R E K L A M A
P O R E K L A M I E

Wieluń - forum,adresy, informacje, reklama, kluby, restauracje, komunikacja, pkp, pks, ogłoszenia, praca,mapa, firmy, radio




Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia Strona Główna Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Stefan
2009-09-24, 20:49
PKP - wątek o kolei w regionie
Autor Wiadomość
Mrówek 
Moderator



Pomógł: 53 razy
Dołączył: 26 Sie 2006
Posty: 3747
Piwa: 39/17
Skąd: z Wielunia
Wysłany: 2012-02-13, 20:52   

Na facebooku jest o wiele więcej informacji dot. tej trasy.
Jak przyjechał pociąg specjalny właśnie na tej trasie ktoś powiedział w kontekście walki o ten pociąg:
"Wieruszów uważa, że musi o wszystko walczy a Wieluń myśli, że mu się wszytko należy"
_________________
"Przed skorzystaniem z forum zapoznaj się z treścią regulaminu dołączonego do niego bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą gdyż każdy post niewłaściwie napisany lub zrozumiany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu."
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
   
Sylwester 
Mieszka pod Wieluniem


Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 845
Piwa: 16/5
Skąd: Wieluń/Wrocław
Wysłany: 2012-02-13, 21:36   

Po co nam pociąg do Wrocławia? Jeżeli będzie to rentowny pomysł to dobrze, ale jeżeli dla samego bycia, to to jest kolejny wymysł który mam nadzieję szybko spotka się z realiami w finansowymi.

Jeżeli komuś mało połączeń PKSem, to zapraszam do grupy na facebooku która liczy niemal 500 członków i w zasadzie codziennie ktoś jedzie z wolnymi miejscami, pod koniec tygodnia/na początku ogłoszeń jest na prawdę dużo o różnych porach dnia. Dodatkowo mamy wszelakiej maści busy ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
vanilia1000 
Dojeżdża PKSem



Pomogła: 6 razy
Wiek: 38
Dołączyła: 21 Kwi 2010
Posty: 221
Piwa: 4/1
Skąd: wieluń
Wysłany: 2012-02-14, 22:39   

Sylwester napisał/a:
Jeżeli komuś mało połączeń PKSem, to zapraszam do grupy na facebooku która liczy niemal 500 członków i w zasadzie codziennie ktoś jedzie z wolnymi miejscami, pod koniec tygodnia/na początku ogłoszeń jest na prawdę dużo o różnych porach dnia. Dodatkowo mamy wszelakiej maści busy ;)

proszę o namiary na stronę na FB :)
_________________
"Umrze miasto, jeżeli budowa jego będzie zakończona"
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Acree 
Mieszka pod Wieluniem
Gendo Addict



Pomogła: 9 razy
Wiek: 33
Dołączyła: 24 Cze 2007
Posty: 846
Skąd: z gabinetu Gendo
Wysłany: 2012-02-14, 23:42   

https://www.facebook.com/groups/114488315287209/
_________________
http://myanimelist.net/signature/acree.png
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
   
vanilia1000 
Dojeżdża PKSem



Pomogła: 6 razy
Wiek: 38
Dołączyła: 21 Kwi 2010
Posty: 221
Piwa: 4/1
Skąd: wieluń
Wysłany: 2012-02-15, 19:38   

dzięki ;)
_________________
"Umrze miasto, jeżeli budowa jego będzie zakończona"
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
lukasss 
Słyszał o Wieluniu


Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 13
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2012-02-20, 08:42   

Gregg Sparrow napisał/a:
Pomiędzy Kępnem a Oleśnicą nie ma elektryfikacji i podejrzewam że nie zgodzą się na takie połączenie.


To że linia częściowo nie jest zelektryfikowana to żadna nowość. Istnieje coś takiego jak szynobus spalinowy - Koleje Dolnośląskie dysponują takimi. Jeśli chodzi o to że nie zgodzą się na takie połączenie - tego nie możesz wiedzieć. Z tego co wiem KD były zainteresowane.

Sylwester napisał/a:
Po co nam pociąg do Wrocławia? Jeżeli będzie to rentowny pomysł to dobrze, ale jeżeli dla samego bycia, to to jest kolejny wymysł który mam nadzieję szybko spotka się z realiami w finansowymi.

Jeżeli komuś mało połączeń PKSem, to zapraszam do grupy na facebooku która liczy niemal 500 członków i w zasadzie codziennie ktoś jedzie z wolnymi miejscami, pod koniec tygodnia/na początku ogłoszeń jest na prawdę dużo o różnych porach dnia. Dodatkowo mamy wszelakiej maści busy ;)


Mów za siebie - nie jesteś "my" - (kolejny który uważa że wie za wszystkich lepiej). Alternatywa dla podróżujących to same korzyści. Jeśli takie połączenie stanowi dla Ciebie konkurencję - to Twój problem, + Ew. kolegów z "branży".
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Mateusz 
WIELUNIAK
I'Amsterdam



Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 3314
Piwa: 9/3
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2012-02-20, 17:47   

lukasss napisał/a:
Gregg Sparrow napisał/a:
Pomiędzy Kępnem a Oleśnicą nie ma elektryfikacji i podejrzewam że nie zgodzą się na takie połączenie.


To że linia częściowo nie jest zelektryfikowana to żadna nowość. Istnieje coś takiego jak szynobus spalinowy - Koleje Dolnośląskie dysponują takimi. Jeśli chodzi o to że nie zgodzą się na takie połączenie - tego nie możesz wiedzieć. Z tego co wiem KD były zainteresowane.

Sylwester napisał/a:
Po co nam pociąg do Wrocławia? Jeżeli będzie to rentowny pomysł to dobrze, ale jeżeli dla samego bycia, to to jest kolejny wymysł który mam nadzieję szybko spotka się z realiami w finansowymi.

Jeżeli komuś mało połączeń PKSem, to zapraszam do grupy na facebooku która liczy niemal 500 członków i w zasadzie codziennie ktoś jedzie z wolnymi miejscami, pod koniec tygodnia/na początku ogłoszeń jest na prawdę dużo o różnych porach dnia. Dodatkowo mamy wszelakiej maści busy ;)


Mów za siebie - nie jesteś "my" - (kolejny który uważa że wie za wszystkich lepiej). Alternatywa dla podróżujących to same korzyści. Jeśli takie połączenie stanowi dla Ciebie konkurencję - to Twój problem, + Ew. kolegów z "branży".



Grupa na facebooku, to głównie studenci którzy dojeżdżają na studia do Wrocławia a nie kartel taksówkowy :D

Połączenie PKP może być, ale jak na razie większość pociągów to zabytki(średnia wieku to 30 lat), do tego liczne opóźnienia i syf w przedziałach. (pewnie nie wszędzie ale kto jechał ten wie, ja jechałem może 5 razy w życiu PKP i Intercity w Polsce) Do zwolenników nie należę...

Gdyby jednak poziom PKP był zbliżony do Niemieckiej kolei to pewnie zdanie bym zmienił.
_________________
Żelazna Logika https://www.facebook.com/zelaznalogika.net
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Stefan 
Moderator


Pomógł: 55 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 2117
Piwa: 18/9
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2012-02-20, 19:16   

Wydaje mi się że tabor nie jest tutaj jakimś wielkim problemem. Jeżeli torowisko umożliwi konkurencyjny (czytaj porównywalny) w stosunku do busów etc czas przejazdu to reaktywacja może mieć sens, a jeżeli podróż będzie przypominać jazdę ś.p. "wieluńską ciuchcią" to gra jest niewarta świeczki.

Jakieś stosunkowo symboliczne na tę branże kwoty może się i znajdą ... ale dziesiątek czy setek milionów to raczej w modernizację torowiska pompować nie będą.
_________________
Wieluń - SkyscraperCity / najpopularniejsze globalne forum infrastrukturalne
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Sylwester 
Mieszka pod Wieluniem


Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 845
Piwa: 16/5
Skąd: Wieluń/Wrocław
Wysłany: 2012-02-20, 21:34   

lukasss napisał/a:

Mów za siebie - nie jesteś "my" - (kolejny który uważa że wie za wszystkich lepiej). Alternatywa dla podróżujących to same korzyści. Jeśli takie połączenie stanowi dla Ciebie konkurencję - to Twój problem, + Ew. kolegów z "branży".

1. Alternatywa dla podróżujących? Proszę podaj mi dane ilu by ich było. Czy ten pociąg zarobi na siebie? Ile wynosiłby czas takiej podróży i ile by to kosztowało.
2. Muszę cię zasmucić, ale ja jestem raczej korzystającym niż oferującym przewozy w obie strony. Kolejny nietrafiony argument.
3. Może wymienisz chociaż jedną korzyść? Kolejne połączenie? Przecież mamy ich wystarczająco na PKSie, busach czy facebookowej grupie. Jeżeli faktycznie jest takie zapotrzebowanie to na pewno ta linia zostanie uruchomiona, ale muszą istnieć jakieś sensowne - ekonomiczne przesłanki, a nie jakaś wątpliwa wygoda garstki osób.
4. Nie wiem kto tutaj uważa, że wie lepiej za wszystkich, bo w przeciwieństwie do Ciebie biorę pod uwagę inną opcję, jeżeli będzie ona po prostu opłacalna.

Idąc twoim tokiem rozumowania, rozumiem, że tak pragniesz tego połączenia bo Ty ew. twoi koledzy z kolei nie mają pracy?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
lukasss 
Słyszał o Wieluniu


Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 13
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2012-02-21, 12:52   

Mateusz napisał/a:

Grupa na facebooku, to głównie studenci którzy dojeżdżają na studia do Wrocławia a nie kartel taksówkowy :D

Połączenie PKP może być, ale jak na razie większość pociągów to zabytki(średnia wieku to 30 lat), do tego liczne opóźnienia i syf w przedziałach. (pewnie nie wszędzie ale kto jechał ten wie, ja jechałem może 5 razy w życiu PKP i Intercity w Polsce) Do zwolenników nie należę...

Gdyby jednak poziom PKP był zbliżony do Niemieckiej kolei to pewnie zdanie bym zmienił.


Nie musisz mi tłumaczyć czym jest ta grupa na fb, ponieważ byłem od samego początku jej powstania "nastym" uczestnikiem.
Jechałeś 5 razy w życiu jak napisałeś PKP i wiesz jak wygląda większość pociągów - nie będę komentował. KD chciały "puścić" na to połączenie szynobusy. Miałeś okazje przejechać się jakimkolwiek szynobusem? Poświęć w takim razie swój czas i jedź np do Kluczborka, wsiądź do szynobusu który porusza się niezelektryfikowaną linią do Opola. Ja dojeżdżam nim codziennie do pracy(do Kluczborka dojeżdżam samochodem). Zobaczysz że w większości ta linia przebiega prze las (dosłownie). Zdziwisz się jaka jest frekwencja w pociągu i ile osób dosiada na przystankach. Codziennie jeździ pełny.

Sylwester napisał/a:

1. Alternatywa dla podróżujących? Proszę podaj mi dane ilu by ich było. Czy ten pociąg zarobi na siebie? Ile wynosiłby czas takiej podróży i ile by to kosztowało.
2. Muszę cię zasmucić, ale ja jestem raczej korzystającym niż oferującym przewozy w obie strony. Kolejny nietrafiony argument.
3. Może wymienisz chociaż jedną korzyść? Kolejne połączenie? Przecież mamy ich wystarczająco na PKSie, busach czy facebookowej grupie. Jeżeli faktycznie jest takie zapotrzebowanie to na pewno ta linia zostanie uruchomiona, ale muszą istnieć jakieś sensowne - ekonomiczne przesłanki, a nie jakaś wątpliwa wygoda garstki osób.
4. Nie wiem kto tutaj uważa, że wie lepiej za wszystkich, bo w przeciwieństwie do Ciebie biorę pod uwagę inną opcję, jeżeli będzie ona po prostu opłacalna.

Idąc twoim tokiem rozumowania, rozumiem, że tak pragniesz tego połączenia bo Ty ew. twoi koledzy z kolei nie mają pracy?


1. Żartujesz prawda? Kto jest w stanie przewidzieć ile konkretnie osób chciałoby jechać tym pociągiem? Czytałeś chociażby pozostałe posty w dziale na temat tego połączenia?
Gdybyś czytał, znalazłbyś link do tej strony:
http://reaktywacja.kolej.org.pl/ - masz tam poglądowo ile osób jest za reaktywacją tej linii z Wielunia i okolic.
Z kosztami to nie do mnie. Zainteresuj się, pytaj, szukaj skoro postanowiłeś wypowiadać się w temacie.
2. Gdybyś przeczytał ze zrozumieniem to co napisałem, doszedłbyś do wniosku że dany pociąg byłby również konkurencją dla tych, którzy koniecznie chcą podróżować samochodem do Wrocławia i zabierają inne osoby. Zazwyczaj prywatni kierowcy z grupy na fb z którymi miałem okazję jechać do Wrocławia pobierali około 10zł w jedną stronę.
Czy taki pociąg nie stanowi konkurencji dla takiej osoby?
3. Korzyścią jest alternatywa z której ja osobiście bardzo chętnie skorzystam. Takiego połączenia właśnie brakowało mi gdy pracowałem swego czasu we Wrocławiu.
PKS, Busy... Jechałeś? Ja tak. Pks ma w d.. studentów którzy chcą się dostać np w Niedzielę do Wroc - niech jadą w ścisku, po co podstawiać drugi autokar. Bus? Heh pamiętam jak wracałem latem z Wrocka w sobotę do Wiel. Godz 14 - bus(wiadomo jaki przewoźnik) ma 19 miejsc siedzących włącznie z kierowcą. Na starcie zanim wyjechaliśmy z Wroc z przystanku za stacją PKP wszystkie miejsca zajęte i 4 os stały. Po drodze kierowca zabrał jeszcze 8 os. Bus bez klimy, ukrop i wszyscy narzekają na kierowcę. Nie wspominam już o mandacie ok 100zł od każdej osoby "nie siedzącej" który powinien dostać. Nie dziwię się że w razie wypadku z ludzi w takim aucie zostaje konserwa.
Czy linia kolejowa między Oleśnicą i Kępnem zostanie reaktywowana pod ruch pociągów pasażerskich tego nikt nie wie. Póki co z tego co sam śledzę - wszystko jest na dobrej drodze. Proponuję trochę doczytać na ten temat, bo nie chce mi się już tłumaczyć tego wszystkiego komuś, kto męczy się gdy ma użyć "wujka google" lub przeczytać tematy w tym dziale.
4. Napisałeś " po co nam pociąg do Wrocławia?". Odpowiadam Ci - mów/pytaj za siebie lub na przyszłość przemyśl co chcesz napisać. Twoje opcje to samochód, PKS, bus. Póki co nie ma innych. Dlatego szynobus na tej trasie to alternatywa. Po to jest ten cały post założony przez "Mrówek" ("Mrówkę"? sorry kolego ;) ) aby pisać do KD, a te z kolei będą mieć jakiś pogląd ile osób jest chętnych i w jakich dniach/godzinach. Twoje pytania nie wnoszą nic konstruktywnego. Nic do Ciebie nie mam, ale jeśli nie masz nic sensownego/mądrego do powiedzenia na temat - nie pisz. Jeśli chcesz zareklamować grupę na fb lub przewoźników - załóż odrębny temat. Wszyscy na tym skorzystają. Nie uważasz?

Ja chcę takiego połączenia przez wzgląd na to, że gdy pracowałem we Wroc musiałem codziennie wracać do Wiel - konieczność. Grupa na fb mi w tym nie pomogła bo w tyg mało kto ze studentów jechał, a jazda prywatnym samochodem w 1 os jest nieopłacalna.
Dla waszego info i żeby ubić głupie domysły osób którym zależy żeby takie połączenie nie powstało - pracuję jako informatyk w Opolu. Można pracować w Wiel za kasę jaką dają, lub w większym mieście za znacznie lepszą. Nie mniej komunikacja pomiędzy takimi miastami powinna być nie tylko drogowa. Wieluń pod tym względem jest w czarnej d... Przy takim toku rozumowania jak Ty "Sylwester" pozostaną tu tylko staruszkowie, Burmistrz i kilka osób w urzędach. Tendencję zmierzającą w tym kierunku od jakiegoś czasu zresztą bardzo dobrze widać. Sam Burmistrz prezentuje podobne do Ciebie podejście w temacie tego połączenia.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Sylwester 
Mieszka pod Wieluniem


Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 845
Piwa: 16/5
Skąd: Wieluń/Wrocław
Wysłany: 2012-02-21, 15:20   

To, że ktoś się podpisał pod czymś nie znaczy, że będzie z tego korzystał.

Ja jestem za powstaniem takiego połączenia o ile będzie ono tylko rentowne, nic więcej. Twój problem polega na tym, że nie umiesz odpowiedzieć na pytanie dotyczące kosztów tego pomysłu. Tak, najlepiej stworzyć coś bo ja tak chcę i nie pytać o koszty, a wszystkim dookoła którzy postrzegają takie rzeczy przez pryzmat ekonomii powiedzieć, że żartują albo co tam jeszcze chcesz.


2. Czy taki pociąg stanowi konkurencję? Oczywiście, że tak. Jeżeli będzie porównywalny celowo i w krótszym czasie dowiezie mnie do Wrocławia to tak, jest to jakaś konkurencja dla PKS, grupy fb i busów.
Tylko, że Ty nie wiesz ile kosztowałby przewóz z Wielunia do Wrocławia i w jakim czasie by się to odbyło i czy finalnie chociaż 10% z tych osób które zapisały się w ciągu roku skorzystałoby z tej alternatywy. Nie wiesz w zasadzie nic, a uważasz połączenie szynowe niemal za sposób na zlikwidowanie niemal wszelkich problemów osób podróżujących na tej trasie.


3. Jeździłem niektórymi busami, jest jak jest. Na PKS nie narzekam nawet w niedzielę.
Rozumiem, że tak zaczarowały cię słowa :
Cytat:
Połączenie miejscowości przylegających do linii kolejowej z Wrocławiem realizowane może być za pomocą nowoczesnych, wygodnych, klimatyzowanych oraz przystosowanych dla osób niepełnosprawnych szynobusów.

Ciekawe jak ten szynobus będzie wyglądał w rzeczywistości.


4. Nie wiem czy to roztargnienie czy pewnie nieumiejętności, ale imputujesz mi tutaj usilnie, że mam jakiś wielki interes w reklamowaniu grupy na fb. Po moim pierwszym poście równie dobrze można mi zarzucać, że mam wielki interes w reklamowaniu PKSu czy busów. Podałem tę grupę jako kolejną alternatywę. Wydaje mi się, że masz jakiś problem z tym faktem.
Twój tok rozumowania pozwolił mi na ironiczne zapytanie gdzie pracujesz, nie wiem czy to jest spowodowane twoją obsesją na punkcie facebookowej grupy czy czym, ale nieustanie widzisz mnie jako adwokata wielkiej gildii facebookowej która za wszelką cenę nie chce dopuścić do powstania kolejnego połączenia z obawy na utratę swoich wielkich dochodów.

Powtórzę się(może za którymś razem przyjmiesz do do wiadomości) - jak dla mnie takie połączenie może powstać, nawet 20 razy dziennie mogą jeździć szynobusy o ile to tylko będzie opłacalne, a ja sam jestem osobą korzystającą, a nie oferującą jakiekolwiek połączenia.

Myślę, że Twoje rozumowanie które pomija wszelkie koszty, nie uwzględnia ich, bo CEL jest najważniejszy, już do tego stopnia zostało zweryfikowane w innych krajach na przestrzeni wieków, że nie ma sensu go komentować.

lukasss napisał/a:
Przy takim toku rozumowania jak Ty "Sylwester" pozostaną tu tylko staruszkowie, Burmistrz i kilka osób w urzędach. Tendencję zmierzającą w tym kierunku od jakiegoś czasu zresztą bardzo dobrze widać. Sam Burmistrz prezentuje podobne do Ciebie podejście w temacie tego połączenia.

Bardzo ładny, wizjonerski fragment postu. Jest w nim jednak kolejny błąd, obecny burmistrz podobnie jak ty nie liczy się z kosztami wielu przedsięwzięć.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
lukasss 
Słyszał o Wieluniu


Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 13
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2012-02-21, 17:18   

Sylwester napisał/a:
To, że ktoś się podpisał pod czymś nie znaczy, że będzie z tego korzystał.

Ja jestem za powstaniem takiego połączenia o ile będzie ono tylko rentowne, nic więcej. Twój problem polega na tym, że nie umiesz odpowiedzieć na pytanie dotyczące kosztów tego pomysłu. Tak, najlepiej stworzyć coś bo ja tak chcę i nie pytać o koszty, a wszystkim dookoła którzy postrzegają takie rzeczy przez pryzmat ekonomii powiedzieć, że żartują albo co tam jeszcze chcesz..

2. Czy taki pociąg stanowi konkurencję? Oczywiście, że tak. Jeżeli będzie porównywalny celowo i w krótszym czasie dowiezie mnie do Wrocławia to tak, jest to jakaś konkurencja dla PKS, grupy fb i busów.
Tylko, że Ty nie wiesz ile kosztowałby przewóz z Wielunia do Wrocławia i w jakim czasie by się to odbyło i czy finalnie chociaż 10% z tych osób które zapisały się w ciągu roku skorzystałoby z tej alternatywy. Nie wiesz w zasadzie nic, a uważasz połączenie szynowe niemal za sposób na zlikwidowanie niemal wszelkich problemów osób podróżujących na tej trasie.


Widzę że naprawdę masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem. Nie potrafię odpowiedzieć na pytania dotyczące kosztów, bo ono powinno być skierowane do Polskich Linii Kolejowych oraz/lub Przewoźnika jak np KD, który chciałby przewozić na tej linii pasażerów. Jaki widzisz inny sposób sprawdzenia ilu będzie chętnych do skorzystania z takiej alternatywy poza sondą (przykładowo podaną Tobie wcześniej) lub informacjami zbieranymi przez KD? Czy ty rozumiesz w jakim celu powstał ten post? Zastanów się nad tym zanim cokolwiek więcej napiszesz.

Sylwester napisał/a:

3. Jeździłem niektórymi busami, jest jak jest. Na PKS nie narzekam nawet w niedzielę.
Rozumiem, że tak zaczarowały cię słowa :
Cytat:
Połączenie miejscowości przylegających do linii kolejowej z Wrocławiem realizowane może być za pomocą nowoczesnych, wygodnych, klimatyzowanych oraz przystosowanych dla osób niepełnosprawnych szynobusów.

Ciekawe jak ten szynobus będzie wyglądał w rzeczywistości.

4. Nie wiem czy to roztargnienie czy pewnie nieumiejętności, ale imputujesz mi tutaj usilnie, że mam jakiś wielki interes w reklamowaniu grupy na fb. Po moim pierwszym poście równie dobrze można mi zarzucać, że mam wielki interes w reklamowaniu PKSu czy busów. Podałem tę grupę jako kolejną alternatywę. Wydaje mi się, że masz jakiś problem z tym faktem.
Twój tok rozumowania pozwolił mi na ironiczne zapytanie gdzie pracujesz, nie wiem czy to jest spowodowane twoją obsesją na punkcie facebookowej grupy czy czym, ale nieustanie widzisz mnie jako adwokata wielkiej gildii facebookowej która za wszelką cenę nie chce dopuścić do powstania kolejnego połączenia z obawy na utratę swoich wielkich dochodów.


Tutaj to już bredzisz. Nie będę komentował i rozpisywał się na temat czegoś, na co już odpowiedziałem.

Sylwester napisał/a:

Myślę, że Twoje rozumowanie które pomija wszelkie koszty, nie uwzględnia ich, bo CEL jest najważniejszy, już do tego stopnia zostało zweryfikowane w innych krajach na przestrzeni wieków, że nie ma sensu go komentować.


Tak? Jakiś przykład?
Co powiesz np na temat DB w Niemczech - kraju o wysoce rozwiniętej infrastrukturze drogowej.
Przecież oni tam nie wiedzą jak wygląda pociąg - ironia dla jasności. Czasem warto ruszyć się gdziekolwiek poza granice naszego kraju.
Twoje rozumowanie dla odmiany ukazuje z góry, że takie połączenie nie będzie rentowne. Najlepiej jest siedzieć na tyłku i narzekać, niż robić coś co może pewne rzeczy zmienić. Nasz rząd postępuje wg podobnych schematów.

Sylwester napisał/a:

Bardzo ładny, wizjonerski fragment postu. Jest w nim jednak kolejny błąd, obecny burmistrz podobnie jak ty nie liczy się z kosztami wielu przedsięwzięć.


Tutaj częściowo się zgodzę jeśli chodzi o samego Burmistrza.
Na koniec jedno bardzo proste pytanie:
Jakie koszty ponosisz z tytułu tego postu i informacji zbieranych przez KD?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Sylwester 
Mieszka pod Wieluniem


Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 845
Piwa: 16/5
Skąd: Wieluń/Wrocław
Wysłany: 2012-02-21, 21:09   

lukasss napisał/a:
Tak? Jakiś przykład?
Co powiesz np na temat DB w Niemczech - kraju o wysoce rozwiniętej infrastrukturze drogowej.
Przecież oni tam nie wiedzą jak wygląda pociąg - ironia dla jasności. Czasem warto ruszyć się gdziekolwiek poza granice naszego kraju.
Twoje rozumowanie dla odmiany ukazuje z góry, że takie połączenie nie będzie rentowne. Najlepiej jest siedzieć na tyłku i narzekać, niż robić coś co może pewne rzeczy zmienić. Nasz rząd postępuje wg podobnych schematów.


Jakiś przykład? Proszę bardzo: Porównaj sobie filary złotego wieku w Niderlandach i sposób myślenia jaki funkcjonował we Francji.
Porównaj Francuską szlachtę która dla samego CELu musiała mieć swój wystawny dwór w niemal każdym zakątku, nie licząc się w ogóle z ogromnymi kosztami z tym związanymi. Podczas gdy m.in. pragmatyczne myślenie w Niderlandach czy kalwiński etos pracy, gdzie użyteczność i względy ekonomiczne był najistotniejsze doprowadziły do bezprecedensowej sytuacji do dnia dzisiejszego w której Niderlandy niewyobrażalnie zdystansowały takie potęgi jak m.in. Francja.

Tylko powiedz mi co mają niemieckie dobrze funkcjonujące i prosperujące koleje do pomijania kosztów? Czy tylko po prostu chciałeś cokolwiek mi odpowiedzieć...

Czy gdzieś założyłem z góry, że jest to nierentowny pomysł? Nie, a więc kto tu nie umie czytać i zwyczajnie bredzi?
To siedzenie na tyłku rozumiem, że odnosisz do siebie czy po prostu chciałeś po raz kolejny coś mądrego napisać?

lukasss napisał/a:
Na koniec jedno bardzo proste pytanie:
Jakie koszty ponosisz z tytułu tego postu i informacji zbieranych przez KD?

Ostatnie zdanie tylko ukazuje, że dyskusja ta nie ma najmniejszego sensu bo przechodzi ona w zwyczajną błazenadę...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
lukasss 
Słyszał o Wieluniu


Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 13
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2012-02-22, 10:55   

Sylwester napisał/a:

Ostatnie zdanie tylko ukazuje, że dyskusja ta nie ma najmniejszego sensu bo przechodzi ona w zwyczajną błazenadę...


Dokładnie. Nie ma sensu. Cieszę się że wreszcie to zauważyłeś.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
patryket22 
Czytał o Wieluniu



Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 44
Otrzymał 5 piw(a)
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2012-02-22, 20:15   

Ja może przedstawię to z innej perspektywy.
Szlak kolejowy do Wrocławia jest w bardzo dobrym stanie, aktualnie nieczynny jest tylko odcinek Kępno-Oleśnica. Wieluń Dąbrowa-Kępno posiada prędkość szlakową 100 km/h, jedyne ograniczenie występuje na moście w Wieruszowie - do 50 km/h. Kępno-Oleśnica, tor zamknięto praktycznie świeżo po remoncie, nie było nawet problemów z wpuszczeniem 126-cio tonowej lokomotywy Class66 (nacisk osi 21 ton) w 2011 roku, prędkość szlakowa dla przejazdów regularnych po przygotowaniu urządzeń srk to 80km/h. Podkłady betonowe, szlak stykowy. Kosztów samej reaktywacji odcinka nie trzeba brać pod uwagę, ponieważ szykuje się jego otwarcie dla przewozów towarowych. Od Oleśnicy to już magistralna linia dwutorowa, więc nie ma o czym mówić.
@Sylwester, proponuję zasięgnąć wiedzy na temat obecnie używanego taboru i przejechać się tu i tam, także pojmowanego przez Ciebie PKP. Koleje Dolnośląskie czy inny przewoźnik (wiem o jeszcze jednym, który jest chętny do prowadzenia przewozów) uruchamiając pociąg, którego trasa prowadzi linią choć częściowo niezelektryfikowaną, na pewno nie skorzysta z konwencjonalnego taboru, 3 razy ekonomiczniejsze i wygodniejsze są spalinowe zespoły trakcyjne (potocznie szynobusy), ważą około 50t, a więc także niższa opłata dla PLK. Dla samych Polskich Linii Kolejowych przewozy towarowe + pasażerskie bez otwierania posterunku stacyjnego pozwolą utrzymać linię z generowanych przez nią przychodów. Czas przejazdu szacowany jest na max 2:30.
Ceny biletów: według taryfy Kolei Dolnośląskich bilet normalny z zakresu 120-140 km kosztuje 22zł, ale jest bardzo dużo ulg. Przykładowo student płaci ze zniżką ustawową 51%, uczeń 37%, dla przejazdów więcej niż jednej osoby 33%, etc, etc.
Czy warto? Proponuję się przejechać wymienioną już linią Kluczbork-Opole, czy Trzebnica-Wrocław. Tam doszedł jeszcze remont linii, dalej są niskie prędkości szlakowe, więc my mamy ułatwione zadanie. Jakoś się udało.
pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo.


Wieluń Forum dyskusyjne
Kontakt z Administracją Forum | Kontakt z właścicielem domeny
Stomatolog Wieluń Sprawdzenie przebiegu BMW | Iris Trade Łódź Montaż instalacji gazowych | Skracanie linków | Klinika BMW | Notariusz Włochy BMW SPRAWDZENIE PRZEBIEGU,HISTORIA SERWISOWA BMW