R E K L A M A
P O R E K L A M I E

Wieluń - forum,adresy, informacje, reklama, kluby, restauracje, komunikacja, pkp, pks, ogłoszenia, praca,mapa, firmy, radio




Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia Strona Główna Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Stefan
2009-09-15, 17:14
Wszystko o drogach wojewódzkich w regionie
Autor Wiadomość
Stefan 
Moderator


Pomógł: 55 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 2117
Piwa: 18/9
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2011-06-06, 17:17   

miko 005 napisał/a:
Najbliższa Wieluniowi, była kiedyś kamerka w Chorzynie, niestety jak wszystkie w naszym województwie, od jakiegoś czasu jest "ślepa". Pytanie czemu?


Prowadzeniem serwisu z monitoringiem dróg dla GDDKiA oddział w Łodzi zajmuje się od jakiegoś czasu inna firma niż dla pozostałych oddziałów, więc na traxelektronik.pl kamer z naszego województwa się nie znajdzie.

Kamerki i stacje meteo dla krajówek w Łódzkiem: http://www.meteoinfo.info...=dz-kamery-lodz - część jednak nieczynna

ZDW będzie pewnie prowadzić swój serwis, pod innym adresem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Stefan 
Moderator


Pomógł: 55 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 2117
Piwa: 18/9
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2011-06-12, 18:04   

Trochę na temat systemu wdrażanego przez ZDW w Łodzi:


Cytat:





ZDW Łódź


06.06.2011
Wagi są już na drogach 725 i 715
Trwa montaż systemu wag i kamer na drogach wojewódzkich. Od ubiegłego tygodnia ekipy montują elementy konstrukcyjne na drodze nr 725 w Wólce Lesiewskiej w okolicach Białej Rawskiej oraz nr 715 w okolicach Ujazdu. Cały system ma być gotowy do końca września tego roku.

Projekt jest wdrażany przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Łodzi i współfinansowany w 85% z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na lata 2007 - 2013, w ramach Priorytetu I - Infrastruktura transportowa, Działanie I.5 - Inteligentne systemy transportu. Wartość projektu to ponad 9,52 mln zł, a wykonanie planowane jest do 30.09.2011 r. Dotychczas podobne rozwiązanie zastosowano w praktyce jedynie we Wrocławiu.

Wdrożenie "Inteligentnego systemu transportu" ma na celu monitorowanie i ochronę, przed niszczeniem, dróg wojewódzkich. Projektowany system będzie składał się z 8 stacji preselekcyjnego ważenia pojazdów w ruchu (WAGI i KAMERY), 17 stacji punktów szczegółowej kontroli pojazdów (KAMERY), w których będzie odbywać się wyłączenie z ruchu pojazdów przekraczających dopuszczalne naciski osi lub dopuszczalną masę całkowitą, 2 urządzeń do potwierdzenia konieczności eliminacji z ruchu podejrzanego pojazdu (WAGI PRZENOŚNE), infrastruktury informatycznej do przesyłu i gromadzenia danych oraz specjalistycznego oprogramowania.

System ma działać prewencyjnie, hamując proces nadmiernej degradacji dróg. Zmniejszenie tranzytu pojazdów przeciążonych będzie wpływać korzystnie na ich żywotność. Zaoszczędzone na remontach środki oraz pieniądze z kar za przekroczenie przez kierowców dopuszczalnego obciążenia pojazdu zasilą budżet regionu.

Wykryte pojazdy przeciążone są zapisywane dodatkowo w systemie dla celów statystycznych oraz zapobiegawczo w stosunku do przewoźników, których pojazdy notorycznie łamią przepisy o dopuszczalnych naciskach.



źródło: http://zdw.lodz.pl/informacje/article,235,1,1.html




Cytat:





ZDW Łódź


17.11.2010
Inteligentne systemy transportu - monitorowanie obciążeń dróg.


Projekt jest wdrażany przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Łodzi i współfinansowany w 85% z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na lata 2007 - 2013, w ramach Priorytetu I - Infrastruktura transportowa, Działanie I.5 - Inteligentne systemy transportu.
Wartość projektu to ponad 9 524 256,78 zł, a wykonanie planowane jest do 30.09.2011 r.


Będzie to drugi taki projekt w Polsce. Dotychczas podobne rozwiązanie wdrożono jedynie we Wrocławiu.



Czemu ma służyć projekt?.

Wdrożenie projektu Inteligentnego systemu transportu ma na celu monitorowanie i ochronę, przed niszczeniem, dróg wojewódzkich podległych Zarządowi Dróg Wojewódzkich w Łodzi. Projektowany system będzie się składał z 8 stacji preselekcyjnego ważenia pojazdów w ruchu (WAGI i KAMERY), 17 stacji monitoringu ruchu drogowego - punktów szczegółowej kontroli pojazdów (KAMERY), w których będzie odbywać się wyłączenie z ruchu pojazdów przekraczających dopuszczalne naciski osi lub dopuszczalną masę całkowitą, 2 urządzeń do potwierdzenia konieczności eliminacji z ruchu podejrzanego pojazdu (WAGI PRZENOŚNE), infrastruktury informatycznej do przesyłu i gromadzenia danych oraz specjalistycznego oprogramowania.



Co będzie badane?.

Każde stanowisko wagowe będzie dokonywać pomiaru następujących parametrów:

- obciążenia (nacisk) osi (równomierność załadunku),

- prędkość każdej osi,

- całkowite obciążenie wszystkich osi,

- ilości osi pojazdu,

- rozstaw osi pojazdu,

- długość pojazdu,

- prędkość pojazdu,

- maksymalne dopuszczalne obciążenie pojazdu - możliwa edycja danych zapisanych w systemie w wyniku zmiany prawa,

- klasyfikacja według europejskich schematów, z możliwością wprowadzenia zmian według liczby i rozstawu osi,

- data i godzina przejazdu.



Jak funkcjonuje system?.

Po wykryciu pojazdu o nacisku osi przekraczającej 100 kN lub po wykryciu przekroczenia dopuszczalnej masy całkowitej dla danego typu pojazdu, sterownik wagi selekcyjnej umieszczonej w nawierzchni, powoduje zapisanie danych o pojeździe wraz ze zdjęciem i numerem tablic rejestracyjnych. Dane zostają przesłane łączem bezprzewodowym do serwera centralnego, gdzie zostaje pojazd dopisany do listy alertów dla danej lokalizacji. Dostęp on-line do listy alertów z dowolnego miejsca poprzez łącza bezprzewodowe, pozwoli służbom takim jak Inspekcja Transportu Drogowego lub Policja, na zidentyfikowanie pojazdu w terenie w niedalekiej odległości od stacji preselekcyjnej, zatrzymanie go i skierowanie do najbliższego wyznaczonego punktu szczegółowej kontroli. Wykryte pojazdy przeciążone są zapisywane dodatkowo w systemie dla celów statystycznych oraz prewencyjnych w stosunku do przewoźników, których pojazdy nagminnie łamią przepisy o dopuszczalnych naciskach.



Miejsce realizacji projektu:

Stacje do ważenia pojazdów są projektowane w następujących miejscach:



1. Droga woj. nr 713 Rokiciny - Ujazd - waga jednostronna na pasie w kierunku m. Ujazd, zlokalizowana w m. Buków (GPR10080), powiat tomaszowski, gmina Ujazd.

2. Droga woj. nr 713 Ujazd - Tomaszów Mazowiecki - waga jednostronna na pasie w kierunku m. Ujazd zlokalizowana w m. Komorów (GPR10081), powiat tomaszowski, gmina Tomaszów Mazowiecki.

3. Droga woj. nr 715 Ujazd - waga jednostronna zlokalizowana pomiędzy skrzyżowaniem drogi na Mącznik, a rondem (skrzyżowaniem z drogą 713). Waga posadowiona będzie na pasie w kierunku ronda, powiat tomaszowski, gmina Ujazd.

4. Droga woj. nr 725 Rawa Mazowiecka - Biała Rawska waga jednostronna na pasie w kierunku m. Biała Rawska, zlokalizowana w m. Wólka Lesiewska (GPR10110), powiat rawski, gmina Biała Rawska.

5. Droga 725 gr. województwa - Biała Rawska waga jednostronna na pasie w kierunku m. Biała Rawska, zlokalizowana w okolicach m. Wola Chojnata - Krukówka, powiat rawski, gmina Biała Rawska.

6. Droga woj. nr 473 gr. województwa - Uniejów - waga jednostronna na pasie w kierunku m. Uniejów, zlokalizowana w m. Brzeziny, powiat poddębicki, gmina Uniejów.

7. Droga woj. nr 708 Stryków - Brzeziny - waga dwustronna zlokalizowana w m. Kolonia Niesułków (GPR10070), powiat zgierski, gmina Stryków.

8. Droga woj. nr 473 Porczyny- Dąbrówka - waga dwustronna zlokalizowana na wysokości w m. Malenie, powiat poddębicki, gmina Poddębice.



*(GPR ....) - punkty pomiaru natężenia ruchu. Wykaz punktów na stronie: www.zdw.lodz.pl



Punkty wideomonitoringu dróg wojewódzkich zostaną zainstalowane w następujących miejscach:



1. Rogóźno - nr drogi: 481, powiat łaski, gmina Widawa.

2. Masłowice (skrzyżowanie w pobliżu kościoła) - nr drogi: 481, powiat wieluński, gmina Wieluń.

3. Kwasków - nr drogi: 710, powiat sieradzki, gmina Błaszki.

4. Szadek - nr drogi: 710, powiat zduńskowolski, gmina Szadek.

5. Lutomiersk - nr drogi: 710, powiat pabianicki, gmina Lutomiersk.

6. Bogdanka - nr drogi: 715, powiat brzeziński, gmina Brzeziny.

7. Krzyszkowice - nr drogi: 702, powiat łęczycki, gmina Piątek.

8. Chruślin (Kościół) - nr drogi: 703, powiat łowicki, gmina Bielawy.

9. Wilczkowice - nr drogi: 703, powiat łęczycki, gmina Łęczyca.

10. Bogumiłowice - nr drogi: 483, powiat pajęczański, gmina Sulmierzyce.

11. Huta Dłutowska - nr drogi: 485, powiat pabianicki, gmina Dłutów.

12. Brójce - nr drogi: 714, powiat łódzki wschodni, gmina Brójce.

13. Moszczenica - nr drogi: 716, powiat piotrkowski, gmina Moszczenica.

14. Wale - nr drogi: 726, powiat tomaszowski, gmina Czerniewice.

15. Miedzna Drewniana - nr drogi: 726, powiat opoczyński, gmina Białaczów.

16. Zelów - nr drogi: 484, powiat bełchatowski, gmina Zelów.

17. Modlna - nr drogi: 708. powiat zgierski, gmina Ozorków.



Jakie są skutki przeciążeń na drogach?.

Zarząd Dróg Wojewódzkich w Łodzi systematycznie modernizuje sieć dróg (ok. 100 km rocznie) i dostosowuje ich nośność do wartości 115 kN, obowiązującej w krajach należących do Unii Europejskiej. W chwili obecnej większość dróg wojewódzkich nie posiada jeszcze docelowej wytrzymałości. Ruch pojazdów ciężkich, a w szczególności pojazdów przeciążonych, powoduje powstawanie spękań i ubytków w nawierzchni. Negatywne oddziaływanie na nawierzchnię potęgują dodatkowo niesprzyjające warunki atmosferyczne - np. długie zimy. Bezpośrednim skutkiem takiego stanu jest skrócenie żywotności odcinków dróg, a spękania i ubytki w nawierzchni stanowią często bezpośrednie zagrożenie dla życia kierowców i stanu technicznego pojazdów. Dodatkowo przeciążone pojazdy powodują powstawanie większych wibracji, co niekorzystnie wpływa na obiekty znajdujące się w pobliżu dróg oraz zużywają większe ilości paliwa, co powoduje zwiększenie emisji dwutlenku węgla i innych gazów, a w efekcie negatywnie wpływa na środowisko naturalne.



Przejazd drogą jednego ciągnika siodłowego z przyczepą o wadze wyższej o 30% od prawidłowej = przejazd ok. 200 000 samochodów osobowych

źródło: http://www.zdw.lodz.pl/in...le,142,1,1.html
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Jaro 
Administrator
wielun.biz



Pomógł: 66 razy
Wiek: 47
Dołączył: 12 Lip 2005
Posty: 7303
Piwa: 33/113
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2011-06-13, 22:44   

Bardzo dobry pomysł.
Może tym sposobem za kilka lub kilkanaście lat doczekamy się w końcu polepszenia stanu dróg w naszym kraju, które w gruncie rzeczy są degradowane właśnie przez przeładowane TIR-y jeżdżące po naszych polskich drogach.


Swoją drogą, podpiszcie petycję - Tiry na Tory
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
   
hiszpan 
Wieluniaczek
KiKo



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 1504
Piwa: 17/150
Skąd: z północy
Wysłany: 2011-06-13, 23:03   

Nie podchodziłbym do tej informacji hurra optymistycznie. Jest też druga strona medalu. Należałoby się zastanowić, na kogo firmy transportowe i produkcyjne "przełożą" zwiększone koszty transportu dóbr. Największe wydatki zawsze poniesie konsument. :) Kierowca jeśli nie będzie mu się kalkulowało, zawsze może zawiesić działalność. Konsument branży spożywczej, dla przykładu, już tego zrobić nie może..
Według mnie te bramki nie przyniosą nic dobrego. Ciekawi mnie, jaki będzie koszt ogólny ich budowy i utrzymania. Pewnie całe A2 można by za to wybudować.

Swoją drogą, zastanawiam się, kiedy odbył się przetarg na wykonanie i instalacje tych bramek. Zbyt głośny to on nie był..
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Rybak 
Przyjeżdża na zakupy
ornitolog


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Maj 2007
Posty: 449
Piwa: 12/1
Skąd: z samiutkiego piekła
Wysłany: 2011-06-14, 07:29   

hiszpan napisał/a:
Zbyt głośny to on nie był..


No tak..... powinni przecież zrobić festyn, ogłoszenia na cała stronę w gazetach, spoty w tv,
i co jeszcze ??
_________________
Nadchodzi ten dzień.........
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
marcin-gorski 
Przyjeżdża na zakupy



Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 420
Piwa: 4/2
Skąd: Gaszyn
Wysłany: 2011-06-14, 10:13   

brawo Rybak ;) hiszpan nie chcę ci "dokuczać" ale po raz kolejny się ośmieszyłeś ;) Powinni jeszcze chodzić po domach i pytać się każdego czy nie byłby chętny zrobić takich bramek, a jeżeli tak to za ile ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
hiszpan 
Wieluniaczek
KiKo



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 1504
Piwa: 17/150
Skąd: z północy
Wysłany: 2011-06-14, 12:41   

Słuchajcie, pracuję w firmie która zajmuje się produkcją takich "pierdółek" przetargu na te bramki nigdzie nie widziałem, choć pewnie koszt ich produkcji i instalacji będzie rzędu kilkudziesięciu milionów złotych, o ile nie większy. Więc przestańcie sobie podnosić morale i zwiększać swoje ego krytykując w sposób idiotyczny, a zacznijcie w sposób merytoryczny podchodzić do tego typu kwestii.
A ty kolego górski, napisz proszę, gdzie ośmieszyłem się wcześniej, nie licząc mojej poprzedniej wypowiedzi. Bo kompleksy widzę, masz wielkie. Jestem ciekaw jakie mają podłoże? 8)
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
marcin-gorski 
Przyjeżdża na zakupy



Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 420
Piwa: 4/2
Skąd: Gaszyn
Wysłany: 2011-06-14, 13:16   

raczej nie mam kompleksów ;) , śmieszą mnie jednak tacy ludzie jak Ty, którzy wszędzie szukają podstępu, przekrętów, działań poza granicami prawa... ( do PISu się zapisz ) takie czasy, wszystko wszystkim się należy . . .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Ferbik 
Administrator



Pomógł: 143 razy
Wiek: 44
Dołączył: 12 Lip 2005
Posty: 15820
Piwa: 107/205
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2011-06-14, 13:21   

Panowie... chyba nie o tym temat, co?
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
   
ourson 
Moderator


Pomógł: 46 razy
Wiek: 43
Dołączył: 02 Sie 2006
Posty: 3905
Piwa: 79/18
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2011-06-14, 14:11   

Jak ja kocham czytanie ze zrozumieniem...

zdw.lodz.pl napisał/a:
Wartość projektu to ponad 9 524 256,78 zł
(swoją drogą urocze są takie sformułownia "ponad... i kwota w milionach z dokładnościa do jednego grosza)" W praktyce oznacza to że tyle ZDW zamierza przeznaczyć na ten cel.

hiszpan napisał/a:
Słuchajcie, pracuję w firmie która zajmuje się produkcją takich "pierdółek" przetargu na te bramki nigdzie nie widziałem, choć pewnie koszt ich produkcji i instalacji będzie rzędu kilkudziesięciu milionów złotych, o ile nie większy (pogrubienie moje - ourson).


Przetarg zapewne był ogłaszany w suplemencie do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej - pewnie dane znajdują się też na stronach samego ZDW.

Jeśli nawet ktoś robił jakiś przekręt - to naprawdę nie robił go na etapie ukrywania ogłoszenia o przetargu bo to jest niewykonalne - nawet jeśli by się udało to protest (i to skuteczny) murowany.
_________________
Ludzie dzielą się na tych, którzy lubią koty i na pokrzywdzonych przez los...
Ostatnio zmieniony przez ourson 2011-06-14, 14:14, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
hiszpan 
Wieluniaczek
KiKo



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 1504
Piwa: 17/150
Skąd: z północy
Wysłany: 2011-06-14, 14:13   

marcin-gorski napisał/a:
raczej nie mam kompleksów ;) , (...)


marcin-gorski napisał/a:
( do PISu się zapisz ) takie czasy, wszystko wszystkim się należy . . .


A jednak. A mnie śmieszą tacy ludzie jak ty, sami zaprzeczający sobie w jednej wypowiedzi. Najmądrzejsi, wyjątkowi i nieomylni. Ludzie, którzy mając wysokie mniemanie o sobie, mając innych za głupków i debili. Sorry, ale taki profil psychologiczny mi wyszedł :grin:

PS. Nawiązując do PiS-u. Nie jestem zwolennikiem tej frakcji, ale jak na ironię, najmądrzejsza osoba jaką kiedykolwiek poznałem, to człowiek będący doradcą nieżyjącego już Prezydenta Kaczyńskiego. Dwoma słowami doprowadziłby Cię, marcinie-górski, do frustracji, trzema do płaczu. Zrozumiałbyś wtedy, jak płytkie rozumowanie prezentujesz.

ourson napisał/a:
Jak ja kocham czytanie ze zrozumieniem...
(...)
Jeśli nawet ktoś robił jakiś przekręt - to naprawdę nie robił go na etapie ukrywania ogłoszenia o przetargu bo to jest niewykonalne - nawet jeśli by się udało to protest (i to skuteczny) murowany.


Ale kto napisał o przekręcie :?: Ja również kocham czytanie ze zrozumieniem:) Chciałem zasugerować, że jedne przetargi są bardziej widoczne, drugie mniej. Chyba nikt nie zaprzeczy.
_________________

Ostatnio zmieniony przez hiszpan 2011-06-14, 14:30, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
marcin-gorski 
Przyjeżdża na zakupy



Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 420
Piwa: 4/2
Skąd: Gaszyn
Wysłany: 2011-06-14, 14:30   

hiszpan napisał/a:


PS. Nawiązując do PiS-u. Nie jestem zwolennikiem tej frakcji, ale jak na ironię, najmądrzejsza osoba jaką kiedykolwiek poznałem, to człowiek będący doradcą nieżyjącego już Prezydenta Kaczyńskiego. Dwoma słowami doprowadziłby Cię, marcinie-górski, do frustracji, trzema do płaczu. Zrozumiałbyś wtedy, jak płytkie rozumowanie prezentujesz.


zaszalałeś, nie ma co . . . masło maślane, ale ok koniec tej bezowocnej dyskusji, nie zamierzam wyprowadzać cię z błędu że "czarne jest białe a białe jest czarne" ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
hiszpan 
Wieluniaczek
KiKo



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 1504
Piwa: 17/150
Skąd: z północy
Wysłany: 2011-06-14, 14:31   

ok. dziękuję za wyrozumiałość.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Stefan 
Moderator


Pomógł: 55 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 2117
Piwa: 18/9
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2011-07-24, 13:19   

Cytat:
Wieluń czeka komunikacyjny paraliż? Kilka ulic zostanie rozkopanych


2011-07-21, Zbyszek Rybczyński
Wkrótce w Wieluniu mają ruszyć duże remonty kilku ważnych ulic. Jeśli dodać do tego budowę gazociągu, miasto może stanąć w gigantycznych korkach.
Jeszcze w wakacje powinna rozpocząć się przebudowa wieluńskich odcinków dróg powiatowych w ramach projektu związanego ze szlakiem bursztynowym. Gruntownych remontów doczekają się ulice Joanny Żubr i Wojska Polskiego. Obowiązywał będzie prawdopodobnie ruch wahadłowy. Ale to nie koniec, bo także na okres letni Zarząd Dróg Wojewódzkich zaplanował modernizację ul. 18 Stycznia, która ma zostać całkowicie wyłączona z ruchu.

ZDW jest w trakcie rozstrzygania przetargu na przebudowę 300-metrowego odcinka od skrzyżowania z ul. Krakowskie Przedmieście do skrzyżowania z ul. Popiełuszki wraz z przebudową sygnalizacji na tym ostatnim. Jeśli nie będzie komplikacji przy wyłanianiu wykonawcy, prace mają ruszyć jeszcze w wakacje.

- Ze względu na znaczne natężenie ruchu oraz bezpośrednią zabudowę mieszkaniową planowany jest objazd na czas inwestycji - mówi Marcin Nowicki z Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi. - Zaplanowano objazd drogą krajową nr 43 (ul. Częstochowska) oraz drogą gminną (ul. Popiełuszki).


Na terenie Wielunia trwa też budowa gazociągu, na skutek której również występują lokalne utrudnienia w ruchu samochodowym. Lada dzień rozpoczęcie prac planuje też Energetyka Cieplna. Przebudowywany będzie 370-metrowy fragment ciepłociągu przy ul. Popiełuszki. Władze ciepłowni twierdzą, że utrudnień w ruchu nie będzie.


źródło: http://wielun.naszemiasto...84f29388,1,3,60
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Stefan 
Moderator


Pomógł: 55 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 2117
Piwa: 18/9
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2011-08-12, 19:55   

Cytat:
Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 486 Wieluń - Działoszyn na odcinku od km 0+000 do km 0+370 w ramach zadania pn. Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 486 na odcinku Wieluń - Działoszyn


Wybór oferty:

wynik.GIF
źródło: http://www.zdw.lodz.pl
Plik ściągnięto 390 raz(y) 20,42 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo.


Wieluń Forum dyskusyjne
Kontakt z Administracją Forum | Kontakt z właścicielem domeny
Stomatolog Wieluń Sprawdzenie przebiegu BMW | Iris Trade Łódź Montaż instalacji gazowych | Skracanie linków | Klinika BMW | Notariusz Włochy BMW SPRAWDZENIE PRZEBIEGU,HISTORIA SERWISOWA BMW