Najbliższa Wieluniowi, była kiedyś kamerka w Chorzynie, niestety jak wszystkie w naszym województwie, od jakiegoś czasu jest "ślepa". Pytanie czemu?
Prowadzeniem serwisu z monitoringiem dróg dla GDDKiA oddział w Łodzi zajmuje się od jakiegoś czasu inna firma niż dla pozostałych oddziałów, więc na traxelektronik.pl kamer z naszego województwa się nie znajdzie.
Trochę na temat systemu wdrażanego przez ZDW w Łodzi:
Cytat:
06.06.2011
Wagi są już na drogach 725 i 715 Trwa montaż systemu wag i kamer na drogach wojewódzkich. Od ubiegłego tygodnia ekipy montują elementy konstrukcyjne na drodze nr 725 w Wólce Lesiewskiej w okolicach Białej Rawskiej oraz nr 715 w okolicach Ujazdu. Cały system ma być gotowy do końca września tego roku.
Projekt jest wdrażany przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Łodzi i współfinansowany w 85% z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na lata 2007 - 2013, w ramach Priorytetu I - Infrastruktura transportowa, Działanie I.5 - Inteligentne systemy transportu. Wartość projektu to ponad 9,52 mln zł, a wykonanie planowane jest do 30.09.2011 r. Dotychczas podobne rozwiązanie zastosowano w praktyce jedynie we Wrocławiu.
Wdrożenie "Inteligentnego systemu transportu" ma na celu monitorowanie i ochronę, przed niszczeniem, dróg wojewódzkich. Projektowany system będzie składał się z 8 stacji preselekcyjnego ważenia pojazdów w ruchu (WAGI i KAMERY), 17 stacji punktów szczegółowej kontroli pojazdów (KAMERY), w których będzie odbywać się wyłączenie z ruchu pojazdów przekraczających dopuszczalne naciski osi lub dopuszczalną masę całkowitą, 2 urządzeń do potwierdzenia konieczności eliminacji z ruchu podejrzanego pojazdu (WAGI PRZENOŚNE), infrastruktury informatycznej do przesyłu i gromadzenia danych oraz specjalistycznego oprogramowania.
System ma działać prewencyjnie, hamując proces nadmiernej degradacji dróg. Zmniejszenie tranzytu pojazdów przeciążonych będzie wpływać korzystnie na ich żywotność. Zaoszczędzone na remontach środki oraz pieniądze z kar za przekroczenie przez kierowców dopuszczalnego obciążenia pojazdu zasilą budżet regionu.
Wykryte pojazdy przeciążone są zapisywane dodatkowo w systemie dla celów statystycznych oraz zapobiegawczo w stosunku do przewoźników, których pojazdy notorycznie łamią przepisy o dopuszczalnych naciskach.
17.11.2010
Inteligentne systemy transportu - monitorowanie obciążeń dróg.
Projekt jest wdrażany przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Łodzi i współfinansowany w 85% z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na lata 2007 - 2013, w ramach Priorytetu I - Infrastruktura transportowa, Działanie I.5 - Inteligentne systemy transportu.
Wartość projektu to ponad 9 524 256,78 zł, a wykonanie planowane jest do 30.09.2011 r.
Będzie to drugi taki projekt w Polsce. Dotychczas podobne rozwiązanie wdrożono jedynie we Wrocławiu.
Czemu ma służyć projekt?.
Wdrożenie projektu Inteligentnego systemu transportu ma na celu monitorowanie i ochronę, przed niszczeniem, dróg wojewódzkich podległych Zarządowi Dróg Wojewódzkich w Łodzi. Projektowany system będzie się składał z 8 stacji preselekcyjnego ważenia pojazdów w ruchu (WAGI i KAMERY), 17 stacji monitoringu ruchu drogowego - punktów szczegółowej kontroli pojazdów (KAMERY), w których będzie odbywać się wyłączenie z ruchu pojazdów przekraczających dopuszczalne naciski osi lub dopuszczalną masę całkowitą, 2 urządzeń do potwierdzenia konieczności eliminacji z ruchu podejrzanego pojazdu (WAGI PRZENOŚNE), infrastruktury informatycznej do przesyłu i gromadzenia danych oraz specjalistycznego oprogramowania.
Co będzie badane?.
Każde stanowisko wagowe będzie dokonywać pomiaru następujących parametrów:
- obciążenia (nacisk) osi (równomierność załadunku),
- prędkość każdej osi,
- całkowite obciążenie wszystkich osi,
- ilości osi pojazdu,
- rozstaw osi pojazdu,
- długość pojazdu,
- prędkość pojazdu,
- maksymalne dopuszczalne obciążenie pojazdu - możliwa edycja danych zapisanych w systemie w wyniku zmiany prawa,
- klasyfikacja według europejskich schematów, z możliwością wprowadzenia zmian według liczby i rozstawu osi,
- data i godzina przejazdu.
Jak funkcjonuje system?.
Po wykryciu pojazdu o nacisku osi przekraczającej 100 kN lub po wykryciu przekroczenia dopuszczalnej masy całkowitej dla danego typu pojazdu, sterownik wagi selekcyjnej umieszczonej w nawierzchni, powoduje zapisanie danych o pojeździe wraz ze zdjęciem i numerem tablic rejestracyjnych. Dane zostają przesłane łączem bezprzewodowym do serwera centralnego, gdzie zostaje pojazd dopisany do listy alertów dla danej lokalizacji. Dostęp on-line do listy alertów z dowolnego miejsca poprzez łącza bezprzewodowe, pozwoli służbom takim jak Inspekcja Transportu Drogowego lub Policja, na zidentyfikowanie pojazdu w terenie w niedalekiej odległości od stacji preselekcyjnej, zatrzymanie go i skierowanie do najbliższego wyznaczonego punktu szczegółowej kontroli. Wykryte pojazdy przeciążone są zapisywane dodatkowo w systemie dla celów statystycznych oraz prewencyjnych w stosunku do przewoźników, których pojazdy nagminnie łamią przepisy o dopuszczalnych naciskach.
Miejsce realizacji projektu:
Stacje do ważenia pojazdów są projektowane w następujących miejscach:
1. Droga woj. nr 713 Rokiciny - Ujazd - waga jednostronna na pasie w kierunku m. Ujazd, zlokalizowana w m. Buków (GPR10080), powiat tomaszowski, gmina Ujazd.
2. Droga woj. nr 713 Ujazd - Tomaszów Mazowiecki - waga jednostronna na pasie w kierunku m. Ujazd zlokalizowana w m. Komorów (GPR10081), powiat tomaszowski, gmina Tomaszów Mazowiecki.
3. Droga woj. nr 715 Ujazd - waga jednostronna zlokalizowana pomiędzy skrzyżowaniem drogi na Mącznik, a rondem (skrzyżowaniem z drogą 713). Waga posadowiona będzie na pasie w kierunku ronda, powiat tomaszowski, gmina Ujazd.
4. Droga woj. nr 725 Rawa Mazowiecka - Biała Rawska waga jednostronna na pasie w kierunku m. Biała Rawska, zlokalizowana w m. Wólka Lesiewska (GPR10110), powiat rawski, gmina Biała Rawska.
5. Droga 725 gr. województwa - Biała Rawska waga jednostronna na pasie w kierunku m. Biała Rawska, zlokalizowana w okolicach m. Wola Chojnata - Krukówka, powiat rawski, gmina Biała Rawska.
6. Droga woj. nr 473 gr. województwa - Uniejów - waga jednostronna na pasie w kierunku m. Uniejów, zlokalizowana w m. Brzeziny, powiat poddębicki, gmina Uniejów.
7. Droga woj. nr 708 Stryków - Brzeziny - waga dwustronna zlokalizowana w m. Kolonia Niesułków (GPR10070), powiat zgierski, gmina Stryków.
8. Droga woj. nr 473 Porczyny- Dąbrówka - waga dwustronna zlokalizowana na wysokości w m. Malenie, powiat poddębicki, gmina Poddębice.
*(GPR ....) - punkty pomiaru natężenia ruchu. Wykaz punktów na stronie: www.zdw.lodz.pl
Punkty wideomonitoringu dróg wojewódzkich zostaną zainstalowane w następujących miejscach:
1. Rogóźno - nr drogi: 481, powiat łaski, gmina Widawa.
2. Masłowice (skrzyżowanie w pobliżu kościoła) - nr drogi: 481, powiat wieluński, gmina Wieluń.
3. Kwasków - nr drogi: 710, powiat sieradzki, gmina Błaszki.
4. Szadek - nr drogi: 710, powiat zduńskowolski, gmina Szadek.
5. Lutomiersk - nr drogi: 710, powiat pabianicki, gmina Lutomiersk.
6. Bogdanka - nr drogi: 715, powiat brzeziński, gmina Brzeziny.
7. Krzyszkowice - nr drogi: 702, powiat łęczycki, gmina Piątek.
8. Chruślin (Kościół) - nr drogi: 703, powiat łowicki, gmina Bielawy.
9. Wilczkowice - nr drogi: 703, powiat łęczycki, gmina Łęczyca.
10. Bogumiłowice - nr drogi: 483, powiat pajęczański, gmina Sulmierzyce.
11. Huta Dłutowska - nr drogi: 485, powiat pabianicki, gmina Dłutów.
12. Brójce - nr drogi: 714, powiat łódzki wschodni, gmina Brójce.
13. Moszczenica - nr drogi: 716, powiat piotrkowski, gmina Moszczenica.
14. Wale - nr drogi: 726, powiat tomaszowski, gmina Czerniewice.
15. Miedzna Drewniana - nr drogi: 726, powiat opoczyński, gmina Białaczów.
16. Zelów - nr drogi: 484, powiat bełchatowski, gmina Zelów.
17. Modlna - nr drogi: 708. powiat zgierski, gmina Ozorków.
Jakie są skutki przeciążeń na drogach?.
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Łodzi systematycznie modernizuje sieć dróg (ok. 100 km rocznie) i dostosowuje ich nośność do wartości 115 kN, obowiązującej w krajach należących do Unii Europejskiej. W chwili obecnej większość dróg wojewódzkich nie posiada jeszcze docelowej wytrzymałości. Ruch pojazdów ciężkich, a w szczególności pojazdów przeciążonych, powoduje powstawanie spękań i ubytków w nawierzchni. Negatywne oddziaływanie na nawierzchnię potęgują dodatkowo niesprzyjające warunki atmosferyczne - np. długie zimy. Bezpośrednim skutkiem takiego stanu jest skrócenie żywotności odcinków dróg, a spękania i ubytki w nawierzchni stanowią często bezpośrednie zagrożenie dla życia kierowców i stanu technicznego pojazdów. Dodatkowo przeciążone pojazdy powodują powstawanie większych wibracji, co niekorzystnie wpływa na obiekty znajdujące się w pobliżu dróg oraz zużywają większe ilości paliwa, co powoduje zwiększenie emisji dwutlenku węgla i innych gazów, a w efekcie negatywnie wpływa na środowisko naturalne.
Przejazd drogą jednego ciągnika siodłowego z przyczepą o wadze wyższej o 30% od prawidłowej = przejazd ok. 200 000 samochodów osobowych
Bardzo dobry pomysł.
Może tym sposobem za kilka lub kilkanaście lat doczekamy się w końcu polepszenia stanu dróg w naszym kraju, które w gruncie rzeczy są degradowane właśnie przez przeładowane TIR-y jeżdżące po naszych polskich drogach.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Mar 2006 Posty: 1504 Piwa: 17/150 Skąd: z północy
Wysłany: 2011-06-13, 23:03
Nie podchodziłbym do tej informacji hurra optymistycznie. Jest też druga strona medalu. Należałoby się zastanowić, na kogo firmy transportowe i produkcyjne "przełożą" zwiększone koszty transportu dóbr. Największe wydatki zawsze poniesie konsument. Kierowca jeśli nie będzie mu się kalkulowało, zawsze może zawiesić działalność. Konsument branży spożywczej, dla przykładu, już tego zrobić nie może..
Według mnie te bramki nie przyniosą nic dobrego. Ciekawi mnie, jaki będzie koszt ogólny ich budowy i utrzymania. Pewnie całe A2 można by za to wybudować.
Swoją drogą, zastanawiam się, kiedy odbył się przetarg na wykonanie i instalacje tych bramek. Zbyt głośny to on nie był..
brawo Rybak hiszpan nie chcę ci "dokuczać" ale po raz kolejny się ośmieszyłeś Powinni jeszcze chodzić po domach i pytać się każdego czy nie byłby chętny zrobić takich bramek, a jeżeli tak to za ile
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Mar 2006 Posty: 1504 Piwa: 17/150 Skąd: z północy
Wysłany: 2011-06-14, 12:41
Słuchajcie, pracuję w firmie która zajmuje się produkcją takich "pierdółek" przetargu na te bramki nigdzie nie widziałem, choć pewnie koszt ich produkcji i instalacji będzie rzędu kilkudziesięciu milionów złotych, o ile nie większy. Więc przestańcie sobie podnosić morale i zwiększać swoje ego krytykując w sposób idiotyczny, a zacznijcie w sposób merytoryczny podchodzić do tego typu kwestii.
A ty kolego górski, napisz proszę, gdzie ośmieszyłem się wcześniej, nie licząc mojej poprzedniej wypowiedzi. Bo kompleksy widzę, masz wielkie. Jestem ciekaw jakie mają podłoże?
raczej nie mam kompleksów , śmieszą mnie jednak tacy ludzie jak Ty, którzy wszędzie szukają podstępu, przekrętów, działań poza granicami prawa... ( do PISu się zapisz ) takie czasy, wszystko wszystkim się należy . . .
Pomógł: 46 razy Wiek: 43 Dołączył: 02 Sie 2006 Posty: 3905 Piwa: 79/18 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2011-06-14, 14:11
Jak ja kocham czytanie ze zrozumieniem...
zdw.lodz.pl napisał/a:
Wartość projektu to ponad 9 524 256,78 zł
(swoją drogą urocze są takie sformułownia "ponad... i kwota w milionach z dokładnościa do jednego grosza)" W praktyce oznacza to że tyle ZDW zamierza przeznaczyć na ten cel.
hiszpan napisał/a:
Słuchajcie, pracuję w firmie która zajmuje się produkcją takich "pierdółek" przetargu na te bramki nigdzie nie widziałem, choć pewnie koszt ich produkcji i instalacji będzie rzędu kilkudziesięciu milionów złotych, o ile nie większy (pogrubienie moje - ourson).
Przetarg zapewne był ogłaszany w suplemencie do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej - pewnie dane znajdują się też na stronach samego ZDW.
Jeśli nawet ktoś robił jakiś przekręt - to naprawdę nie robił go na etapie ukrywania ogłoszenia o przetargu bo to jest niewykonalne - nawet jeśli by się udało to protest (i to skuteczny) murowany.
_________________ Ludzie dzielą się na tych, którzy lubią koty i na pokrzywdzonych przez los...
Ostatnio zmieniony przez ourson 2011-06-14, 14:14, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Mar 2006 Posty: 1504 Piwa: 17/150 Skąd: z północy
Wysłany: 2011-06-14, 14:13
marcin-gorski napisał/a:
raczej nie mam kompleksów , (...)
marcin-gorski napisał/a:
( do PISu się zapisz ) takie czasy, wszystko wszystkim się należy . . .
A jednak. A mnie śmieszą tacy ludzie jak ty, sami zaprzeczający sobie w jednej wypowiedzi. Najmądrzejsi, wyjątkowi i nieomylni. Ludzie, którzy mając wysokie mniemanie o sobie, mając innych za głupków i debili. Sorry, ale taki profil psychologiczny mi wyszedł
PS. Nawiązując do PiS-u. Nie jestem zwolennikiem tej frakcji, ale jak na ironię, najmądrzejsza osoba jaką kiedykolwiek poznałem, to człowiek będący doradcą nieżyjącego już Prezydenta Kaczyńskiego. Dwoma słowami doprowadziłby Cię, marcinie-górski, do frustracji, trzema do płaczu. Zrozumiałbyś wtedy, jak płytkie rozumowanie prezentujesz.
ourson napisał/a:
Jak ja kocham czytanie ze zrozumieniem...
(...)
Jeśli nawet ktoś robił jakiś przekręt - to naprawdę nie robił go na etapie ukrywania ogłoszenia o przetargu bo to jest niewykonalne - nawet jeśli by się udało to protest (i to skuteczny) murowany.
Ale kto napisał o przekręcie Ja również kocham czytanie ze zrozumieniem:) Chciałem zasugerować, że jedne przetargi są bardziej widoczne, drugie mniej. Chyba nikt nie zaprzeczy.
_________________
Ostatnio zmieniony przez hiszpan 2011-06-14, 14:30, w całości zmieniany 1 raz
PS. Nawiązując do PiS-u. Nie jestem zwolennikiem tej frakcji, ale jak na ironię, najmądrzejsza osoba jaką kiedykolwiek poznałem, to człowiek będący doradcą nieżyjącego już Prezydenta Kaczyńskiego. Dwoma słowami doprowadziłby Cię, marcinie-górski, do frustracji, trzema do płaczu. Zrozumiałbyś wtedy, jak płytkie rozumowanie prezentujesz.
zaszalałeś, nie ma co . . . masło maślane, ale ok koniec tej bezowocnej dyskusji, nie zamierzam wyprowadzać cię z błędu że "czarne jest białe a białe jest czarne"
Wieluń czeka komunikacyjny paraliż? Kilka ulic zostanie rozkopanych
2011-07-21, Zbyszek Rybczyński
Wkrótce w Wieluniu mają ruszyć duże remonty kilku ważnych ulic. Jeśli dodać do tego budowę gazociągu, miasto może stanąć w gigantycznych korkach.
Jeszcze w wakacje powinna rozpocząć się przebudowa wieluńskich odcinków dróg powiatowych w ramach projektu związanego ze szlakiem bursztynowym. Gruntownych remontów doczekają się ulice Joanny Żubr i Wojska Polskiego. Obowiązywał będzie prawdopodobnie ruch wahadłowy. Ale to nie koniec, bo także na okres letni Zarząd Dróg Wojewódzkich zaplanował modernizację ul. 18 Stycznia, która ma zostać całkowicie wyłączona z ruchu.
ZDW jest w trakcie rozstrzygania przetargu na przebudowę 300-metrowego odcinka od skrzyżowania z ul. Krakowskie Przedmieście do skrzyżowania z ul. Popiełuszki wraz z przebudową sygnalizacji na tym ostatnim. Jeśli nie będzie komplikacji przy wyłanianiu wykonawcy, prace mają ruszyć jeszcze w wakacje.
- Ze względu na znaczne natężenie ruchu oraz bezpośrednią zabudowę mieszkaniową planowany jest objazd na czas inwestycji - mówi Marcin Nowicki z Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi. - Zaplanowano objazd drogą krajową nr 43 (ul. Częstochowska) oraz drogą gminną (ul. Popiełuszki).
Na terenie Wielunia trwa też budowa gazociągu, na skutek której również występują lokalne utrudnienia w ruchu samochodowym. Lada dzień rozpoczęcie prac planuje też Energetyka Cieplna. Przebudowywany będzie 370-metrowy fragment ciepłociągu przy ul. Popiełuszki. Władze ciepłowni twierdzą, że utrudnień w ruchu nie będzie.
Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 486 Wieluń - Działoszyn na odcinku od km 0+000 do km 0+370 w ramach zadania pn. Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 486 na odcinku Wieluń - Działoszyn
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum