R E K L A M A
P O R E K L A M I E

Wieluń - forum,adresy, informacje, reklama, kluby, restauracje, komunikacja, pkp, pks, ogłoszenia, praca,mapa, firmy, radio




Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia Strona Główna Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Wszystko o północnej obwodnicy Wielunia [DK 74]
Autor Wiadomość
Krool50 
Przyjeżdża na zakupy


Pomógł: 1 raz
Wiek: 57
Dołączył: 01 Sty 2008
Posty: 312
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2009-11-03, 11:20   

http://snycerz.blox.pl/20...ra-kola-II.html

Warto poczytać!!!!!!!

Naklejki na samochody wielunian:

Radni miejscy i powiatowi!
Nie będzie obwodnicy Wielunia? Nie będzie Was!
Wybory niedługo.
_________________
S. J. Lec
Czasami ciemno od skrzydeł anielich
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Archdevil 
Administrator
pan piekła



Pomógł: 57 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Lip 2005
Posty: 2613
Piwa: 15/45
Skąd: Strugi
Wysłany: 2009-11-03, 12:08   

Krool50 napisał/a:
http://snycerz.blox.pl/2007/07/Kadratura-kola-II.html

Warto poczytać!!!!!!!

Naklejki na samochody wielunian:

Radni miejscy i powiatowi!
Nie będzie obwodnicy Wielunia? Nie będzie Was!
Wybory niedługo.

A potem zrobić zdjęcie i rozpuścić to po internecie jako "sposób na polityków" :wink:
_________________
diablos un pasos amigos (D.U.P.A)
http://www.radiofonia.net

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
   
Stefan 
Moderator


Pomógł: 55 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 2117
Piwa: 18/9
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2009-11-28, 21:35   mglista przyszłość obwodnic Wielunia i Bełchatowa

Mglista przyszłość obwodnic Wielunia i Bełchatowa.

Chociaż w artykule poruszane są bełchatowskie problemy to jednak część z nich dotyczy również obwodnicy wieluńskiej (zezwolenia i finansowanie).

belchatow.naszemiasto.pl napisał/a:

Mglista przyszłość obwodnicy Bełchatowa

28-11-2009 Ewa Drzazga

Mieszkańcy domów położonych przy krajowej drodze nr 8 w Bełchatowie chwytają się za głowy. Okazuje się, że rozpoczęcie w 2010 roku budowy północnej obwodnicy miasta stoi pod dużym znakiem zapytania.

Ministerstwo Infrastruktury jeszcze nie zdecydowało, czy na tę drogę pójdą pieniądze zaoszczędzone na inwestycjach już rozpoczętych.

Kłopot w tym, że - jak mówi Jan Malczewski z łódzkiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad - na liście rezerwowej, która właśnie jest rozpatrywana, znajduje się 25 różnych inwestycji.

- Z naszego województwa tylko dwie - obwodnica Bełchatowa i Wielunia - dodaje ekspert z GDDKiA.

Z drugiej jednak strony, Generalną gonią terminy. Jeśli nie chce, by dokumentacja techniczna straciła ważność, do końca roku musi złożyć wniosek o wydanie pozwolenia na budowę. Tymczasem na zakończenie postępowania wywłaszczeniowego czekają jeszcze trzy działki. Decyzje mają być wydane w przyszłym tygodniu. Potem też nie wiadomo, czy będzie z górki. Łódzki Urząd Wojewódzki ma 65 dni na wydanie pozwolenia, ale jeśli w dokumentach będą błędy, trzeba je będzie usunąć. A to zajmie kolejne tygodnie.

To jednak nie koniec. Niepokojące wieści doszły do magistratu od projektantów obwodnicy wschodniej. Okazuje się, że na obwodnicy północnej, na węźle w Helenowie nie ma przewidzianego zjazdu na obwodnicę wschodnią.

- Żaden urząd, który miał wgląd w dokumentację i ją opiniował, nie zauważył tego defektu - mówi Marek Chrzanowski, prezydent Bełchatowa. I zaznacza, że magistrat nigdy tych dokumentów do wglądu nie miał. - A przecież budowa obwodnicy wschodniej ma sens tylko wtedy, gdy będzie skorelowana z północną - dodaje.

Miasto poprosiło GDDKiA o sprawdzenie, czy w tej sprawie da się jeszcze cokolwiek zrobić. Jan Malczewski mówi, że zapytano o to wykonawcę projektu. Odpowiedzi jeszcze nie ma. - Przy takim projekcie węzła, jaki mamy teraz, wprowadzenie tam zjazdu nie wchodzi w grę - dodaje Malczewski. - Sprawa nie jest jednak zamknięta.

Miejscy radni, słuchając tych rewelacji na sesji, przecierali oczy ze zdumienia. Nie tylko oni. - Czuję się, jakbym słuchał jakichś baśni - mówi mieszkaniec ul. Piłsudskiego, który już blokował ósemkę.

Mieszkańcy mieli nadzieję, że ich determinacja przyśpieszy budowę.


belchatow.JPG
źródło: belchatow.naszemiasto.pl
Plik ściągnięto 107 raz(y) 56,04 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Stefan 
Moderator


Pomógł: 55 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 2117
Piwa: 18/9
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2009-12-21, 18:25   Gwiazdkowo -noworoczna niespodzianka ...

Gwiazdkowo -noworoczna niespodzianka ... dobra wiadomość w sprawie obwodnicy północnej:

16 grudnia do Wojewody Łódzkiego (Łódzkiego Urządu Wojewódzkiego) wpłynął wniosek o wydanie pozwolenia na budowę. Pozwolenie ma zostać wydane do końca kwietnia 2010 roku. Realnym stało się tym samym rozpoczęcie prac budowlanych w III kwartale 2010 roku (sierpień, wrzesień).

źródło http://www.gddkia.gov.pl/dane/standia.pdf - zaktualizowany w ostatni piątek.

Pozwolenie.GIF
źródło http://www.gddkia.gov.pl/dane/standia.pdf - zaktualizowany w ostatni piątek.
Plik ściągnięto 8391 raz(y) 20,4 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Stefan 
Moderator


Pomógł: 55 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 2117
Piwa: 18/9
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2009-12-25, 19:14   

Tych linków jeszcze chyba na forum nie było.

Ogólna charakterystyka obwodnicy: http://www.biala.finn.pl/.../_012_79463.pdf


Wykaz mostów oraz przepustów* nad ciekami wodnymi w ciągu obwodnicy i dróg dojazdowych (załącznik do pozwolenia wodnoprawnego):
http://www.bip.lodzkie.pl...n_obwodnica.pdf

* upraszczając: przepust to zakopana w poprzek jezdni rura (nie koniecznie okrągła ;) ) lub taki most którego rozpiętość nie jest większa niż 3 metry. Przepust najczęściej ma za zadanie umożliwić przepływ wody ciekiem pod jakąś przeszkodą terenową typu droga lub linia kolejowa.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Stefan 
Moderator


Pomógł: 55 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 2117
Piwa: 18/9
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2010-01-09, 10:41   

TVK WSM napisał/a:
BUDOWA NIE MOŻE JUŻ CZEKAĆ
08.01.2010.

Czy nowy rok będzie przełomowy i ruszy wreszcie budowa wieluńskiej obwodnicy? Oby tak się stało. Jeszcze w grudniu 2009 roku łódzki oddział GDDKiA wystąpił do wojewody o wydanie pozwolenia na budowę.


Dokumentu potwierdzającego ten fakt na razie brak. Kiedy możemy zatem spodziewać się decyzji w tej szalenie ważnej sprawie? Bogusław Orzeł- kierownik wieluńskiego rejonu GDDKiA w Łodzi szacuje, że powinno być ono wydane najpóźniej na początku kwietnia. Samo pozwolenie na budowę nie oznacza naturalnie, że inwestycja natychmiast ruszy z miejsca.

Potrzebne są rzecz jasna pieniądze, dużo pieniędzy, których na razie nie ma. A potrzeba ok. 270- 280 mln złotych. Bogusław Orzeł szacuje, że gdyby budowa wieluńskiej obwodnicy ruszyła w tym roku, z zakończeniem inwestycji można by zdążyć do Euro 2012.

A mieszkańcy miasta są już bardzo zdesperowani. Zapowiadają protest i grożą blokadą odcinka krajowej Ósemki przebiegającej przez Wieluń.
źródło: http://www.tvk.wsm.wielun.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Stefan 
Moderator


Pomógł: 55 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 2117
Piwa: 18/9
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2010-01-13, 19:46   

Północna obwodnica Wielunia i północna obwodnica Bełchatowa to projekty, które można określić mianem bliźniaczych. Od jakiegoś już czasu proces przygotowawczy obu inwestycji prowadzony jest równolegle. Dlatego artykuły na temat bełchatowskiej obwodnicy pojawiają się w tym wątku (niegyś sporadycznie, teraz częściej). Zastanawia mnie jeszcze , czy na wieluńską obwodnicę północną pieniądze też się znalazły :?: .
belchatow.naszemiasto.pl napisał/a:

Będzie obwodnica Bełchatowa
Polska Dziennik Łódzki Ewa Drzazga

13-01-2010
Czy to na pewno na tę drogę? Bełchatowianie, którzy usłyszeli, że pieniądze na północną obwodnicę miasta są już zaklepane, wciąż w swoje szczęście nie mogą uwierzyć.
Mimo ponurych prognoz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, udało się wygospodarować tyle pieniędzy, by budowę rozpocząć.

Artur Mrugasiewicz z biura prasowego GDDKiA w Warszawie potwierdza: - Obwodnica Bełchatowa zniknęła z tzw. listy rezerwowej projektów do zrealizowania w 2010 r. To znaczy że już zabezpieczono pieniądze na rozpoczęcie tego przedsięwzięcia w tym roku.
Pracownik GDDiK w Warszawie mówi, że przetarg ma zotać ogłoszony w ciągu kilku tygodni.

- Planujemy, że w kwietniu zostanie rozstrzygnięty. Chcielibyśmy, aby roboty rozpoczęły się pod koniec czerwca - mówi Mrugasiewicz. Na razie GDDKiA musi poczekać jeszcze na pozwolenie na budowę. Udało się je przesłać do Urzędu Wojewódzkiego niemal rzutem na taśmę, bo w drugiej połowie grudnia. Tymczasem dokumentacja przygotowana dla obwodnicy z końcem grudnia traciła ważność. Gdyby się przedawniła, całą papierkową robotę, związaną z uzyskiwaniem pozwoleń, trzeba byłoby rozpocząć od nowa.

Jeszcze na początku ubiegłego roku mówiło się, że budowa obwodnicy może kosztować około 250 mln zł. Teraz Artur Mrugasiewicz nie chce zdradzić, jaka kwota została zabezpieczona na bełchatowską inwestycję. Zaznacza jednak, że z doświadczeń GDDKiA z 2009 r. wynika, że przetargi na większość inwestycji rozstrzygano poniżej kosztów, jakie były zakładane w kosztorysach.

- Z reguły wypadały o 30 -40 proc. taniej - mówi pracownik GDDKiA w Warszawie. - Mamy nadzieję, że tym razem też tak będzie. Budowa obwodnicy miałaby potrwać dwa lat. Droga docelowo ma przejąć ruch tranzytowy z centrum miasta, gdzie teraz biegnie krajowa ósemka. Od strony zachodniej na obwodnicę będzie wjazd za Nowym Światem (w stronę Kluk).

Od strony wschodniej na dawny ślad ósemki będzie się zjeżdżać na ślimaku w Helenowie. W okolicy Dobrzelowa powstanie rondo, które ma rozprowadzać ruch z tego zjazdu.

- Jakoś trudno mi takiej cudownej odmianie dać wiarę - mówi mieszkanka Bełchatowa, która we wrześniu protestowała podczas blokady ósemki. - Boję się, że jest tu jakiś haczyk, coś, co jednak odwlecze rozpoczęcie budowy. Powiem tak: jak zobaczę, że zaczynają kopać, to uwierzę. Tyle lat czekamy, że papierki mnie nie przekonają - twierdzi kobieta.


belchatow.JPG
Za dwa lata tranzyt ma zniknąć z centrum Bełchatowa

źródło: belchatow.naszemiasto.pl
Plik ściągnięto 93 raz(y) 50,75 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Stefan 
Moderator


Pomógł: 55 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 2117
Piwa: 18/9
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2010-01-22, 21:30   

UW w Łodzi napisał/a:

2010-01-22
Obwieszczenie Wojewody Łódzkiego zawiadamiające o wszczęciu postępowania w sprawie wydania decyzji o pozwoleniu na budowę dla inwestycji: Budowa obwodnicy miasta Wielunia w ciągu drogi krajowej nr 8 od km 237+048 (pikietaż hist. 208+850) do km 250+289,86 (pikietaż hist. 193+850).

Obwieszczenie Wojewody Łódzkiego


Zawiadomienie o wszczęciu postępowania

Zgodnie z art. 24 ust. 3 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz.U. z 2003 r. Nr 80, poz. 721, z późn. zm.) w związku z art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 25 lipca 2008 r. o zmianie ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2008 r. Nr 154, poz. 958) oraz zgodnie z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071, z późn. zm.) zawiadamia się, że w dniu 16.12.2009 r. zostało wszczęte na wniosek Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad, reprezentowanego przez Dyrektora Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Łodzi z siedzibą w Łodzi, ul. Roosevelta 9, postępowanie w sprawie wydania decyzji o pozwoleniu na budowę dla inwestycji: Budowa obwodnicy miasta Wielunia w ciągu drogi krajowej nr 8 od km 237+048 (pikietaż hist. 208+850) do km 250+289,86 (pikietaż hist. 193+850).

Lokalizacja inwestycji na działkach położonych w powiecie wieluńskim w gminie Wieluń (obręby: Bieniądzice, Borowiec, Dąbrowa, Jodłowiec, Masłowice, Sieniec, Starzenice), gminie Czarnożyły (obręby: Opojowice, Raczyn, Staw) i w mieście Wieluń (obręb 17).

W związku z powyższym informuje się, że w terminie 7 dni od daty zawiadomienia strony mogą zapoznać się z projektem budowlanym, uzyskać wyjaśnienia w sprawie, a także składać wnioski i zastrzeżenia dotyczące rozpatrywanej sprawy w Wydziale Infrastruktury Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi, ul. Piotrkowska 104 (pok. 424, tel. 042 664-12-61).

Zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.



Archiwalny artykuł:

POLSKA Dziennik Łódzki napisał/a:

Co będzie z obwodnicą Wielunia

Magdalena Kopańska
2010-01-15

Zawrzało w sprawie obwodnicy Wielunia. Do ludzi dotarły informacje, że nie wszystkie działki pod inwestycję zostały już wykupione.

Złe wieści zelektryzowały mieszkańców osiedla nr 3, które przecina krajowa "ósemka".

- To są chyba jakieś kpiny. To niemożliwe, żeby mówić o rozpoczęciu inwestycji, kiedy nie ma się gruntu. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad po raz kolejny pokazała, że budowa obwodnicy Wielunia nie jest dla niej priorytetem, jak to się często słyszy - nie kryje rozczarowania Zbigniew Dąbrowny, przewodniczący osiedla nr 3.

Okazuje się, że jeden z właścicieli działek nie zgadza się z wysokością odszkodowania za grunt i odwołuje się od tej decyzji. Urzędnicy GDDKiA uspokajają jednak, że zamieszanie z jedną działką na pewno nie zahamuje inwestycji.

- Mamy zgodę wojewody na zajęcie terenu. To oznacza, że możemy bez przeszkód dysponować całym gruntem pod budowę obwodnicy. Protesty jednego z właścicieli na pewno nie wstrzymają rozpoczęcia inwestycji. Nie ma takiego ryzyka - przekonuje Maciej Zalewski, rzecznik prasowy GDDKiA w Łodzi. - Te sprawy idą oddzielnym tokiem. Z naszej strony zrobiliśmy wszystko, co było możliwe aby inwestycja mogła wystartować bez przeszkód.

16 grudnia GDDKiA wystąpiła do wojewody o wydanie pozwolenia na budowę. Na dokument będzie trzeba poczekać około 2 miesiące.

To niestety koniec dobrych wiadomości. Na przeszkodzie samej budowie obwodnicy mogą bowiem stanąć pieniądze. GDDKiA ciągle nie ma wskazanego źródła finansowania inwestycji. A bez tego można tylko pomarzyć o rozpoczęciu robót w tym roku. Dlaczego więc GDDKiA nie starała się wcześniej o fundusze?

- Najpierw musimy mieć pozwolenie na budowę. To sygnał dla centrali, że jesteśmy gotowi do rozpoczęcia inwestycji - tłumaczy Maciej Zalewski. - Taka jest kolejność i pewnych procedur po prostu nie da się przeskoczyć.

Ciągle nie wiadomo więc, czy będzie to przełomowy rok dla miasta i jego problemów komunikacyjnych. Tym bardziej, że po uzyskaniu pozwolenia na budowę, które jest ważne przez dwa lata, ruszą dopiero procedury przetargowe.

A obwodnica to łakomy kąsek dla firm. Na jej budowę potrzeba 270 mln zł! Miałaby ona trwać ponad dwa lata. Tymczasem rząd nie ukrywa, że priorytetem są dla niego drogi na Euro 2012.


obwo.jpg
Obwodnica Wielunia już jest, ale tylko na planach Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (fot. Magdalena Kopańska)
Plik ściągnięto 89 raz(y) 44,41 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Stefan 
Moderator


Pomógł: 55 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 2117
Piwa: 18/9
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2010-01-31, 14:29   

Kulisy Powiatu Wieluń napisał/a:


Na obwodnicę chyba sobie jeszcze poczekamy
czwartek, 14 stycznia 2010
Wieluń

Wszystko wskazuje na to, że tak oczekiwana przez wielunian budowa obwodnicy jednak nie ruszy w tym roku. Choć wkrótce ma zostać wydane pozwolenie na rozpoczęcie robót, nie będzie z czego ich sfinansować. Zniecierpliwieni mieszkańcy zapowiadają blokadę krajowej „ósemki”.


Łódzki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad nareszcie skończył kompletować niezbędne papiery i w połowie grudnia wystąpił do Urzędu Wojewódzkiego o wydanie pozwolenia na budowę północnej obwodnicy Wielunia. Powinno się to stać już dużo wcześniej, ale firma Eko-log z Poznania, której zlecono przygotowanie raportu o oddziaływaniu na środowisko, wykonała go z ponad półrocznym opóźnieniem.
Tym samym pozwolenie na budowę, które już dawno Dyrekcja mogła mieć w ręku, może zostać wydane dopiero w kwietniu, bo tyle zgodnie z ustawą ma na to czasu wojewoda. Niewykluczone, że dokument będzie gotowy wcześniej.
Pozwolenie to jednak dopiero połowa sukcesu. Drugą są pieniądze, a o tych głucha cisza. Łódzka GDDKiA nie wie jeszcze, na które planowane przez siebie zadania otrzyma środki w tym roku.
- Nie jesteśmy w stanie powiedzieć, czy na obwodnicę Wielunia znajdą się w tym roku środki. Padają co prawda zapewnienia, że obwodnice i autostrady są obecnie priorytetowe, ale mówienie o finansach na konkretne inwestycje to na ten moment wróżenie z fusów – mówi Maciej Zalewski, rzecznik prasowy GDDKiA w Łodzi. - My ze swej strony zrobiliśmy już praktycznie wszystko, co mogliśmy - pozwolenie na budowę dostaniemy lada chwila i będziemy gotowi do ogłoszenia przetargu. Teraz ruch będzie należał do centrali.
Trudno jednak oczekiwać, aby centrala w ciemno przyznała środki na inwestycję, która nie ma jeszcze pełnej dokumentacji. Dobitnie podkreślono to w odpowiedzi na interpelację w sprawie obwodnicy, złożoną przez posła z naszego regionu, Wojciecha Szczęsnego-Zarzyckiego. W datowanym na 29 grudnia piśmie, podpisanym przez sekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury, czytamy: „Z uwagi na niezakończony proces przygotowawczy nieuzasadnione jest rezerwowanie środków finansowych na budowę obwodnicy”.
Czy oznacza to faktyczny koniec marzeń o rozpoczęciu budowy w tym roku? Przekonany jest o tym Zbigniew Dąbrowny, przewodniczący wieluńskiego osiedla nr 3. Z uwagi na fakt, że to właśnie w jego rejonie przebiega Droga Krajowa nr 8, od kilku lat na bieżąco pilotuje postępy prac w sprawie obwodnicy.
- Z tej dokumentacji nic nie będzie. Ciągle nam tylko obiecują, a nic z tego nie wynika – mówi Dąbrowny. Przewodniczący osiedla przymierza się również do zorganizowania blokady na „ósemce”.
- Mieszkańcy są wściekli, ale sprawa protestu jest póki co lekko zawieszona. Tak na hura się tego zrobić nie da. To musi być solidnie przygotowane, trzeba zorganizować komitet. A w tej chwili nie mam jeszcze list z podpisami, choć najprawdopodobniej są one już zebrane. W każdym razie w styczniu blokady nie będzie na pewno – dodaje.
W całej sprawie jest jeszcze jeden aspekt, o którym warto tutaj wspomnieć. Okazuje się – wbrew temu, co się powszechnie głosi – że sprawa działek pod obwodnicę nie jest definitywnie zamknięta. Po naszym ostatnim artykule nt. obwodnicy („Kulisy” nr 43), jeden z naszych czytelników (nazwisko znane redakcji) napisał nam m.in.:
„Nie wiem dlaczego, ale wszystkim zainteresowanym budową obwodnicy podawane są fałszywe informacje. Informacje o uregulowaniu stanu własnościowego wszystkich działek podawane były zarówno na sesji Rady Powiatu jak i sesji Rady Miejskiej w Wieluniu, a za pośrednictwem mediów przekazana mieszkańcom Wielunia. I jest to informacja z gruntu fałszywa. Sam wiem o trzech działkach, które nie zostały jeszcze wykupione pod budowę obwodnicy (...) Nie rozumiem więc zupełnie, dlaczego urzędnicy odpowiedzialni za przygotowanie inwestycji wprowadzają w błąd nie tylko mieszkańców Wielunia, ale także, a może przede wszystkim lokalne władze”.
Dotarliśmy też do jednej z osób, która wciąż jest w posiadaniu działki, która znajduje się w pasie przyszłej obwodnicy.
- Ofertę kupna działki złożono mi w 2006 roku. Odrzuciłem propozycję i od tamtego czasu nic kompletnie w tej sprawie nie zrobiono. Dopiero niedawno zjawił się rzeczoznawca z Urzędu Wojewódzkiego, w celu jej wyceny. Wiem, że w podobnej sytuacji jest przynajmniej trzech innych właścicieli – mówi, prosząc o anonimowość.
Co na to GDDKiA? Przyznaje co prawda, że nie jest jeszcze w posiadaniu kilkunastu działek, ale jak nas zapewniono, nie ma stanowić to przeszkody dla realizacji inwestycji.
- Postępowania wywłaszczeniowe mogą toczyć się w trakcie budowy, a nawet jeszcze po jej zakończeniu – uspokaja Maciej Zalewski.
Budowa obwodnicy ma potrwać dwa lata.


Zbigniew Rybczyński


Artykuł jak najbardziej OK :D , pozwolę sobie jedynie na komentarz do cytowanych w artykule słów "jakiegoś upartego właściciela działki" - komentowane słowa w cytowanym powyżej artykule podkreśliłem.
"Komentarzem" będzie właściwie zacytowany poniżej kolejny artykuł będący potwierdzeniem (wytłuszczonych powyżej) słów pana rzecznika. Podobna sprawa dotyczyła obwodnicy Krzepic. Sytuacja wyglądała tak: od dawna było już pozwolenie na budowę, był rozstrzygnięty przetarg .... a od roku toczyły się nawet prace budowlane, jeden "właściciel" działki nadal czuł się jej użytkownikiem do momentu wkroczenia egzekutora (jak to brzmi ;) ):



POLSKA Dziennik Zachodni napisał/a:

Egzekutor odebrał im ziemię
22.05.2009

Zofia i Ignacy Suchańscy nie chcieli przekazać swojej działki pod budowę obwodnicy Krzepic. W środę egzekutor odebrał im ziemię

W minioną środę na działkę państwa Suchańskich z Krzepic wjechał ciężki sprzęt. Była to ostatnia działka, której właściciele nie chcieli oddać pod budowę obwodnicy miasta Krzepice. Twierdzą, że ich działki są budowlane, a mimo to podczas wyceny zostały potraktowane jako grunty rolne.

Przedwczoraj nastąpiło ostateczne rozstrzygnięcie - pod eskortą krzepickiej policji przyjechali egzekutorzy ze Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach. Egzekutor, Patryk Kuzior, wręczył Suchańskim postanowienia, według których mieli oni oddać swoją działkę. Właściciele jednak ani myśleli się do tego zastosować. Prosili o przesunięcie w czasie egzekucji, chcieli też, by przyjechała do Krzepic specjalna komisja, która mogłaby zadecydować o przesunięciu obwodnicy bardziej w kierunku Lipia. Ich prośby i lamenty na niewiele się jednak zdały.

Suchańscy odwoływali się od pięciu lat. Działki chcieli przekazać dzieciom, nie chcieli obwodnicy w tym miejscu.

- Jak tak można z ludźmi postępować? My chcemy tej obwodnicy, ale dlaczego zabierają nam działki? Od lat prosiliśmy, żeby ta droga biegła trochę dalej. Tam nie ma domów, nie musieliby zabierać ludziom tego, na co pracowali długie lata. Chcemy, żeby ktoś tu w końcu przyjechał i ocenił czy trzeba zabierać nam te działki. Czekamy pięć lat i ciągle nic - żaliła się Zofia Suchańska.

Patryk Kuzior był jednak nieprzejednany. Wysłuchał ze spokojem wszelkich pretensji.

- Nie mnie oceniać czy mają państwo rację. Ja wykonuję swoje obowiązki. Przyjechałem tutaj, ponieważ muszę odebrać państwu działkę. Takie jest postanowienie wojewody. Czy oddają ją państwo dobrowolnie? - powiedział Kuzior.

Suchańscy w żadnym wypadku nie chcieli się na to zgodzić. Po dopełnieniu wszelkich formalności nie chcieli nawet niczego podpisywać. Suchański chciał jedynie pisać oświadczenie, że chce, żeby razem z ziemią ciężki sprzęt zniszczył i jego. Sceny, które wydarzyły się na polu potwierdziły tylko to, co zapowiedzieli właściciele działki. Oboje stanęli w zbożu, by uniemożliwić spychowi wjazd na pole. Sprawę rozwiązali w końcu policjanci. Wytłumaczyli, że ich zachowanie zupełnie nic nie da i zaraz będą musieli usunąć ich siłą.

Sprzęt wjechał na pole, teraz prace będą biegły swoim nurtem. Krzepiczanie odgrażają się, że będą pisać skargi i nie pozwolą, by wszystko tak po prostu się skończyło.

Termin ukończenia prac na obwodnicy planowany jest na grudzień tego roku.

Obwodnica ma przebiegać północnymi obrzeżami miasta i liczyć niespełna 7 km. Jej początek - patrząc od strony Częstochowy - znajdzie się tuż przed stacją benzynową BP. Nad Liswartą powstanie most, a nad szosą do Zajączek wiadukt. Jednopoziomowe skrzyżowanie będzie za to z drogą do Zbrojewska - tak zaprojektowane, by kierowcy byli zmuszeni maksymalnie zwolnić. Drogowcy chcą tym samym uniknąć błędu z nowej obwodnicy pod Lublińcem, gdzie wciąż dochodzi do wypadków.

Gdy zakończono fazę projektowania, uzyskania niezbędnych pozwoleń oraz prac archeologicznych, można było w końcu rozpocząć prace budowlane - ten pamiętny dzień nastąpił 30 czerwca 2008 roku. Obwodnica będzie miała kategorię drogi głównej przyspieszonej (GP), a w jej ciągu powstaną: wiadukt, dwa mosty oraz trzy skrzyżowania z wydzielonymi lewoskrętami.

Most na rzece Liswarta będzie czteroprzęsłowy, o długości 101 metrów. Drugi z mostów - na rzece Piskara - będzie mniejszy - jednoprzęsłowy, o długości 28 metrów. Wiadukt z kolei powstanie nad ulicą 17 Stycznia i osiągnie rozpiętość 14 metrów.


Inwestycję prowadzi konsorcjum, w skład którego wchodzą trzy duże firmy - Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego (lider grupy), częstochowska firma Dromet oraz Przedsiębiorstwo Robót Mostowych z Łodzi.

Anna Jelonek - POLSKA Dziennik Zachodni


obwodnica.JPG
źródło: Kulisy Powiatu
Plik ściągnięto 27298 raz(y) 43,4 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Administrator 
Administrator


Pomógł: 59 razy
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3155
Otrzymał 7 piw(a)
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2010-02-03, 11:52   

W Wieluniu szykują się do blokady

Obwodnica Wielunia spędza sen z powiek nie tylko samym mieszkańcom, ale także radnym miejskim. Prof. Tadeusz Olejnik jest oburzony tym, co Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad "robi", by inwestycja w końcu ruszyła z miejsca.
- Wieluń od lat jest dyskryminowany, jeśli chodzi o infrastrukturę drogową. Prawie 20 lat temu obiecywano, że Wieluń doczeka się obwodnicy w przeciągu kilku lat. Tak się nie stało - ubolewa prof. Olejnik. - Mijają kolejne lata i wygląda na to, że jeśli nie wyjdziemy na ulice i nie przypomnimy o sobie, będziemy nadal ignorowani.

Zwolennikiem blokowania drogi jest przewodniczący osiedla nr 3, Zbigniew Dąbrowny.

- Jeśli mieszkańcy nie zareagują, to nadal będziemy bez drogi - mówi przewodniczący Dąbrowny. - Widziałem korespondencję, jaka przychodzi do naszych władz z ministerstwa infrastruktury. To kpiny, obiecanki i od lat te same sformułowania.

Radnych szczególnie poirytowała informacja, że GDDKiA wciąż nie zakończyła procesu przygotowawczego do budowy obwodnicy i dlatego nie zabezpieczyła środków na jej budowę.

- W tym roku możemy więc raczej zapomnieć o choćby kawałku drogi. Nie ma pieniędzy, nie ma inwestycji - denerwują się radni.

Aktualnie GDDKiA czeka na decyzję wojewody w sprawie pozwolenia na budowę. Nawet, jeśli je otrzyma, wciąż nie ma pieniędzy na inwestycje. Takie jednak, zdaniem GDDKiA są procedury.

- Nie mogliśmy starać się o pieniądze, nie mając pozwolenia na budowę - podkreśla Maciej Zalewski, rzecznik prasowy GDDKiA.

Źródło: Dziennik Polska
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
OgioN 
Mieszka pod Wieluniem



Pomógł: 16 razy
Wiek: 48
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 796
Piwa: 2/7
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2010-02-25, 19:46   

Krool50 napisał/a:
Warto poczytać!!!!!!!

Naklejki na samochody wielunian:

Radni miejscy i powiatowi!
Nie będzie obwodnicy Wielunia? Nie będzie Was!
Wybory niedługo.


Może faktycznie należy się zastanowić nad tymi naklejkami skoro czytamy w jednym z postów Stefana:

Stefan napisał/a:

źródło: http://www.radiozw.com.pl/nius_inf.php?id=3207

W pliku dźwiękowym radny sejmiku wojewódzkiego, Franciszek Widera obiecuje iż w marcu 2009 zostanie ogłoszony przetarg na budowę, w maju będzie rozstrzygnięcie, a w czerwcu najdalej we wrześniu 2009 rozpocznie się budowa. Mam tylko nadzieję że radny Widera jest świadom tego co mówi ("bierze odpowiedzialność za wypowiadane słowa"), i że się nie pomyli. W pliku audio stwierdzono także że obwodnica będzie kosztować 266,6 mln złotych (wartośc szacunkowa), a sama budowa zakończy się w grudniu 2010.


Cała sytuacja zaczyna mnie delikatnie mówiąc irytować.


Następnie czytamy:


Stefan napisał/a:
O obwodnicy północnej Wielunia....
RZW napisał/a:
Kiedy rozpoczęcie budowy obwodnicy?
2009-01-16

Będzie kosztować ponad 340 milionów złotych a jej długość to ponad 13 kilometrów. Mowa o północnej obwodnicy Wielunia, która ma powstać do końca 2011 roku.

Obecnie trwają wywłaszczenia ostatnich 5 % działek, których do tej pory nie wykupiono lub nie ustalono ich właściciela.
Być może więc jeszcze w tym roku rozpoczną się pierwsze prace budowlane.
Wszystko zależy jednak od tego jak długo będą trwały prace archeologiczne, które już do tej pory pochłonęły dwa miliony złotych. Więcej w relacji Michała Kiczki na stronie źródłowej: http://www.radiozw.com.pl/nius_inf.php?id=3856 )

Pytanie: ILE JESZCZE MAMY CZEKAĆ NA OBWODNICĘ???
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
yampress 
WIELUNIAK


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 3119
Otrzymał 6 piw(a)
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2010-02-26, 14:37   

OgioN napisał/a:
Pytanie: ILE JESZCZE MAMY CZEKAĆ NA OBWODNICĘ???


kolejne 20 lat
a zapewne z pół wieku
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Stefan 
Moderator


Pomógł: 55 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 2117
Piwa: 18/9
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2010-02-27, 11:36   

Poseł Łuczak napisał/a:
(18-02-2010)

10 punkt porządku dziennego:
Pytania w sprawach bieżących.

Dziękuję, panie marszałku.

Panie Marszałku! Wysoka Izbo! Panie Ministrze! Wiadomo, że ciąg komunikacyjny - niezależnie od tego, o którym mowa - jeżeli jest główny, to ma bardzo duże znaczenie dla gospodarki danego regionu. Wszyscy z tego się cieszą. Ale odkąd trasa nr 8 przebiega przez centra Bełchatowa czy Wielunia, powoduje bardzo duże utrudnienia, a wręcz dodatkowo jeszcze koszty ze względu na pękające ściany, zanieczyszczenia ekologiczne, wielki hałas i wielkie trudności, a także dochodzi do dantejskich scen rozgrywających się w czasie przejazdu. Nie jest to wcale śmieszne, panie ministrze.

Teraz opowiem troszeczkę o historii. Nie wspomnę o wydarzeniach, które miały miejsce wcześniej, przed 2005 r. 7 grudnia 2005 r. ówczesny minister infrastruktury pan Polaczek na moje zapytanie odpowiedział, że termin realizacji zadania dotyczącego budowy obwodnicy Wielunia przypadnie na lata 2010-2012. 20 marca 2006 r. otrzymałem również z tego resortu już nieco inną odpowiedź. Napisano, że planuje się złożenie dokumentacji na 2006 r., a rozpoczęcie inwestycji na styczeń 2007 r. W 2007 r. pan Piotr Stomma odpowiedział, że w IV kwartale 2007 r. nastąpi oddanie dokumentacji, a koniec realizacji zadania przypadnie na 2010 r. W 2008 r. na moje zapytanie otrzymałem odpowiedź od generalnej dyrekcji, że na realizację budowy obwodnicy są zagwarantowane środki na 2008 r., a zakończenie budowy nastąpi w 2010 r. Następnie 13 października 2009 r. podsekretarz stanu pan Radosław Stępień poinformował mnie, iż pozwolenie na budowę zostanie wydane w roku bieżącym, czyli w 2009, a decyzję środowiskową uzyskano już w 2007 r. (Dzwonek)

Jeżeli chodzi o obwodnicę Bełchatowa, to był już nawet harmonogram realizacji zadania od 2003 r. do 2006 r. W 2006 r. obiecano zebranie pełnej dokumentacji i rozpoczęcie realizacji zadania, którego zakończenie przewidywano na II kwartał 2011 r. Te pisma były ogromnie optymistyczne, za to realizmu i powagi nie było tam za grosz.

Posłużę się słowami mojego kolegi Jerzego Stefaniuka, który niedawno napisał wiersz. Zadedykuję jedną zwrotkę wszystkim ministrom, którzy odpowiadali za drogi:

Czy pan pamięta?

Nie, nie pamiętam.

No rzeczywiście tak to się zdarza. A ˝to˝ pan pamięta?

Nie proszę pana.

Pan się powtarza. Niech pan przypomni.

Już zapomniałem.

Dlatego stawiam te pytania, bo obiecanek było masę. Chciałbym je teraz zadać: W jakim stopniu jest zaawansowana realizacja wykupu dokumentacji i jakie jest zabezpieczenie finansowe na wymienione przeze mnie zadania inwestycyjne? W jakim terminie rozpocznie się faktycznie realizacja inwestycji dotyczącej obwodnicy Wielunia? Czy projektowane obwodnice uwzględnione są w przebiegu transeuropejskiego korytarza transportowego? Przepraszam za przedłużenie wypowiedzi. Dziękuję.



Ministerstwo Infrastruktury - Podsekretarz R. Stępień napisał/a:

(18-02-2010)


Panie Marszałku! Wysoka Izbo! Panie Pośle! Znamy problem dotyczący obwodnicy i wiemy, jaka była historia w tym zakresie. Wielokrotnie zresztą przypominano o tym ostatnio na grudniowej sesji Sejmiku Województwa Łódzkiego. Radny sejmiku pan Franciszek Widera bardzo mocno podkreślał i jasno przedstawiał stanowisko władz lokalnych i potrzeby mieszkańców. Władze lokalne, ale także wiceprezydent pan Janusz Mękarski wielokrotnie zwracali się z tym do nas. Ta obwodnica jest chyba jedną z najlepiej opisanych inwestycji w pismach kierowanych do nas, zwracających nam uwagę na ten problem. Myślę również, że jeżeli chodzi o ciąg drogi nr 8, w którym obwodnica się znajduje, to jest ona z naszego punktu widzenia, z punktu widzenia systemu komunikacyjnego, jedną z najważniejszych dróg w kraju. Nie trzeba nikogo przekonywać, że jest to potrzebne. Mam co do tego pewność.

Zadano pytanie dotyczące tego, jak wygląda dziś sytuacja, jeżeli chodzi o stan prac na obwodnicy Bełchatowa i Wielunia - to są tak naprawdę dwie obwodnice, które w tym kompleksie funkcjonują. W sprawie obwodnicy Bełchatowa mamy dzisiaj decyzję środowiskową, lokalizacyjną, projekt budowlany i złożony wniosek. Co do wniosku o wydanie pozwolenia, to przewidujemy, iż nastąpi to w 2010 r. Jeżeli chodzi o obwodnicę Wielunia, to również spodziewamy się, że w 2010 r. uzyskamy stosowną decyzję. To oznacza, że będzie możliwe rozpoczęcie rzeczywistych prac realizacyjnych. Sytuacja gruntowa jest kontrolowana przez generalną dyrekcję w zakresie zabezpieczenia gruntów pod daną inwestycję. Trzeba pamiętać jednak, że te drogi są obwodnicami, które wchodzą w cały zakres inwestycyjny dotyczący obwodnic krajowych. Przewiduje się to w nowym, w tej chwili opracowywanym, programie budowy dróg krajowych, który będzie przedmiotem zarówno strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, jak i konsultacji społecznej. Do takiej aktualizacji zresztą byliśmy obligowani przez sam program i ona musi się dokonać.

W znanym mi projekcie obwodnice, o których pan mówi, są wymienione jako zadania inwestycyjne, przywołano je jako tytuły w celu przyszłego ich finansowania. Są one wpisane bardzo wysoko na liście priorytetowej, tak aby wraz z pojawieniem się środków finansowych, które umożliwią ich realizację, w pierwszej kolejności zostały zrealizowane. W trakcie dyskusji na temat tej aktualizacji, na temat projektu trzeba brać pod uwagę cały kompleks, zarówno autostrady, drogi szybkiego ruchu, jak i obwodnice. Niemniej jednak te obwodnice, te miejsca, o których pan mówi - a które nie nastrajają nas w jakikolwiek sposób do żartów i nie są zabawne - są na najwyższym miejscu, jeśli chodzi o priorytety. Mamy nadzieję, że zostaną zrealizowane tak szybko, jak tylko sytuacja finansowa, która decyduje o kolejności realizacyjnej, nam to umożliwi. Dziękuję bardzo.


Poseł Łuczak napisał/a:
(18-02-2010)


Nie przekroczę czasu na 100%.

Po pierwsze i najważniejsze, nie otrzymałem odpowiedzi na pytanie drugie, w jakim konkretnym terminie będzie realizowana obwodnica Wielunia. To jest po pierwsze.

Rozumiem pana ministra, że pochodzenie partyjne zobowiązuje do wymienienia poszczególnych radnych z imienia i z nazwiska, ale to już pomińmy.

Chcę jeszcze dodatkowo dowiedzieć się, czy są zabezpieczone środki inwestycyjne. Pan minister wykazał się bowiem oratoryjnym wystąpieniem, powiedział bardzo ładnie, zgodnie z informacjami wszyscy wiemy, że to będzie realizowane. Tylko kiedy? To jest tak, jak w tych pismach, które miałem wcześniej, czyli: nie wiadomo. Czy minister Polaczek, który był pierwszy, miał rację, czy poszczególni ministrowie po ministrze Polaczku mieli rację, ale opowiadali bajki? Bardzo proszę o informacje i doprecyzowanie odpowiedzi na poprzednio zadane przeze mnie pytania.



Ministerstwo Infrastruktury - Podsekretarz R. Stępień napisał/a:

(18-02-2010)
Panie Marszałku! Wysoka Izbo! Wskazałem oczywiście w mojej poprzedniej wypowiedzi na te fakty, które miały miejsce, nie po to, aby wymieniać konkretne osoby, ale po to, żeby podkreślić zainteresowanie władz lokalnych i to, że cały czas tą obwodnicą interesują się zarówno władze lokalne, jak i my. Uważam, że udzieliłem tej odpowiedzi, ale być może nie do końca zostałem zrozumiany.

Przedstawiany właśnie w ramach obowiązku aktualizacyjnego program budowy dróg krajowych zawiera komponent obwodnicowy, który jest obecnie przedmiotem dyskusji. To oznacza, że w nowym programie będzie to wymienione jako zadanie inwestycyjne wraz z przyporządkowanym harmonogramem realizacyjnym. Dopóki nie stanie się to przedmiotem obrad Rady Ministrów, nie bardzo mogę w tej chwili zapewniać, że zostanie to przyjęte w takim, a nie innym kształcie. Natomiast to, o czym mogę zapewnić, bo za to poniekąd ponosimy odpowiedzialność, to jest fakt, że obwodnica, o której pan poseł mówi, jest absolutnie priorytetowa. Oznacza to, że jest w pierwszej kolejności, jeśli chodzi o realizację. Natomiast cały kształt nowego programu zostanie przyjęty po konsultacjach społecznych, po strategicznej ocenie oddziaływania na środowisko i wtedy dopiero stanie się on zobowiązaniem, gdzie będziemy mogli wymieniać konkretne daty. Trudno więc wymagać dzisiaj ode mnie, abym uprzedzał całą procedurę i zapewniał pana posła, w jakim kształcie decyzje podejmie Rada Ministrów. To, o czym mogę zapewnić - i jeszcze raz to podkreślam - to jest to, że obwodnica jest zadaniem absolutnie priorytetowym. Na liście obwodnic jest wymieniona z nazwy i znajduje się na takim miejscu, które gwarantuje - wraz z pojawieniem się środków finansowych - jej realizację. Natomiast zapis będzie w programie, który na koniec zostanie jako dokument przyjęty przez Radę Ministrów i zrealizowany.

Myślę, że jest to odpowiedź, która również dla tych osób, które zapewne oczekują na informację, którą pan poseł przyniesie, będzie satysfakcjonująca. Sądzę, że w żaden sposób nie umniejsza to rangi ani nie przesuwa realizacji tej obwodnicy w stosunku do rzeczywistych możliwości.

Pozwoli pan poseł, że nie będę oceniał wypowiedzi poprzednich ministrów, być może po to, aby w przyszłości nie narazić się na podobne komentarze. Będę odpowiadał zgodnie z moim najlepszym stanem wiedzy, zgodnie z tym, jak sytuacja wygląda na dzień dzisiejszy, nie uprzedzając decyzji, które rząd podejmie zgodnie z procedurą. Dziękuję.


Źródło powyższego : scenogram z 61 posiedzenia sejmu, 2 dzień (18-02-2010) : http://orka2.sejm.gov.pl

Interpelacja miesiąc starsza tym razem posła W.S. Zarzyckiego:

Poseł W.S. Zarzycki napisał/a:
Interpelacja
(nr 14012)
do ministra infrastruktury
w sprawie budowy obwodnicy miasta Wielunia na drodze krajowej łączącej Warszawę z Wrocławiem
Już na początku lat 90. ubiegłego wieku stwierdzono pilną konieczność budowy obwodnicy Wielunia, chociaż od tego czasu nastąpiło podwojenie pojazdów przejeżdżających przez miasto. Obwodnica Wielunia na drodze krajowej nr 8 obrosła legendą i wszystko wskazuje na to, że oddziałują na nią wyłącznie ujemne lobby drogowe. W miesiącu październiku 2009 r. pan wiceminister Radosław Stępień w odpowiedzi na interpelację w sprawie inwestycji drogowych w pow. wieluńskim, woj. łódzkim, pisze, że jest decyzja lokalizacyjna, środowiskowa, są pozyskane grunty, a w grudniu zostanie wydane pozwolenie na budowę. Pan minister zapewnił również, że resort infrastruktury dokłada wszelkich starań, aby w momencie zabezpieczenia odpowiednich środków finansowych niezwłocznie przystąpić do realizacji budowy obwodnicy Wielunia. Jednak 29 grudnia 2009 r. ten sam pan wiceminister, odpowiadając na moje pytanie postawione wcześniej w trakcie dyskusji dotyczącej stanu bezpieczeństwa drogowego, pisze, że pozwolenie na budowę może być uzyskane dopiero w kwietniu 2010 r. Pan minister nie bardzo wierzy w to, co pisze, bo kończy swoje wywody na temat tej obwodnicy stwierdzeniem, cytuję: „Z uwagi na niezakończony proces przygotowawczy nieuzasadnione jest rezerwowanie środków finansowych na budowę obwodnicy”. Koniec cytatu. Wobec tego można stwierdzić, parafrazując słowa pana ministra, że resort infrastruktury nie dołożył żadnych starań, a szczególnie w ostatnim kwartale ub.r., by przystąpić do realizacji tego przedsięwzięcia.
Wiemy, że do 2012 r. nie będzie drogi ekspresowej z Warszawy do Wrocławia. Uczestnikom Euro 2012 przyjdzie zatem tkwić przez wiele godzin w korkach na krajowej ósemce. Moje pytanie jest następujące: Co się stało w okresie trzech ostatnich miesięcy 2009 r. z realizacją obwodnicy Wielunia? Jaka jest przyczyna, że resort infrastruktury stracił zainteresowanie budową obwodnicy Wielunia, a zatem i poprawą całego przejazdu na drodze krajowej łączącej Warszawę z Wrocławiem?
Z wyrazami szacunku Poseł Wojciech Szczęsny Zarzycki
Wieluń, dnia 19 stycznia 2010 r.

źródło: http://orka2.sejm.gov.pl

Odpowiedź do dnia dzisiejszego nie została opublikowana na stronie sejmu (jest jedynie uwaga że została udzielona).
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Stefan 
Moderator


Pomógł: 55 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 2117
Piwa: 18/9
Skąd: Wieluń
  Wysłany: 2010-03-05, 18:06   

Zawiadomienie o zawieszeniu postępowania (administracyjnego) w sprawie wydania pozwolenia na budowę: :(

UW w Łodzi napisał/a:

2010-03-05 Obwieszczenie Wojewody Łodzkiego w sprawie wydania decyzji o pozwoleniu na budowę dla inwestycji polegającej na budowie obwodnicy miasta Wielunia w ciągu drogi krajowej nr 8 od km 237+048 (pikietaż hist. 208+850) do km 250+289,86 (pikietaż hist. 193+850), do czasu zakończenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.

Obwieszczenie Wojewody Łodzkiego

Na podstawie art. 101 § 1 oraz art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2000 r. Nr 98, poz. 107 ze zmianami) zawiadamia się, że w dniu 1 marca 2010 r. postanowieniem Wojewody Łódzkiego Nr 62/10 zostało zawieszone postępowanie administracyjne w sprawie wydania, na wniosek Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad reprezentowanego przez Dyrektora Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Łodzi, decyzji o pozwoleniu na budowę dla inwestycji polegającej na budowie obwodnicy miasta Wielunia w ciągu drogi krajowej nr 8 od km 237+048 (pikietaż hist. 208+850) do km 250+289,86 (pikietaż hist. 193+850), do czasu zakończenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.

Z treścią ww. postanowienia można zapoznać się w Wydziale Infrastruktury Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi, ul. Piotrkowska 104, budynek E, pok. 424 (tel. 042 664-12-61).

Na postanowienie służy stronom zażalenie do Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Warszawie za pośrednictwem Wojewody Łódzkiego w terminie 7 dni od dnia zawiadomienia.

Zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.


Szanse że chociaż przetarg zostanie ogłoszony w tym roku maleją ..... a znajdują się
pieniądze na inne inwestycje na drogach krajowych w łódzkim, nie związane z Euro i niebędące autostradami (DK14, DK12, S14, DK71).
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Nevermind 
Mieszka pod Wieluniem


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lut 2008
Posty: 957
Piwa: 1/1
Skąd: NL
Wysłany: 2010-03-05, 19:26   

Zablokuja ludzie droge to zaraz sie pieniadze znajda i tak sie skonczy. Kolejne 20 lat czekania na obwodnice nikogo nie interesuje.
_________________
Worldwide Trance Community..
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo.


Wieluń Forum dyskusyjne
Kontakt z Administracją Forum | Kontakt z właścicielem domeny
Stomatolog Wieluń Sprawdzenie przebiegu BMW | Iris Trade Łódź Montaż instalacji gazowych | Skracanie linków | Klinika BMW | Notariusz Włochy BMW SPRAWDZENIE PRZEBIEGU,HISTORIA SERWISOWA BMW