezdni do 6,5 - 7 metrów, przebudowa chodników, zatoki autobusowej i kanalizacji deszczowej - wylicza Soszkowski.
Obecnie trwają prace, związane z opracowaniem dokumentacji technicznej na przebudowę sygnalizacji świetlne na skrzyżowaniu ulic 18 Stycznia z ulicą Popiełuszki. Po jej opracowaniu zostanie przeprowadzona procedura przetargowa, w wyniku której zawarta zostanie umowa z wykonawcą na roboty budowlane.
W bieżącym roku na drogach wojewódzkich nr 481 i nr 486 na terenie gminy Wieluń prowadzone będą remonty, polegające m.in. na uzupełnieniu ubytków w nawierzchni jezdni.
Zarząd Dróg Wojewódzkich w planach na ten rok ma także budowę nowego mostu w Rychłocicach w gminie Konopnica. Inwestycja pochłonie trzy miliony złotych.
Odnośnie Rychłocic to budowa mostu wraz z rozbudową drogi na odcinku przejścia przez miejscowość, raczej będzie kosztować więcej niż kwota podana w artykule, te trzy miliony zarezerwowano na ten rok, przy czym inwestycja jest dwuletnia, a większa zakresowo i finansowo część robót ma zostać wykonana w roku przyszłym.
Gm. Działoszyn: Na drodze pod Raciszynem praca wre
2011-04-06 Zbyszek Rybczyński
Po zimowej przerwie na drodze wojewódzkiej nr 491 pod Raciszynem znów pojawiły się ekipy budowlane.
Obecnie na remontowanym odcinku trwają roboty brukarskie. Drogowców czekają jeszcze prace przy rowach, poboczach i drogach serwisowych, położenie warstwy ścieralnej jezdni oraz wykonanie oznakowania.
– Wykonana zostanie również warstwa ścieralna jezdni, oznakowanie i pozostałe prace, których odbiór zaplanowany jest na koniec września tego roku - mówi Marcin Nowicki, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi.
Temat drugi:
Wynik przetargu na dokumentację, wspomnianej wcześniej przebudowy sygnalizacji na skrzyżowaniu ulic Popiełuszki i 18 Stycznia: http://www.zdw.lodz.pl/fi...0fb6817dcc4.pdf
Pieniądze są zabezpieczone, dokumentacja jest wykonana, teraz pora na przetargi i rozpoczęcie robót. Mowa o inwestycjach na drogach wojewódzkich w powiecie wieluńskim. Wszystkie zaplanowane na 2011 rok będą wykonane.
Tak zapewnia kierownik Rejonu Dróg Wojewódzkich w Sieradzu Zdzisław Soszkowski:
- Będzie wykonywany fragment ulicy 18-go Stycznia łączący ulicę Krakowskie Przedmieście z ulicą Popiełuszki, przebudowa sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Popiełuszki z 18-go Stycznia, jak również cała przebudowa miejscowości Rychłocice, z budową nowego mostu.
Kliknij by wysłuchać:
Przebudowa fragmentu ulicy 18-go Stycznia w Wieluniu to koszt ponad 2 mln zł. Na inwestycje zaplanowane w Rychłocicach tylko w tym roku Wojewódzki Zarząd Dróg wyda 3 ml zł, a w przyszłym 10 mln. Zarząd skupi się także na budowie pomijanych dotąd ścieżek rowerowych:
- Opracowana jest dokumentacja techniczna na przebudowę drogi 486 między Wieluniem a Działoszynem prawie na całej długości.
Kliknij by wysłuchać:
Budowa ścieżek nie jest prosta. Z tego względu, że najpierw trzeba wykupić działki od prywatnych właścicieli, którzy swoje posesje mają położone przy drogach:
- Trzeba wziąć pod uwagę, że ścieżka rowerowa powoduje poszerzenie pasa drogowego, zachodzi konieczność wykupienia gruntów, a te sprawy ciągną się latami.
Kliknij by wysłuchać:
Kiedy powstanie ścieżka rowerowa z Wielunia do Działoszyna? Tego jeszcze nie wiadomo. Na pewno jednak jest ujęta w planach inwestycyjnych Zarządu Dróg Wojewódzkich.
W trzecim kwartale ma się rozpocząć rozbudowa drogi wojewódzkiej w Rychłocicach wraz z budową nowego mostu przez Wartę. Plan może się jednak posypać, bo zarządca drogi wciąż nie wystąpił nawet o pozwolenie na budowę. A stary most ledwo się trzyma.
Mieszkańcy Rychłocic już od dawna mają wątpliwości, czy most powinien być w ogóle dopuszczony do użytku. - W zeszłym roku zgłosiłem, że coś trzeba zrobić, bo podpory zaczęły się zwyczajnie sypać. Przyjechali dopiero po pół roku i za głowy się łapali. Przyznali, że mogło dojść do tragedii - ręczy sołtys Andrzej Milczarek. - Powkładali stalowe belki, ale gołym okiem widać, że tu trzeba bardziej konkretnych działań.
Na rozpoczęcie inwestycji w Rychłocicach zarezerwowano w tegorocznym budżecie Zarządu Dróg Wojewódzkich 3 mln zł. Jest już gotowa dokumentacja techniczna, udało się też pozyskać grunty niezbędne do rozbudowy traktu. ZDW nie może jednak wystąpić do wojewody o wydanie pozwolenia, bo nie dopiął jeszcze sprawy użyczenia działek pod most tymczasowy, po którym mają poruszać się pojazdy na czas budowy nowej przeprawy przez Wartę.
- Chodzi o dwie działki prywatne. Mamy nadzieję, że uda się to pomyślnie zakończyć - mówi Marcin Nowicki, rzecznik ZDW.
Sprawa niby się rozbija o pieniądze, ale gdy pytamy właścicielkę stacji gazowej w Rychłocicach i zarazem gruntu, gdzie miałby biec most, odpowiada, że żadnych negocjacji dotąd nie było.
- Wpływają wprawdzie jakieś pisma, ale żadnych konkretnych propozycji nam nie przedstawiono - dziwi się kobieta.
Sprawy zapasowego mostu nie byłoby, gdyby spróbowano zorganizować objazd po drogach powiatowych. Czy ZDW bierze taką opcję pod uwagę? Zależy kogo o to zapytać. Po niedawnej sesji Rady Powiatu Zdzisław Soszkowski, kierownik rejonu w Sieradzu, wyraził ubolewanie, że powiat nie zgadza się na puszczenie po swoich drogach ruchu ciężkiego, więc teraz trzeba się męczyć z działkami pod most.
Tymczasem rzecznik ZDW mówi, że rezygnowanie z budowy mostu tymczasowego raczej nie wchodzi w rachubę.
- Jest to inwestycja wieloletnia i utrzymanie dróg powiatowych przez ten czas na potrzeby objazdu byłoby nieporównywalnie droższe od wybudowania i utrzymania obiektu tymczasowego - przekonuje Marcin Nowicki.
W powodzenie inwestycji zaczyna powątpiewać wójt Konopnicy. - Oby nagle nie okazało się, że zamiast na Rychłocice, pieniądze pójdą np. na Poddębice. Ten most to tragedia, w końcu przyjdzie go zamknąć - obawia się wójt Wacław Szumigaj. Szef gminy oferuje pomoc w negocjacjach z właścicielami gruntów. - Tylko najpierw muszę wiedzieć, z kim mam rozmawiać. Do tej pory nikt się do mnie w tej sprawie nie zgłosił.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum