Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Lip 2006 Posty: 285 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2013-08-14, 20:39
hajen napisał/a:
Shell V Power przejechałem o 20% mniej kilometrów niż na poczciwej 95, którą zalecił mi producent.
Dodam tylko, że Shell V-Power jest wzbogacona o dodatki, które zwiększają jej wartość energetyczną. Siłą rzeczy wypada więc z porównania standardowych paliw
_________________ Kolarstwo to nie jest gra. Kolarstwo to jest sport. Twardy, ciężki, który wymaga wiele wyrzeczeń. Można grać w piłke, tenisa lub hokeja. Ale nie można grać w kolarstwo. Jean de Gribaldy
kezman, nie. Jechałem w Niemczech na niemieckiej autostradzie wdeptując pedał gazu w spód - 160km/h z 2 osobami na pokładzie i pełnym bagażem, a w Polsce na obwodnicy oleśnickiej w dwie osoby bez bagażu - 140km/h. Nie wiał wiatr i nie lał deszcz, było płasko, no chyba, że do Oleśnicy jest cały czas pod górę. Wybacz. Wiem swoje i przykro mi, że jakieś tam teorie z praw fizyki, z jazdy do Warszawy i ze studiowania chemii są bardziej wiarygodne od moich doznań, bo moje to tylko placebo. Z mojej strony eot, bo koń ma jednak kopyta i nie warto się z nim kopać. Są spece od tego tematu, doświadczenie to nic.
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Lip 2006 Posty: 285 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2013-08-14, 23:11
Ferbik, litości. Przyznaj się do błędu, albo przedstaw jakieś wiarygodne testy. Na razie jest Twoje doświadczenie, w które wmieszałeś różne paliwa, różne kraje, różne drogi przeciwko "jakimś tam" teoriom fizycznym. Dobrze, że naukowcy nie przeprowadzają eksperymentów tak, jak Ty to robisz
Ludzie mający doświadczenie w motoryzacji i w pracy na hamowni potwierdzą Ci to, że Pb95 zapewnia większą moc, niż Pb98.
A na marginesie, efekt placebo, to zupełnie coś innego. W tym wypadku mówimy o efekcie potwierdzenia.
_________________ Kolarstwo to nie jest gra. Kolarstwo to jest sport. Twardy, ciężki, który wymaga wiele wyrzeczeń. Można grać w piłke, tenisa lub hokeja. Ale nie można grać w kolarstwo. Jean de Gribaldy
koleżko, za takie szczucie już powinieneś z miejsca dostać ban-a. Może to by była nauczka dla innych, adminów, zeby nie pisać takowych pierdół.
skoro z Grzegorzem masz taki dobry kontakt to może Ferbik bys również pogadał z chłopakami co tam zasuwają na tym dhl-u Wieluńskim. Gwarantuje, pan Arek równie spoko facet.
A tak z ciekawości juz czystej. Ile Ferbik robisz kilometrów w miesiącu, samochodem oczywiście ??
moze byc na PW
Nie mam zamiaru nikogo przekonywać, że widzę różnicę w jakości paliwa, a co za tym idzie różnicę w jeździe. Dzięki "takiemu braku różnicy w paliwie" na jednej z wieluńskich stacji, na której tankowałem notorycznie, bo tanio - miałem do czyszczenia silnik krokowy, bo auto zaczęło wariować. Ale przecież fizycy i badania są bardziej wiarygodne, niż własne doświadczenia. Dokarmiać też nikogo nie zamierzam, więc zakończam tę polemikę, która i tak jak widać do niczego nie doprowadzi, bo "żadne płacze i krzyki nas nie przekonają, że czarne jest białe, a białe jest czarne"! EOT
Ja tankuję w Wieluniu głównie na Statoilu i Intermarche. Po trasie różnie, ale raczej unikam stacji NO NAME. Różnicy w mocy czy spalaniu specjalnie nie widzę i nie sprawdzam.
Natomiast jeśli chodzi o jakość paliw - dwie sytuacje. Pierwsza - auto tankowane LPG wyłącznie na Statoilu miało jakieś problemy (dokładnie nie pamiętam o co chodziło; chyba woda w zbiorniku czy coś). Druga - znajomy chwilę po zatankowaniu na BP miał zapchany filtr paliwa; wszystko wskazuje, że zanieczyszczone było paliwo na renomowanej sieciowej stacji.
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Lip 2006 Posty: 285 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2013-08-15, 13:59
Ferbik, sposób, w jaki dyskutujesz i odnosisz się do adwersarzy, świadczy o Tobie. Jeżeli przeciwko merytorycznym argumentom umiesz przedstawiać jedynie argumenty ad personam, w dodatku jeżeli robisz to jako administrator forum, to jest to nieodpowiednie.
Ciągle powołujesz się na swój "eksperyment", w ogóle nie zwracając uwagi na to, że nie można go tak nawet nazywać. Zmienna nie była jedna, a cała masa - od oporu stawianego przez asfalt, ciśnienie w oponach, stan techniczny pojazdu, masę całkowitą samochodu po ciśnienie atmosferyczne i kierunek wiatru. Zauważ, że nikt nie zakwestionował tego, że paliwo w różnych krajach różni się od siebie. Dyskusja dotyczy potencjalnej wyższości zwykłego paliwa Pb98 nad zwykłym Pb98.
Swoje przekonania w sposób niekulturalny próbujesz przeciwstawiać wyliczeniom potwierdzonym przez prawdziwe eksperymenty. Każdy, kto jest zainteresowany znajdzie sobie przynajmniej kilka takich testów na pierwszej stronie wyników w Google'u. Co więcej nie tylko po polsku, ale po angielsku, niemiecku i francusku. Testy z gazet motoryzacyjnych, pasjonatów, co kto lubi. Nie udało mi się znaleźć żadnego, który pokazywałby wyższą wartość energetyczną etyliny 98. Nie przedstawiłeś żadnych merytorycznych kontrargumentów, które mogłyby potwierdzać Twoje wierzenia, zamiast tego od pierwszego posta napisałeś, że nie raczysz dyskutować z ignorantami. Dalej jedynie liczba zwrotów tego typu w kierunku adwersarzy rosła. Kto kim się okazał wyszło w trakcie tej krótkiej dyskusji.
Deprecjonujesz osiągnięcia nauki a oprócz tego doświadczenie ludzi, którzy takie testy na hamowniach przeprowadzają. Przykre jest to, że poza żenującymi argumentami ad personam nic ciekawego nie powiedziałeś, ani nie zadałeś sobie trudu, żeby zwiększyć swoja wiedzę w tym temacie.
_________________ Kolarstwo to nie jest gra. Kolarstwo to jest sport. Twardy, ciężki, który wymaga wiele wyrzeczeń. Można grać w piłke, tenisa lub hokeja. Ale nie można grać w kolarstwo. Jean de Gribaldy
KubaWinter, pięknie napisałeś. Jednak ja nie opieram się na naukowych duperelach, tylko na własnych doświadczeniach, które mają się nijak do tych cudnych testów. Kiedyś było napisane na desce "du.pa", chciałem pogłaskać i mi drzazga weszła. Dzieli nas różnica wieku 10 lat. Jak myślisz, przedkłada się to na doświadczenie i ilość zrobionych km? Pytanie retoryczne.
Termin EOT jak widać jest Ci bardzo obcy, więc ja po raz trzeci:
http://pl.wiktionary.org/wiki/EOT
Pomógł: 46 razy Wiek: 44 Dołączył: 02 Sie 2006 Posty: 3905 Piwa: 79/18 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2013-08-15, 18:09
KubaWinter napisał/a:
Dyskusja dotyczy potencjalnej wyższości zwykłego paliwa Pb98 nad zwykłym Pb98.
Myślę że dyskusja toczy sie w znacznie szerszym temacie
Zupełnie serio - przytoczony przez kezman'a test potwierdza generalnie moją obserwację - paliwo z BP czy STATOIL (Ultimate/Suprema) ma najprawdopodobniej dodatki które sprawiają że auto spala zauważalnie mniej i wg mnie lepiej pracuje. Ok to tylko moja obserwacja, ale przy 5 tys miesięcznie i porównywalnych trasach daje do myślenia. Inaczej nieco się ma Pb98 z LOTOSu gdzie w zasadzie nie zauważyłem znacząco lepszego spalania, choć jak pisałem wrażenia z jazdy były dobre.
Nie mam rzecz jasna pewności, ale ani STATOIL ani BP nie byłyby chyba tak lekkomyślne aby oficjalnie na stronie pisać o mniejszym zużyciu paliwa Ultimate/Suprema i o przeprowadzonych testach gdyby tych testów rzeczywiście nie przeprowadzali i nie było mowy o mniejszym spalaniu. To by było trochę wystawienie się na strzał...
_________________ Ludzie dzielą się na tych, którzy lubią koty i na pokrzywdzonych przez los...
Woda w gazie, to normalne nie ma procesu technologicznego który odsączyłby 100% wody z gazu. Na każdym etapie od produkcji do stacji woda jest usuwana jednak zawsze będzie. Dlatego parametr wody nie jest mierzony w badaniu jakości gazu. Mierzy się: zawartość siarki, względną prężność par i działanie korodujące na miedź.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum