R E K L A M A
P O R E K L A M I E

Wieluń - forum,adresy, informacje, reklama, kluby, restauracje, komunikacja, pkp, pks, ogłoszenia, praca,mapa, firmy, radio




Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia Strona Główna Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Stefan
2009-09-24, 20:49
PKP - wątek o kolei w regionie
Autor Wiadomość
Sylwiaabc 
Przejeżdżał przez Wieluń


Dołączyła: 17 Sie 2009
Posty: 83
Skąd: Pruszków/Wieluń
Wysłany: 2011-09-15, 23:07   

Czy ktoś wie gdzie można kupić bilety na taki przejazd?
_________________
Sylwia
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
   
Spooky 
Wieluniaczek



Pomógł: 18 razy
Wiek: 33
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 1578
Otrzymał 8 piw(a)
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2011-09-15, 23:35   

majk-el, przecież regularne połączenia na tej trasie mają zostać uruchomione wg. planów w maju przyszłego roku :) Więc PKS Wieluń i inni przewoźnicy oferujący swoje przewozy z Wielunia do Wrocławia już mogą drżeć o przyszłe zarobki :wink:
Sylwiaabc, bilety na ten przejazd z tego co wiem są bezpłatne, w powyższym artykule masz napisane, że dysponują nimi samorządy. Więc myślę, że warto zapytać w Urzędzie Miasta :)
_________________
I'd agree with you, but then we'd both be wrong
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
lukasss 
Słyszał o Wieluniu


Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 13
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2011-09-16, 07:06   Re: Pociąg specjalny Wrocław>Wieluń Dąb>Wrocław 17.09.

Bilety są bezpłatne i z tego co wiem mają bardziej charakter pamiątkowy. Myślę że większość chętnych będzie miało możliwość przejazdu pociągiem bez biletu. Najlepiej dopytać na miejscu.

Niestety wygląda na to że w przeciwieństwie do KSK Wrocław, Władz Oleśnicy i Kępna, Władze oraz Media Ziemi Wieluńskiej kompletnie nie interesują się tematem. Jedyna wzmianka jaką znalazłem na ten temat:

http://wielun.naszemiasto...lunia,id,t.html - Artykuł z dnia 29.08.2011r.

Przy takim podejściu do tematu Władze ostatnie będą gasić światło w Wieluniu.
Ostatnio zmieniony przez lukasss 2011-09-16, 10:11, w całości zmieniany 2 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
majk-el 
Wieluniaczek
garnki lepi



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 1805
Skąd: okalew/wrocław
Wysłany: 2011-09-16, 09:50   

Spooky napisał/a:
majk-el, przecież regularne połączenia na tej trasie mają zostać uruchomione wg. planów w maju przyszłego roku :) Więc PKS Wieluń i inni przewoźnicy oferujący swoje przewozy z Wielunia do Wrocławia już mogą drżeć o przyszłe zarobki )


Według jakich planów? Pisałem w tej sprawie do PKP dziesięć lat temu więc moim zdaniem to co najmniej o 10 lat za późno.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
   
lukasss 
Słyszał o Wieluniu


Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 13
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2011-09-16, 10:31   

majk-el napisał/a:

Według jakich planów? Pisałem w tej sprawie do PKP dziesięć lat temu więc moim zdaniem to co najmniej o 10 lat za późno.


Również nic mi nie wiadomo o potwierdzeniu przez kogokolwiek takich planów. PKP kiedyś, a dziś to dwa światy. Obecnie kwestia uruchomienia połączeń leży po stronie przewoźników w tym PR. Jak wiadomo Przewozy Regionalne zarządzane są przez samorządy wojewódzkie. Wszystko więc zależy od kwestii dogadania się tej grupy, ponieważ linia 181 przebiega przez kilka województw.

Niestety zainteresowanie obecnych Władz - znikome. Z tego względu bardzo ważna jest liczba osób popierających reaktywację połączenia. Innego sposobu zwrócenia uwagi Władz (chociażby Wielunia) na ten problem nie widzę.

Moim zdaniem jeśli połączenie powstanie, będzie bardzo oblegane, głównie przez wzgląd na np studentów, których większość studiuje we Wrocławiu. Nie wspominając już o osobach które miałyby możliwość podjęcia pracy we Wrocławiu i dojazdu do niej.



Po 17-tym września proszę Moderatora o przeniesienie tematu do działu "INFRASTRUKTURA /Modernizacje Wielunia"
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Spooky 
Wieluniaczek



Pomógł: 18 razy
Wiek: 33
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 1578
Otrzymał 8 piw(a)
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2011-09-16, 11:22   

PKP tu nie ma nic do roboty, przejazdy będzie obsługiwał samorządowy przewoźnik (Przewozy Regionalne lub Koleje Dolnośląskie) na zlecenie samorządów.

Wiedzę na temat planowanego uruchomienia tego połączenia czerpię stąd:

_________________
I'd agree with you, but then we'd both be wrong
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
rey 
Słyszał o Wieluniu
rey


Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 3
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-09-17, 17:33   

Przejazd pociągu specjalnego Wrocław-Wieluń:
http://www.youtube.com/watch?v=a3Hmfeh3D7E
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Spooky 
Wieluniaczek



Pomógł: 18 razy
Wiek: 33
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 1578
Otrzymał 8 piw(a)
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2011-09-17, 19:42   

Kurcze, zupełnie zapomniałem o tym wydarzeniu. Jak było?
_________________
I'd agree with you, but then we'd both be wrong
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
lukasss 
Słyszał o Wieluniu


Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 13
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2011-09-18, 09:35   

Sporo osób było. Miejsca w pociągu na powrót do Wrocławia też :) Przypuszczam że jeśli ktoś chciał, mógł się zabrać. Zamieszczam kilka fotek mojego autorstwa.

Prośba do moderatora o przeniesienie tematu do działu INFRASTRUKTURA /Modernizacje Wielunia

9.jpg
Plik ściągnięto 84 raz(y) 229,48 KB

8.jpg
Plik ściągnięto 85 raz(y) 181,87 KB

7.jpg
Plik ściągnięto 83 raz(y) 184,28 KB

6.jpg
Plik ściągnięto 86 raz(y) 204,18 KB

5.jpg
Plik ściągnięto 89 raz(y) 250,65 KB

4.jpg
Plik ściągnięto 96 raz(y) 180,58 KB

3.jpg
Plik ściągnięto 93 raz(y) 239,68 KB

2.jpg
Plik ściągnięto 95 raz(y) 234,7 KB

1.jpg
Plik ściągnięto 82 raz(y) 211,57 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
jakub_sadowa 
Dojeżdża PKSem



Pomógł: 9 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 225
Piwa: 6/8
Skąd: Wieluń / Wrocław
Wysłany: 2011-09-19, 13:38   

Kilka zdjęć z nie całej uroczystości w Wieluniu, ponieważ bateria siadła gdzieś 20 min przed odjazdem pociągu.

Dorzucam filmik przyjazdu pociągu do Wielunia własnego autorstwa:




DSC03593.JPG
Plik ściągnięto 83 raz(y) 115,07 KB

DSC03592.JPG
Plik ściągnięto 75 raz(y) 111,77 KB

DSC03590.JPG
Plik ściągnięto 77 raz(y) 235,17 KB

DSC03589.JPG
Plik ściągnięto 79 raz(y) 251,12 KB

DSC03588.JPG
Plik ściągnięto 81 raz(y) 229,26 KB

DSC03587.JPG
Plik ściągnięto 79 raz(y) 228,77 KB

DSC03586.JPG
Plik ściągnięto 73 raz(y) 240,85 KB

DSC03585.JPG
Plik ściągnięto 75 raz(y) 224,71 KB

DSC03584.JPG
Plik ściągnięto 74 raz(y) 202,33 KB

DSC03583.JPG
Plik ściągnięto 75 raz(y) 206,2 KB

DSC03582.JPG
Plik ściągnięto 83 raz(y) 184,36 KB

DSC03581.JPG
Plik ściągnięto 81 raz(y) 210,04 KB

DSC03578.JPG
Plik ściągnięto 84 raz(y) 239,88 KB

DSC03577.JPG
Plik ściągnięto 79 raz(y) 172,66 KB

DSC03574.JPG
Plik ściągnięto 77 raz(y) 168,24 KB

DSC03573.JPG
Plik ściągnięto 78 raz(y) 129,45 KB

DSC03570.JPG
Plik ściągnięto 78 raz(y) 212,53 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
lukasss 
Słyszał o Wieluniu


Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 13
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2012-01-02, 09:50   Interpelacja nr 370-Połącz. kolejowe Wrocław Główny-Wieluń D

Do wiadomości zainteresowanych:

"Interpelacja nr 370

do ministra transportu, budownictwa i gospodarki morskiej
w sprawie rewitalizacji linii kolejowej nr 181 odcinka Oleśnica - Kępno oraz reaktywacji połączeń kolejowych relacji Wrocław Główny - Wieluń Dąbrowa z wykorzystaniem odcinka Kępno - Oleśnica

Szanowny Panie Ministrze! Przez teren województw: dolnośląskiego, wielkopolskiego, łódzkiego oraz śląskiego przechodzi linia kolejowa nr 181 (Oleśnica - Herby Nowe). Linia przechodzi m.in. przez miasta: Oleśnica, Syców, Kępno, Wieruszów, Wieluń. Odcinek tej linii znajdujący się na terenie województwa dolnośląskiego i częściowo wielkopolskiego nieczynny jest od 2002 r. i nie posiada trakcji elektrycznej. Z informacji z września 2011 r. Ministerstwa Infrastruktury wynika, że stan torów nieczynnego odcinka jest dobry. Mieszkańcy terenów znajdujących się przy przedmiotowym szlaku wyrażają poparcie dla pomysłu reaktywacji połączeń relacji Wrocław Gł. - Wieluń, ponieważ powiązani są oni gospodarczo, społecznie, a przede wszystkim edukacyjnie z miastem Wrocław, które w przypadku Kępna czy Wieruszowa znajduje się bliżej od ich właściwych stolic województw. Mieszkańcy, a w dużej mierze studenci, muszą korzystać z przepełnionych i niepunktualnych busów, co jest jednym z powodów ich zainteresowaniem tematem reaktywacji. Poprzez internetową petycję -www.reaktywacja.kolej.org.pl sprawę reaktywacji połączenia relacji Wrocław - Wieluń poparło już 2500 osób. Reaktywacja wiązałaby się z częściową rewitalizacją odcinka Oleśnica - Kępno. Informuje, że w 2011 r. odbyły się dwa przejazdy pociągów specjalnych po linii nr 181, które zostały zorganizowane m.in. przy udziale samorządów gminnych i powiatowych. Przejazdy tych pociągów przyciągnęły kilkaset osób popierających ten rodzaj transportu.
Kwestie, które potwierdzają słuszność reaktywacji połączeń relacji Wrocław - Wieluń:
- pociąg relacji Wrocław - Wieluń przechodziłby przez teren zamieszkały przez ponad 200 tys. ludzi, tj. powiaty: wrocławski, oleśnicki, kępiński, wieruszowski, wieluński;
- nieczynny odcinek Oleśnica - Kępno przechodzi przez gminy: Oleśnica, Syców, Perzów, Bralin, których mieszkańcy w liczbie ok. 45 tys. od 2002 r. nie mają w ogóle możliwości korzystania z transportu kolejowego;
- mieszkańcy wspomnianych powiatów są mocno powiązani ze stolicą Dolnego Śląska, m.in. z uwagi na mniej uciążliwą odległość do ośrodka akademickiego czy medycznego; np. miasto Kępno znajduje się: 70 km od Wrocławia, a 180 od Poznania, miasto Wieruszów od Wrocławia - 80 km, a od Łodzi - 150 km;
- obecna komunikacja zbiorowa jest niewystarczająca i narażona na takie aspekty jak: przepełnienie pokładu, zakorkowane drogi;
- nieczynny odcinek Oleśnica - Kępno jest w dobrym stanie technicznym, a wg tabeli Polskich Linii Kolejowych prędkość szlakowa to 80 km/h, co jak na polskie realia jest dobrą wartością; w 2009 r. i 2010 r. na odcinku Oleśnica - Syców prowadzone były przewozy towarowe;
- uruchomienie przewozów na odcinku Oleśnica - Kępno dałoby możliwość prowadzenia ruchu kolejowego po całej linii nr 181, umożliwiając w ten sposób podróż np. z Wrocławia do Częstochowy;
- uruchomienie przewozów na odcinku Oleśnica - Kępno uniemożliwiłoby dalszą degradację infrastruktury, która na dzień dzisiejszy pozwala eksploatację.
Oto co stanowi przeszkodę dla idei przywrócenia pociągów relacji Wrocław-Wieluń:
- linia kolejowa nr 181 przechodzi przez teren kilku województw, a organizatorami przewozów pasażerskich są zarządy poszczególnych województw;
- brak poparcia zarządów województw wielkopolskiego i łódzkiego dla inicjatywy, która pozwoli mieszkańcom na lepsze skomunikowanie ze stolicą Dolnego Śląska, która znajduje się zdecydowanie bliżej i niejednokrotnie ma lepszą ofertę;
- od XI 2011 r. brak podejmowanych kroków ze strony województwa dolnośląskiego;
- konieczność poniesienia wydatków związanych z rewitalizacją odcinka Kępno - Oleśnica przez dwa różne zakłady, tj. Zakład Linii Kolejowych Polskie Linie Kolejowe w Ostrowie Wlkp. i we Wrocławiu.
Na uwagę zasługuje fakt, iż przedstawione 26.08.2011 r. na spotkaniu w starostwie kępińskim przez te zakłady kosztorysy rewitalizacji zawierały kosztowne i bezsensowne pozycje jak np. remont toru nr 9 w Oleśnicy wart ponad 1 mln zł czy wycinka krzaków za 700 tys. zł. Krzaki zostały usunięte przez samorządy za 5 tys. zł przy okazji organizacji przejazdu pociągu specjalnego.
Dlaczego zachodzi sytuacja, w której przez podział administracyjny oraz aspekty związane z polityką poszczególnych województw uniemożliwia się mieszkańcom korzystanie z istniejącej infrastruktury, tworząc nieżyciowe bariery terytorialne?
Dlaczego dla uruchomienia pociągu relacji Wrocław - Wieluń z wykorzystaniem nieczynnego odcinka Oleśnica - Kępno samorządy wojewódzkie nie są w stanie bądź nawet nie są zainteresowane porozumieniem?
Czy w budżecie PKP PLK poleci Pan zabezpieczyć środki na niezbędne prace rewitalizacyjne linii nr 181?
Czy doprowadzi Pan do podpisania porozumienia samorządów zainteresowanych j.s.t . w celu przywrócenia i sfinansowania deficytu pociągów relacji Wrocław - Oleśnica - Syców - Kępno - Wieluń?

Z poważaniem
Poseł Marek Łapiński
Wrocław, dnia 7 grudnia 2011 r."
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Mrówek 
Moderator



Pomógł: 53 razy
Dołączył: 26 Sie 2006
Posty: 3747
Piwa: 39/17
Skąd: z Wielunia
Wysłany: 2012-01-21, 14:02   

Przez teren województw: dolnośląskiego, wielkopolskiego, łódzkiego oraz śląskiego przechodzi linia kolejowa nr 181 (Oleśnica-Herby Nowe).
Linia przechodzi m.in. przez miasta: Oleśnica, Syców, Kępno, Wieruszów,
Wieluń. Odcinek tej linii znajdujący się na terenie województwa
dolnośląskiego i częściowo wielkopolskiego nieczynny jest od 2002r. i
nie posiada trakcji elektrycznej. Z informacji Ministerstwa Infrastruktury
wynika, że stan torów nieczynnego odcinka jest dobry. Mieszkańcy
terenów znajdujących się przy przedmiotowym szlaku wyrażają poparcie
dla pomysłu reaktywacji połączeń relacji Wrocław Gł. – Wieluń,
ponieważ powiązani są oni gospodarczo, społecznie, a przede wszystkim
edukacyjnie z miastem Wrocław, które w przypadku Kępna czy Wieruszowa
znajduje się bliżej od ich właściwych stolic województw. Mieszkańcy,
a w dużej mierze studenci muszą korzystać z przepełnionych i niepunktualnych busów co jest jednym z powodów ich zainteresowaniem
tematem reaktywacji. Poprzez internetową petycję
–www.reaktywacja.kolej.org.pl- sprawę reaktywacji połączenia relacji
Wrocław – Wieluń poparło juz 2500 osób. Reaktywacja wiązałaby się
z częściową rewitalizacją odcinka Oleśnica – Kępno.
W 2011r. odbyły się dwa przejazdy pociągów specjalnych po linii nr 181,
które zostały zorganizowane m.in. przy udziale samorządów gminnych i
powiatowych. Przejazdy tych pociągów przyciągnęły kilkaset osób
popierających ten rodzaj transportu.

Kwestie, które potwierdzają słuszność reaktywacji kolejowego połączenia relacji
Wrocław – Wieluń:
- pociąg relacji Wrocław – Wieluń przechodziłby przez teren
zamieszkały przez ponad 200 tys. ludzi tj. powiaty: wrocławski,
oleśnicki, kępiński, wieruszowski, wieluński;
- nieczynny odcinek Oleśnica-Kępno przechodzi przez gminy:, Oleśnica,
Syców, Perzów, Bralin, których mieszkańcy w liczbie ok. 45 tys. od
2002r. nie mają w ogóle możliwości korzystania z transportu
kolejowego;
- mieszkańcy wspomnianych powiatów są mocno powiązani ze stolicą
Dolnego Śląska, m.in. z uwagi na mniej uciążliwą odległość do
ośrodka akademickiego czy medycznego; np. miasto Kępno znajduje się:
70km od Wrocławia a 180 od Poznania, miasto Wieruszów od Wrocławia 80km
a od Łodzi 150km;
- obecna komunikacja zbiorowa jest niewystarczająca i narażona na takie
aspekty jak: przepełnienie pokładu, zakorkowane drogi;
- nieczynny odcinek Oleśnica- Kępno jest w dobrym stanie technicznym, a
wg tabeli Polskich Linii Kolejowych prędkość szlakowa to 80km/h, co jak
na polskie realia jest dobrą wartością; w 2009r. i 2010r. na odcinku
Oleśnica – Syców prowadzone były przewozy towarowe;
- uruchomienie przewozów na odcinku Oleśnica – Kępno dałoby
możliwość prowadzenie ruchu kolejowego po całej linii nr 181,
umożliwiając w ten sposób podróż np. z Wrocławia do Częstochowy;
- uruchomienie przewozów na odcinku Oleśnica – Kępno uniemożliwiłoby
dalszą degradację infrastruktury, która na dzień dzisiejszy pozwala
eksploatację.

Co stanowi przeszkodę dla idei przywrócenia pociągów relacji
Wrocław-Wieluń?
- linia kolejowa nr 181 przechodzi przez teren kilku województw, a
organizatorami przewozów pasażerskich są zarządy poszczególnych
województw;
- brak poparcia zarządu województwa wielkopolskiego i łódzkiego dla
inicjatywy, która pozwoli mieszkańcom na lepsze skomunikowanie ze
stolicą dolnego śląska, która znajduje się zdecydowanie bliżej i
niejednokrotnie ma lepszą ofertę;
- brak podejmowanych kroków ze strony województwa dolnośląskiego;
- konieczność poniesienia wydatków związanych z rewitalizacją odcinka
Kępno-Oleśnica przez dwa różne zakłady tj. Zakład Linii Kolejowych
Polskie Linie Kolejowe w Ostrowie Wlkp. i we Wrocławiu. Na uwagę
zasługuje fakt, iż przedstawione 26.08.2011r. na spotkaniu w Starostwie
Kępińskim kosztorysy(wykonane przez zarządców torów) rewitalizacji zawierały kosztowne i bezsensowne pozycje jak np. remont toru nr 9 w Oleśnicy wart ponad 1 mln zł czy wycinka krzaków za 700tys. zł. Czy to celowa przesada?

Mieszkańcy terenów przy linii Wrocław - Wieluń odnoszą wrażenie, że
nikt nie chce zająć się tym tematem i celowo spycha się inicjatywę.

Biorąc pod uwagę powyższe należy zapytać:
Dlaczego zachodzi sytuacja, w której przez podział administracyjny oraz
aspekty związane z polityką poszczególnych województw uniemożliwia
się mieszkańcom korzystanie z istniejącej infrastruktury tworząc
nieżyciowe bariery terytorialne?
Dlaczego w przypadku uruchomienia pociągu relacji Wrocław-Wieluń z
wykorzystaniem nieczynnego odcinka Oleśnica-Kępno samorządy wojewódzkie
nie są w stanie bądź nawet nie są zainteresowane porozumieniem?

Info: Facebook

http://383.kolej.org.pl/forum/
http://nk.pl/#profile/26940106
http://reaktywacja.kolej.org.pl/
_________________
"Przed skorzystaniem z forum zapoznaj się z treścią regulaminu dołączonego do niego bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą gdyż każdy post niewłaściwie napisany lub zrozumiany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu."
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
   
Mrówek 
Moderator



Pomógł: 53 razy
Dołączył: 26 Sie 2006
Posty: 3747
Piwa: 39/17
Skąd: z Wielunia
Wysłany: 2012-01-24, 22:37   

Przywrócenie połączenia kolejowego na linii 181 Wieluń – Kępno – Oleśnica – Wrocław.

W czwartek 19.01.2012 r. w sali sesyjnej Starostwa Powiatowego w Kępnie odbyło się drugie spotkanie, którego celem były rozmowy zmierzające do przywrócenia połączenia kolejowego na linii 181 Wieluń – Kępno – Oleśnica – Wrocław. Wynikiem rozmów było podpisanie Deklaracji Intencji w sprawie przywrócenia połączenia. W Spotkaniu uczestniczyli gospodarze spotkania Starosta Kępiński Włodzimierz Mazurkiewicz, inicjator powrotu połączenia Wicestarosta Ryszard Dachowski oraz licznie zaproszeni goście: Wojciech Jankowiak – Wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego, Zbigniew Szafrański – Prezes PKP Polskie Linie Kolejowe S.A, Stanisław Kokot – Krajowa Sekcja Kolejarzy NSZZ „Solidarność”, Agnieszka Zakęś - Z-ca Dyrektora Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego Wiktor Lubieniecki - Dyrektor Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego, Grzegorz Pytlarz – Asystent Wicemarszałka Województwa Dolnośląskiego Jerzego Łuźniaka, Andrzej Dzierbicki – Dyrektor Departament Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi, Elżbieta Nowak – Naczelnik Wydziału Transportu Szynowego Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi, wójtowie i burmistrzowie samorządów na trasie, której przebiega linia 181 oraz przedstawiciele firm zainteresowanych przewozem kruszyw na potrzeby budowy drogi S8.

Wznowienie ruchu pociągów na trasie linii 181 przyczyniłoby się do bardziej aktywnego i dynamicznego rozwoju regionu łódzkiego, wielkopolskiego i dolnośląskiego. Dzięki rewitalizacji linii szanse na zrealizowanie mają potrzeby integracji komunikacyjnej regionu oraz koncepcja zrównoważonego rozwoju tych obszarów. Otwarcie połączenia stanowiłoby świetną alternatywę dla przeciążonej już od dłuższego czasu drogi krajowej Nr 8, co w szczególny sposoby oddziaływałoby na szybsze połączenie skracając czas przejazdu między Wrocławiem a Warszawą dla kibiców EURO 2012. Ważnym aspektem jest również budowa trasy szybkiego ruchu S-8 na terenie Województwa Wielkopolskiego oraz Łódzkiego, gdzie na realizację inwestycji trzeba dostarczyć 2,5 mln ton kruszywa z kopalni w okolicach Strzegomia, Strzelina oraz Górki Sobódzkiej. Takie ilości kruszywa transportem kołowym spowodowałyby zniszczenia i zatory na drogach a także zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego. Alternatywnym rozwiązaniem jest więc przewóz kruszywa drogą kolejową w przeważającej części droga 181.
Wobec przedstawionych argumentów obecny na spotkaniu Prezes PKP Polskie Linie Kolejowe Zbigniew Szafrański oraz Przedstawiciele Urzędów Marszałkowskich w osobach:
W obecności przedstawicieli władz samorządowych z Powiatów Oleśnickiego, Kępińskiego, Wieruszowskiego i Wieluńskiego, przez który przebiega linia kolejowa 181 zadeklarowali pomoc i działanie w celu rewitalizacji czynnej Linii Kolejowej pomiędzy Kępnem a Oleśnicą oraz przywrócenie ruchu na trasie relacji Wrocław – Wieluń.
info: kepno.com.pl

Reaktywacja linii nr 181: Pomysł dobry, ale najpierw szczegółowa analiza
Pomysł wznowienia połączeń kolejowych z Wielunia do Wrocławia ma sens, ale najpierw trzeba przygotować szczegółową analizę, która pokaże czarno na białym, jakie są jego mocne i słabe strony.

Na sfinansowanie dokumentu mają "zrzucić się" zainteresowane województwa oraz PKP Polskie Linie Kolejowe. To zasadnicze wnioski ze spotkania w Kępnie, w którym wzięło udział kilkadziesiąt osób, w tym m.in. prezes PKP PLK Zbigniew Szafrański.

Było to już drugie spotkanie w sprawie reaktywacji linii kolejowej nr 181 w kępińskim starostwie. Tym razem stawili się także przedstawiciele urzędów marszałkowskich we Wrocławiu, Poznaniu i Łodzi, od których zaangażowania wiele w tej sprawie zależy.

- Dalsze działania związane z reaktywacją połączenia kolejowego Oleśnica - Kępno uzależnione są przede wszystkim od zainteresowania i zaangażowania władz regionalnych - czytamy w odpowiedzi Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej na niedawną interpelację dolnośląskiego posła Marka Łapińskiego.

Przywrócenie do życia nieczynnego odcinka Oleśnica - Kępno to warunek konieczny reaktywacji połączeń z Wrocławia do Wielunia. Władze województw zdają się przychylnie podchodzić do założeń projektu.

- Jeśli rozpatrywać to połączenie w kontekście interesu każdego województwa z osobna, to dla nikogo nie ma ono sensu. Ale jeśli spojrzy się na to całościowo, to interes jest. Chodzi o takie aspekty, jak dostęp mieszkańców do wiedzy, kultury, służby zdrowia. W tym sensie przedsięwzięcie ma charakter prorozwojowy - mówi nam Wiktor Lubieniecki, dyrektor w departamencie rozwoju regionalnego UM we Wrocławiu.

Maciej Łaski z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi: - Zarząd województwa łódzkiego wspiera inicjatywy w zakresie poprawy funkcjonowania zbiorowego transportu publicznego, w tym również inicjatywę starosty kępińskiego.

Na spotkaniu w Kępnie wszyscy byli jednak zgodni, że najpierw trzeba przygotować wstępne studium wykonalności, którego koszt oszacowano na 80-100 tys. zł.

- Myślę, że nie będzie problemu z jego sfinansowaniem - mówi Wiktor Lubieniecki. - Prezes Szafrański wyraźnie podkreślił, że wszelkie decyzje muszą zapadać na podstawie fachowych dokumentów. Wstępne studium to minimum. Sprawę trzeba przeanalizować, przede wszystkim szacując wielkość potencjalnego "potoku pasażerów".

Pieniądze na studium to jednak niewielki procent tego, ile trzeba by wydać na rewitalizację linii, a potem na sfinansowanie połączeń regionalnych. Dyskutując o remontach na odcinku Oleśnica - Kępno, których koszt oszacowano na 7,5 mln zł, mówi się o możliwości pozyskania środków unijnych z Regionalnego Programu Operacyjnego.

- Ale na pewno już nie w obecnym budżecie UE - uważa wiceburmistrz Wieruszowa Rafał Barszczewski, który uczestniczył w spotkaniu. - Realnie patrząc, dofinansowanie będzie możliwe w 2015 roku.

W ocenie Barszczewskiego, droga do reaktywacji połączeń jest daleka, a ustalenia w Kępnie to mały kroczek w tym kierunku. Tak jak wieluńscy samorządowcy, wiceburmistrz liczy jednak, że inicjatywa się powiedzie. - To bardzo ważny projekt dla naszego rozwoju - mówi.

Dla Stanisława Kokota z kolejowej Solidarności bardzo ważne jest osiągnięcie porozumienia przez decydentów:

- Miło było usłyszeć, że to połączenie jest potrzebne. Żałuję tylko, że do spotkania nie doszło pod koniec ubiegłego roku, zaraz po wizycie pociągu historycznego. Gdyby tak się stało, być może pieniądze na studium byłyby już w budżetach.

W spotkaniu w Kępnie uczestniczyli też przedstawiciele wykonawców budowy drogi S-8 oraz przedstawiciele zakładów linii kolejowych we Wrocławiu i Ostrowie Wielkopolskim. Ustalono, że kolej udostępni firmom linię 181, w tym nieczynny odcinek Kępno-Oleśnica, na potrzeby przewozu kruszywa drogowego.

- W przypadku pociągów pasażerskich z wnioskiem trzeba występować pół roku wcześniej. Natomiast przewozy towarowe załatwia się właściwie z dnia na dzień - mówi Ryszard Dachowski, wicestarosta kępiński. - Do przewiezienia jest ok. 2,5 mln ton kruszywa na plac budowy od Sycowa aż do Walichnów.
Info: Dziennik Łódzki
_________________
"Przed skorzystaniem z forum zapoznaj się z treścią regulaminu dołączonego do niego bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą gdyż każdy post niewłaściwie napisany lub zrozumiany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu."
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
   
Mrówek 
Moderator



Pomógł: 53 razy
Dołączył: 26 Sie 2006
Posty: 3747
Piwa: 39/17
Skąd: z Wielunia
Wysłany: 2012-02-13, 20:00   Pociągiem z Wielunia do Wrocławia

Zapraszamy do wysyłania e-maila na adres kontakt.koleje@dolnyslask.pl z propozycją dodania do nowego rozkładu jazdy pociągów połączenia kolejowego z Wielunia do Wrocławia przez Kępno, Syców i Oleśnicę. Niech zobaczą, jak bardzo potrzebne społeczeństwu jest to połączenie. Nowy rozkład wchodzi w życie w grudniu br.

http://www.rynek-kolejowy...kladu_jazdy.htm
info: http://www.facebook.com/p...173436496036668
_________________
"Przed skorzystaniem z forum zapoznaj się z treścią regulaminu dołączonego do niego bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą gdyż każdy post niewłaściwie napisany lub zrozumiany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu."
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
   
Gregg Sparrow
[Usunięty]

Wysłany: 2012-02-13, 20:47   

Pomiędzy Kępnem a Oleśnicą nie ma elektryfikacji i podejrzewam że nie zgodzą się na takie połączenie.
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo.


Wieluń Forum dyskusyjne
Kontakt z Administracją Forum | Kontakt z właścicielem domeny
Stomatolog Wieluń Sprawdzenie przebiegu BMW | Iris Trade Łódź Montaż instalacji gazowych | Skracanie linków | Klinika BMW | Notariusz Włochy BMW SPRAWDZENIE PRZEBIEGU,HISTORIA SERWISOWA BMW