21 mln 690 tys. zł będzie kosztował remont
9-kilometrowego odcinka drogi z Widawy do Rychłocic. Prace budowlane rozpoczną się w poniedziałek.
Na razie nie będzie poważnych utrudnień w ruchu więc kierowcy nie powinni mieć problemu z przejechaniem tej trasy. Jeżeli zajdzie taka potrzeba ruch odbywał się będzie wahadłowo. Relacja Aliny Frejusz:
Na 18 - go Stycznia zaczęli usuwać stare krawężniki - to akurat jest OK.
Na nieszczęście zabrali się także za regulacje studzienek kanalizacyjnych (chyba za wcześnie, na początek wszystkie siły powinni rzucić do wymiany krawężników).
niby miał być budowany koło szkoły na wojska polskiego ale z tego co mi wiadomo to nie ma na to kasy. A co do wymogów PLS to nasz hala spełnia oczekiwania PLS
odnośnie remontu na ul. 18 -stycznia : zanosi się, że robota nie będzie wykonana do 1 września. Jadąc tam dzisiaj widziałem delikatnie mówiąc "(słowo wymoderowano)" . Od ronda po stronie lewej nie ułożono jeszcze z połowy kostki do ułożenia, palety z kostką stoją na ułożonym już chodniku. Jednym słowem wielka amatorka.
Możliwe, że dziś włączą 5 bieg i skończą, osobiście jednak w to wątpię.
O "amatorce" świadczy fakt pozostawienia przy przystanku (tego koło budki z lodami) części nieczynnego słupa energetycznego- konkretnie żelbetowej "kotwy". Sam drewniany słup usunięto dawno, dawno temu (nie pamiętam go) ... pozostała tylko niczemu niesłużąca "kotwa" wystająca ok 1m nad poziom terenu. W pobliżu już ułożono kostkę.
Kiedyś, gdy korzystałem z tego przystanku, zdarzało się że pozostałości słupa, znajdowały się tuż przy drzwiach zatrzymującego się autobusu. Czy obcięcie wystającej części tego betonowego elementu, jest czynnością skomplikowaną ?
P.S.
Wiem że to OT, ale było o tym w tym wątku ....
miko 005 napisał/a:
Przewidywane miejsce lądowania śmigłowca z głową państwa, to lądowisko ZUGiL.
Coś źle przewidziałeś . Było tak jak typowałem, czyli okolice "Orlenu" na Częstochowskiej . No i był przejazd wyremontowaną krajówką (ul Piłsudskiego).
Remonty dróg
2009-09-16
Ponad 4,5 km drogi wojewódzkiej z Działoszyna do wsi Smolarze, czyli do granicy z województwem śląskim zostanie niebawem wyremontowane.
W planie jest m.in. poszerzenie jezdni do 7 metrów oraz wycinka rosnących przy niej drzew. Koszt przebudowy, która ma się rozpocząć w październiku to 7,5 mln zł. Trwa także opracowanie dokumentacji na remont drogi z Wielunia do Działoszyna. Prace na odcinku do Rudy już zostały zakończone. W przyszłym roku mają być kontynuowane, bo w Wojewódzkim Planie Inwestycyjnym przeznaczono na ten cel 100 mln złotych.
Relacja Katarzyny Jaśko:
Z Rudy do Wielunia bezpiecznie chodnikiem i ścieżką rowerową
Marek Mikulski
24-09-2009
Trwają ostatnie prace budowlane na drodze wojewódzkiej nr 486 w Rudzie. To część zadania inwestycyjnego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi, dzięki któremu przebudowana będzie droga z Wielunia do Działoszyna.
Prace ruszyły we wrześniu 2008 r. Przebudowano prawie trzy kilometry drogi, poszerzono ją do siedmiu metrów, wybudowano ciąg pieszo-rowerowy, pięć zatok autobusowych, kanalizację deszczową i rowy.
Żałuje jednego, czyli tego że nie zrobiono chodników obustronnych. Wiem że podniosłoby to koszty inwestycji, przez n.p. konieczność budowy kanalizacji deszczowej na całym przebudowywanym odcinku i przy tak niekorzystnej niwelecie drogi.
Nie zrozumiem jednak jednego: dlaczego na odcinku krańcówka ZKM - granica miasta, nie wybudowano chodnika obustronnego, mimo tego że na tym odcinku zbudowali kanalizację deszczową.
4abac3d990fbf_o2.JPG fot. Marek Mikulski
Plik ściągnięto 4546 raz(y) 102,45 KB
dawid W trakcie przeprowadzki do Wielunia się gra, się ma
Pomógł: 14 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Sie 2006 Posty: 1173 Piwa: 14/19 Skąd: znienacka
Wysłany: 2009-09-24, 20:03
Stefan napisał/a:
nie zrobiono chodników obustronnych
Z całym szacunkiem, ale co by to dało? Dla mnie to nic innego, jak marnotrawienie pieniędzy. Ile wysiłku kosztuje przejście na drugą stronę ulicy i przechadzka chodnikiem , a nie poboczem drogi?
_________________ Potrzebujesz DSL-a, Neostradę? Call me 502-408-902
dawid, nie domagam się szerokiego chodnika. Przydałoby się jedynie rozwiązanie podobne do tego na Górnym Widoradzu - wąski chodnik.
Ruch pieszych z pewnością jest większy między Rudą a Wieluniem niż na Widoradzu lub na Dąbrowie "za zakrętem". A każde przejście przez jezdnię n.p. w miejscu niedozwolonym to dodatkowe ryzyko wypadków.
Dla mnie rachunek jest prosty:
Ważna i ruchliwa droga + w miarę gęsta obustronna zabudowa = obustronny chodnik
Marnowaniem publicznych pieniędzy to można nazwać niewykorzystywany obustronny chodnik na Stodolnianej (części równoległej do Moniuszki), a nie chodnik przy ważnej drodze! Jeżeli nie chcieli znacząco zwiększać kosztów to mogli wybudować dodatkowo jedynie kilkusetmetrowej długości chodnik po południowej stronie ulicy,na odcinku "garaże na" Starych Sadach - granica miasta. Na tym odcinku niemal wszystko jest przygotowane pod ułożenie chodnika - tzn zasypano rów i wybudowano kanalizację deszczową.
Ten fragment DW491 wraz z odcinkiem DW481 Szynkielów-Rychłocice - Widawa to chyba najgorsze drogi wojewódzkie w regionie. Na razie remontują jedynie odcinek Rychłocice - Widawa (DW481). Pozostałe wymienione przeze mnie fragmenty tych dróg na przebudowę poczekają .... Na tych drogach ze względu na zbyt małą szerokość jezdni nie można wymalować oznakowania na środku jezdni ... kompromisem jest namalowanie linii bocznych.
3009 droga.jpg Droga Wojewódzka nr 491 w okolicy Raciszyna. Podobnie wygląda DW481 na odcinku Szynkielów-Rychłocice. Źródło: RZW
Odcinek drogi wojewódzkiej od Krzeczowa do Działoszyna doczeka się remontu.
Na razie inwestycja jest w fazie projektu, ale jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to prace rozpoczną się już w przyszłym roku. O szczegółach Ewa Chyra:
Kliknij by wysłuchać:
RZW napisał/a:
Nielegalne przyłącza
2009-10-02
Będzie kontrola przyłączy do kanalizacji na ulicy 18-go stycznia w Wieluniu. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Sieradzu podjął taką decyzję po tym, jak z powodu nielegalnych podłączeń powstało tam obniżenie w asfalcie.
Dotychczas znaleziono dwie posesje, które choć nie powinny są podłączone do kanalizacji. Zarząd Dróg opracowuje też dokumentację na budowę nowej kanalizacji deszczowej oraz remont drogi. Potrwa to do końca grudnia tego roku.
Sprawie przyjrzała się nasza reporterka Katarzyna Jaśko :
Niedobra wiadomość dla korzystających z dróg wojewódzkich 481 i 486 (Wieluń-Widawa-Łask i Wieluń-Działoszyn).
Z projektu przyszłorocznego budżetu województwa wynika iż poważnie zredukowano środki na przebudowę tych dróg (zmodyfikowano WPI). Kwoty planowane do wydatkowania na drogi wojewódzkie w rejonie Wielunia zostały niemal całkowicie zdjęte z lat 2010 i 2011.
Droga wojewódzka 486 - przebudowa miała zakończyć się w 2012; ale według aktualizacji najwcześniej w 2012 zostanie rozpoczęta ...... I tak w 2010 roku nie zostanie rozpoczęty żaden z etapów przebudowy DW486 (podział na dwa etapy: etap II Ruda-Krzeczów; etap III Krzeczów-Działoszyn)
Jest (według WPI dołączonego do projektu budżetu 2010):
0 zł (na rok 2010);
0 zł (2011);
10 000 000 (2012);
79 878 582 (lata 2013-2017)
Było:
4 500 000 zł (na rok 2010);
43 000 000 zł (2011) 42 378 582 zł (2012).
Inwestycja miała być zakończona w 2012 roku)
Droga wojewódzka 481 Wieluń-Widawa - Łask
Podział na cztery etapy:
I Etap - odcinek Widawa - Rychłocice (2009- 2010) ;
II Etap - odcinek przejście przez Rychłocice wraz z budową normatywnego mostu przez rzekę Wartę (od 2012r);
III Etap - odcinek Rychłocice - Widoradz Górny;
IV Etap - odcinek Łask - Widawa (odcinek IV obecnie jest w stosunkowo najlepszym stanie).
Było: 30 960 000 zł (na rok 2010);
25 700 000 zł (2011);
20 800 000 zł (2012);
26 000 000 zł (2013);
32 975 000 (po roku 2013)
Jest (według WPI dołączonego do projektu budżetu 2010):
11 500 000 zł (na rok 2010);
0 zł (2011);
10 000 000 zł (2012);
114 935 000 zł (po 2012);
Możemy zatem zapomnieć o doprowadzeniu do przyzwoitego stanu w najbliższym czasie fatalnego odcinka pomiędzy Rychłocicami a Szynkielowem - droga posiada tam między innymi nienormatywnie wąską jezdnię (jedynie ok 5 metrów szerokości) - włg mnie to najpilniejszy odcinek do przebudowy, z pośród wszystkich dróg wojewódzkich na terenie powiatu).
P.S.
A propos DW486 i chodnika na 18 stycznia. Nie wiem dlaczego tak trudno im przestawić znaki ze środka chodnika na jego skraj - tzn ustawić jeszcze na chodniku ale tuż przy płocie (najlepsze rozwiązanie w przypadku gdy nie ma możliwości postawienia ich poza chodnikiem, ze względu na kwestię własności gruntu).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum